Vinkkejä yksin muuttoon.
Saatan muuttaa tämän vuoden puolella. Asun yksin vieraalla paikkakunnalla ja huolettaa jo nyt että miten onnistun siirtämään yksin isoja huonekaluja; iso sohva ja pesukone. En keksi ketään muuttoavuksi. Jotain apuvälineitä tuohon tarvii?
Kommentit (27)
Jollei ole ystäviä eikä sukulaisia, kaikki on karkotettu ympäriltä, pitää maksaa palveluista. Oletko kuullut muuttofirmoista?
Myy tai anna kaikki isot huonekalut pois ja osta uudet kuljetuksella.
Huonekalut palasiksi siis sillä tavalla siististi tietenkin 😁 Tavarat laatikoihin ja nokkakärry avuksi. Samalla vehkeellä siirtyy pesukonekin. Sohvakin menee yksi jos ei mikään valtava. Pakettiauto vuokralle.
Laita Toriin ilmoitus että tarvitset muuttoapua. Kyllä minä ainakin voisin tulla auttamaan pikku korvausta vastaan.
Muuttofirmat eivät loppujen lopuksi ole kamalan kalliita (kilpailuta) ja kantavat kaiken autoon ja uudessa asunnossa sisälle just siihen paikkaan kun haluat.
Minä en ainakaan olisi vahvoja miehiä selvinnyt yksin muutto hommissa.
Mieheni kävi yksin muuttamassa ystävänsä rojut isosta omakotitalosta ja mitään ei oltu pakattu etukäteen. Sai tonnin siitä puhtaana käteen. Koko päivä siinä meni että tuli vasta vähän ennen puolta öitä kotiin. Se piti vielä tehdä pyhä päivänä niin että kiire oli.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan olisi vahvoja miehiä selvinnyt yksin muutto hommissa.
Mieheni kävi yksin muuttamassa ystävänsä rojut isosta omakotitalosta ja mitään ei oltu pakattu etukäteen. Sai tonnin siitä puhtaana käteen. Koko päivä siinä meni että tuli vasta vähän ennen puolta öitä kotiin. Se piti vielä tehdä pyhä päivänä niin että kiire oli.
Mielestäni miehesi ryösti muuttajan, jos todellakin tonnin otti/sai.
Sukulaiset ja muut ovat siellä mihin olisin muuttamassa mutta itsepäisyyttäni haluan nyt selvitä yksin.
Niin tällä paikkakunnalla ei ole muuttofirmoja. Työkavereita minulla on mutta en kehtaa heitäkään pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset ja muut ovat siellä mihin olisin muuttamassa mutta itsepäisyyttäni haluan nyt selvitä yksin.
Itsepäisyys ja typeryys ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tällä paikkakunnalla ei ole muuttofirmoja. Työkavereita minulla on mutta en kehtaa heitäkään pyytää.
Kyllä se muuttofirma tulee ihan sinne paikkakunnalle minne se kulloinkin tilataan.
Anna köyhille ja orvoille, mitä et itse saa muutossa siirrettyä.
Orpo jakaa sitten loput rikkaille.
Nokkakärry. Muuta et tarvitse. Mä olen itse muuttanut yksin ja kaiken kantanut itse. Nokkakärryillä sain siirrettyä painavatkin aiheet, yksin.
Muuttofirma tulee ihan varmasti jostain lähikaupungista tai kylästä.
Vierailija kirjoitti:
Nokkakärry. Muuta et tarvitse. Mä olen itse muuttanut yksin ja kaiken kantanut itse. Nokkakärryillä sain siirrettyä painavatkin aiheet, yksin.
No täytyy olla hissi tuossa tapuksessa sitten, jos ylemmässä kerroksessa asuu.
Kysy kaupungilta, onko heillä tarjolla työllistettyä porukkaa auttamaan. Tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jollain lähipaikkakunnalla varmasti on
https://www.muuttomaailma.fi/muuttopalvelu/?gclid=EAIaIQobChMIvb7A9Pbe_…
Kilpailuta, yhtäkään tarjousta ei tarvitse valita, mutta näet mitä suurinpiirtein maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain lähipaikkakunnalla varmasti on
https://www.muuttomaailma.fi/muuttopalvelu/?gclid=EAIaIQobChMIvb7A9Pbe_…Kilpailuta, yhtäkään tarjousta ei tarvitse valita, mutta näet mitä suurinpiirtein maksaisi.
näet suurinpiirtein mitä maksaisi
Isoja huonekaluja et saa parhaalla tahdollakaan yksin siirrettyä. Isommissa kaupungeissa on aikapankkeja, jonne voi tarjota työpanostaan (esim. koiran ulkoilutus, kasvimaan kitkentä) ja josta voi omilla "toveillaan" vastalahjaksi ostaa vaikkapa juuri muuttoapua. Tai sitten sun pitää maksaa muuttoavusta ainakin isoimpien ja painavimpien tavaroiden osalta.