Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värikoodatut perunapussit: Pesettekö juuresharjalla perunat?

Aloittaja
04.05.2023 |

Nimittäin itse vain nopeasti "huljuttelen" vedessä, jotta lähtee se pinnassa oleva vähäinen multa jne. Ei muuten, mutta kylässä oleva vieras oli äimistynyt kun perunoita keittelin enkä hinkannut juuresharjalla. Myynnissä olevat irtoperunat pesen, koska ovat multaisempia..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa samasta perunasta tehtiin kaikki, keitosta muusiin.

Vierailija
22/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, en edes huuhtaise pussissa olevia perunoita. Perunat kypsennän höyrykattilassa ja kuorin ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo koodit hinkkaamiseen liittyy?

No, ei itse asiassa mitenkään. Tarkoitin yleensäkin valmiiksi pussitettuja perunoita =D

Valmiiksi pussitettuja perunoita myydään valmiiksi  pestyinä tai multaisina. Multaiset pesen aina, ei niihin huljuttelu riitä. 

Vierailija
24/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytän kuorineen huuhdo, joskus kädellä vähän hankaa jos viitsin. Viimeksi tosin en muistanut edes huuhtoa. Jos tarkoitus kuoria, niin kuorin ensin ja sitten pikaisesti huuhtelen (aina jää pientä kuorenpalaa yms, niin niiden poistamiseksi huuhdon). 

Vierailija
25/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista juuresharjaa. Multaisia perunoita pesen tiskiharjalla. Pestyjä en pese uudestaan, saatan huuhdella vähän, jos vaikuttavat likaisilta.

Vierailija
26/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekään, kun porukka on vähän väliä saikulla...

Minä en kuuraa mitään vihanneksia perusteellisesti. Multaiset/ ulkomaalaiset juurekset kuorin, muuten huuhtaisen ja kuivaan ennen käyttöä. Kuorineen syötävät hedelmätkin huuhtelen kevyesti ja popsin ihan huoletta. Silloin kun olen kipeä (n. kerran viidessä vuodessa), olen todella kipeä. Muuten terve kuin pukki.

Vierailija
27/27 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallahan ne pesee jauhenlihan kanssa, tosin en harjaa kumpaistakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä