Montako kertaa päivässä pesette kädet?
Kommentit (29)
Just äsken :D Kyllä tulee usein pestyä, en oo laskenut.
Monta. Jokaisen vessareissun yhteydessä, ruokaa laittaessa useampaankin kertaan, siivoamisen tai tiskiennkäsittelyn jälkeen, ulkoa tullessa, kissojen laatikon siivoamisen jälkeen, tallityöt hoidettuani ja tarvittaessa siinä välissäkin jne.
Arvelisin 5-10 kertaa, riippuen päivän touhuista.
Aina ennen syömistä, vessassa käynnin jälkeen ja ulkoa tullessa ja tarvittaessa muutenkin.
Varmaan sellaiset 10-20 kertaa päivässä keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Monta.
t. hoitaja
Miten pidät kädet ehjinä?
Ap
Monta kertaa. Aina kun tulen ulkoa sisälle, aina kun olen käynyt vessassa, aina ennen kun alan laittaa ruokaa, ruoan jälkeen kun tiskaan kädet peseytyy siinä samalla.
En ole koskaan laskenut, vähintään kymmeniä kertoja ( olen töissä sairaalassa). Jotenkin käsienpesu on niin automaattista, että pesen kotonakin usein. En ole sairastanut mitään tartuntatauteja moneen vuoteen.
Siis saippualla? Aina ennen elintarvikkeisiin koskemista sekä ulostamisen jälkeen. Muulloin on vähän turhaa pestä, kun kädet ovat täynnä erityyppisiä bakteereita sillä hetkellä kun vähän jotain sohvankulmaa hipaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta.
t. hoitaja
Miten pidät kädet ehjinä?
Ap
Mulle riittää kun illalla rasvaa hyvin. Jos alkaa kuivamaan enemmän, saatan laittaa yöksi vielä puuvillakäsineet rasvauksen jälkeen.
Tosi monta kertaa! Kun käyn vessassa, kun laitan piilolinssit, kun teen voileivän tai laitan ruokaa. Kun vaihdan lapselle vaipan. Kun olen tiskannut, kun olen laittanut pyykit koneeseen. Kun olen pyyhkinyt pöydän, kun olen imuroinut. Kun tulen ulkoa sisälle. Kun niistän nenäni. Kun avaan jonkin kaupasta juuri ostetun tuotteen, mitä moni on pidellyt käsissään.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan laskenut, vähintään kymmeniä kertoja ( olen töissä sairaalassa). Jotenkin käsienpesu on niin automaattista, että pesen kotonakin usein. En ole sairastanut mitään tartuntatauteja moneen vuoteen.
En minäkään, vaikken pese juuri koskaan käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis saippualla? Aina ennen elintarvikkeisiin koskemista sekä ulostamisen jälkeen. Muulloin on vähän turhaa pestä, kun kädet ovat täynnä erityyppisiä bakteereita sillä hetkellä kun vähän jotain sohvankulmaa hipaisee.
Puhelin! Älkää unohtako puhelinta. Tutkimusten mukaan puhelimessa on enemmän bakteereita kuin vessanpytyssä. Kädet pitäisi pestä AINA kännykään koskemisen jälkeen!
Vedellä ehkä 10-15 kertaa ja saippualla noin 15 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin! Älkää unohtako puhelinta. Tutkimusten mukaan puhelimessa on enemmän bakteereita kuin vessanpytyssä. Kädet pitäisi pestä AINA kännykään koskemisen jälkeen!
Tai ennen kuin koskee puhelimeen. Niin minä teen, eli puhelin ei ole bakteeripesä. Lisäksi desinfioin sen pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten pyyhkii puhelimen kosteuspyyhkeellä, ja käyttää puhelinta puhtain käsin. Eli pesee kädet, kun tulee ulkoa sisään ja alkaa vasta sen jälkeen räpeltämään puhelimen kanssa.
Tosi monesti. Vähintään 20 kertaa, arvelen.