Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen neosy tutkimukset sairaalassa vanhemman

Vierailija
04.05.2023 |

Onko oikeus nsn sairaslomaan, jos lääkärin määräämät tutkimukset?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
2/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se periytyvää. Älä jää nepsyille tyypillisesti jankkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että tuosta saisi sairaslomaa. Pitäähän lapsen hammaslääkäritkin hoitaa työajan ulkopuolella.

Vierailija
4/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan on yleensä ihan päivä käyntejä. Yleensä arvion antaa toimintaterapeutti, puheterapeutti ja psykogi, saattaa olla esimerkiksi 3 eri arviointi päivää jolla kestoa 1.5-3h kerrallaan.

Sitten on vanhempien haastattelu/arviopalaveri, nää saattaa olla myös puhelimitse. Ja lopuksi lääkäri antaa diagnoosin.

Tietysti nämä asiat ovat yksilöllisiä, joskus saattaa olla että lapsella on tarve pidemmälle osastojaksolle, osastolla harvemmin on mitään perhepaikkoja.

Näistä käynneistä saa töihin poissaolon todistuksen.

5/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti näkisin, että pakottavan perhesyyn nojalla palkatonta ja sitten Kelasta ansionmenetyksistä haetaan takaisin (samoin matkakulut yms.). Tiedustele, onko sairaalasta mahdollista saada sosiaalityöntekijältä ohjeistusta ja pyydä lääkärintodistukset.

Oman lapsen sairastaessa jokunen vuosi sitten hoitui tuohon malliin ja sairaalasta tosiaan sosiaalityöntekijä ihan kädestä pitäen meitä opasti. En olisi itse lainkaan hoksannut, että voi saada korvausta.

Vierailija
6/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työnantajalla, yleensä nää menot on niitä mihin otetaan palkatonta vapaata.

Vierailija
7/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vammaistukea voi hakea, jos säännöllisesti kuormittaa. Vaatii lääkärin lausunnon.

8/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan on yleensä ihan päivä käyntejä. Yleensä arvion antaa toimintaterapeutti, puheterapeutti ja psykogi, saattaa olla esimerkiksi 3 eri arviointi päivää jolla kestoa 1.5-3h kerrallaan.

Sitten on vanhempien haastattelu/arviopalaveri, nää saattaa olla myös puhelimitse. Ja lopuksi lääkäri antaa diagnoosin.

Tietysti nämä asiat ovat yksilöllisiä, joskus saattaa olla että lapsella on tarve pidemmälle osastojaksolle, osastolla harvemmin on mitään perhepaikkoja.

Näistä käynneistä saa töihin poissaolon todistuksen.

Luulen että sinä viittaat nyt eri tutkimuksiin. Kyllä ma-pe osastolla on ihan perus noissa neurologisissa.

Vierailija
9/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Kysyn HR ja hän ansionmenestystä kelasta jos ei muuta.

Vierailija
10/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se periytyvää. Älä jää nepsyille tyypillisesti jankkaamaan.

Älä jaksa haukkua. Olin / olen itsekin nepsy ja ihan ok hommissa nykyään. En hauku tai maalita ihmisiä. Kysyn neuvoa jos en tiedä.

Vierailija
11/11 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pyydettäessä. Olen saanut päivän saikkulapun kaikilta osastoilta, joissa olen lapsen kanssa asioinut.