Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä yksin muuttoon.

Vierailija
05.05.2023 |

Saatan muuttaa tämän vuoden puolella. Asun yksin vieraalla paikkakunnalla ja huolettaa jo nyt että miten onnistun siirtämään yksin isoja huonekaluja; iso sohva ja pesukone. En keksi ketään muuttoavuksi. Jotain apuvälineitä tuohon tarvii?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokkakärry. Muuta et tarvitse. Mä olen itse muuttanut yksin ja kaiken kantanut itse. Nokkakärryillä sain siirrettyä painavatkin aiheet, yksin.

No täytyy olla hissi tuossa tapuksessa sitten, jos ylemmässä kerroksessa asuu. 

Miten parisängyn (siis sellaisen jenkkisängyn yhtenäisen patjan) mahduttaa mihinkään normikerrostalon hissiin?

Alaspäin se toki menee rappusissa ihan ongelmitta ja ilman nokkakärryjä, mutta ylöspäin onkin raskaampaa. Ja sama tietty sohvien kanssa eli aika tiukkaa tekee saada ne hissillä kuskatuksi.

Vierailija
22/27 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein näin: pakkasin kaikki tavarat, muuttofirma, kannettu muutto.

Minun kämpän siirto paikasta A paikkaan B (=lapsuudenkotiin).

Kustanti 400e.

(kallista? naa ....)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa on portaat, ja muuttomatka on satoja kilometrejä. Sukulaiset ovat iäkkäitä ja kaverit kesällä töissä. Pesukoneen nosto pakettiautoon taitaa olla se mahdottomin juttu.

Vierailija
24/27 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saat apua.

Pakkaa kaikki valmiiksi, hae paku ja tilaa pari tyyppiä kantamaan painavimmat ja nostamaan ne autoon.

Sitten kannat laatikot autoon, ajat määränpäähän ja siellä vst.

Vierailija
25/27 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepäisyyttään voi yrittää yksinmuuttoa, ja huomaa pian, että pelkästään sen voimalla ei homma hoidu. Mutta sopii tietysti yrittää, jos ei järki sano missä kohtaa kyse on silkasta tyhmyydestä. Siinäkin tapauksessa kaikesta isosta ja painavasta tulee luopua, että olisi edes mahdollisuuksien rajoissa onnistua.

Vierailija
26/27 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tällä paikkakunnalla ei ole muuttofirmoja. Työkavereita minulla on mutta en kehtaa heitäkään pyytää.

Miten olet onnistunut saamaan huonekalut sisään? Oliko kaverit kadonneet?

Vierailija
27/27 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sukulaisten kanssa olen tähän asti muuttanut mutta he ovat tässä välissä ikääntyneet, ja saaneet fyysisiä haasteita. Tarkoitan itsepäisyydellä sitä että en ota sukulaisia tänne itseään rikkomaan vaikka tulisivatkin jos suinkin on mahdollista selviytyä itse. Työn takia olen täällä yksin. Työkavereita on mutta jos on mahdollista selviytyä yksin niin en haluaisi heitä vaivata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä