Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkankorotus ja tittelin muutos

Vierailija
05.05.2023 |

Oli vuotuinen palkankorotuskierros, kaikille suoriutumisen mukaan, ei tasaisesti, talon tapa. Itsellä muuttui titteli ja palkkaluokka. Omasta mielestäni pääsen helpolla ja ihmetellen kuuntelen muiden stressistä. Huomasin, että olin ainoa jolla muuttui titteli. Olen itsenäinen työskentelijä ja suosin työpaikalla oloa, satunnaisesti etänä tarpeen mukaan. Työ ei stressaa ollenkaan, mutta teen oikeita asioita ja tekemiseni näkyy suoraan euroissa firmalle, puhutaan sadoistatuhansista. Odotan kauhulla kun porukat huomaavat tittelin vaihtuneen ja tulevat kyselemään perusteita...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne perusteet muille kuulu. Jos heillä on pokkaa sitä kysyä, niin hymähdä ja poistu tilanteesta.

Vierailija
2/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjille voi sanoa, että kysyy esimieheltä, ettet tiedä perusteita. Kirjoittamasi mukaan sitä ei ole kerrottu siis sinullekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#humblebragin 

Vierailija
4/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes huomaat ettei ketään kiinnosta. 

Vierailija
5/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit sitten ohi mennen huonosti piilotetulla itsekorostukselle kertomaan sen ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle, kun ketään ei töissä ole huomioinut asiaa mitenkään? :D 

Vierailija
6/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes huomaat ettei ketään kiinnosta. 

AP: toivottavasti näin

Vierailija
7/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit sitten ohi mennen huonosti piilotetulla itsekorostukselle kertomaan sen ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle, kun ketään ei töissä ole huomioinut asiaa mitenkään? :D 

Jep, tylsää... tässä mä taas kulutan aikaa täällä ja youtubessa...

Vierailija
8/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne sinulta tulisivat tivaamaan perusteita? Etkös sinä juuri sanonut että suoriutumisen mukaan jaettu?

Mitä kyselemistä siinä sitten olisi?

Vierailija
9/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.

Vierailija
10/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyjille voi sanoa, että kysyy esimieheltä, ettet tiedä perusteita. Kirjoittamasi mukaan sitä ei ole kerrottu siis sinullekaan.

Menee tyyliin vastuut/suoriutuminen -> palkkaluokka -> titteli. Kaikki sidottu toisiinsa.

Vierailija
11/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse?

Vierailija
12/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdoiksi voidaan asettaa palkankorotus tai näyttävämpi titteli. Sama henkilö saa vain toisen.

Vierailija
13/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että juuri sinuun kohdistuva muutos kiinnostaisi muita, kun teillä kerran siinä noin selkeä käytäntö?

Vierailija
14/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehdoiksi voidaan asettaa palkankorotus tai näyttävämpi titteli. Sama henkilö saa vain toisen.

Liimaat palkkakuitin työpaikan kahvion seinälle, että kaikki varmasti näkee, että sait myös palkankorotuksen?

Vierailija
15/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut tuossa tilanteessa, luonnollisesti raha kelpasi mieluummin. Toisaalta jos muistelee nuoruutta niin kyllä tittelikin oli tärkeää, nykyään ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
16/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että juuri sinuun kohdistuva muutos kiinnostaisi muita, kun teillä kerran siinä noin selkeä käytäntö?

Useita samanlaisissa tehtävissä, herää kysymys mitä tuo teki paremmin kuin minä. Kun ei niitä yksilökohtaisia perusteita jaeta ympäri taloa ja en itsekään tuo sitä siellä julki, näkyy johdon raporteissa kyllä. 

Vierailija
17/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut tuossa tilanteessa, luonnollisesti raha kelpasi mieluummin. Toisaalta jos muistelee nuoruutta niin kyllä tittelikin oli tärkeää, nykyään ei voisi vähempää kiinnostaa.

Niin, ennen niillä titteleillä, asemalla, hierarkialla, jne oli merkitystä, mutta nykyään ne on enemmän muodollisia jolla kuvataan lähinnä sitä työnkuvaa, ei asemaa työyhteisössä. Ap tuskin on sen tärkeämpi kuin kukaan muukaan työyhteisössä ja milloin vain korvattavissa. Iso juttu toki hänen henkilökohtaisessa elämässä. 

Vierailija
18/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita samanlaisissa tehtävissä, herää kysymys mitä tuo teki paremmin kuin minä. Kun ei niitä yksilökohtaisia perusteita jaeta ympäri taloa ja en itsekään tuo sitä siellä julki, näkyy johdon raporteissa kyllä. 

Ja nyt sinua pelottaa, että he syöksyy saatanallisesti syyllistäen sinun kimppuusi? Suurin osa kuitannee asian olankohautuksella, että nyt oli sinun vuorosi ja ensi vuonna jonkun muun. Ei enää olla missään päiväkodissa ihmettelemässä miksi Jannica sai tikkarin ja minä en. 

Vierailija
19/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla heräsi kysymys, että muut voisi olla kateellisia?

Vierailija
20/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, se opitaan jo peruskoulun jälkeen, että osaa saa sen haluamsa opintopaikan, opintojen jälkeen huomataan, että vain yksi sai sen työpaikan ja työpaikalla huomattaan, että siellä on aina joku joka on parempi kuin minä. Sitä kutsutaan elämäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän