Taloudessa toinen haluaa koiran ja toinen ei
Kompromissia ei tunnu löytyvän. Allergioita tai muita ehdottomia syitä ei ole. Toinen ei vain halua.
Mistä ratkaisu?
Kommentit (32)
Olen läheltä seurannut perhettä,mihin tuli koira miehen vastusteluidta huolimatta. Nytkin päivä pari sitten koira karkasi,(more oli yksin kotona) eikä pientäkääm aikomusta ollut koiran perään lähteä.. Ele ei,ei koiraa jos kumpikin vanhempi (ja mahdollista isommat lapset sitä halua!) Tässäki perheessä lapset oli ekan 3vk mukana hommassa kunnes iski todellisuus. Koira on aivan mahoton.
Ja lisäys,meille tuli toinen koira 1,5v sitten ja ei olis tullut varsinkaan ekasta puolesta vuodesta yhtään mitään ellei kumpikin olisi koiraan sitoutunut. Lapset oli/on paljon koiranhoito apuna mutta päävastuu AINA vamhemmilla!
naisille lemmikki on yleensä tärkeämpi kuin mies, joten ero on ratkaisu.
Itse keskustelisin niistä syistä, miksi koiraa halutaan tai ei haluta. Ongelman ratkaiseminen on helpompaa, kun tiedetään mikä on toiselle oleellista asiassa ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse keskustelisin niistä syistä, miksi koiraa halutaan tai ei haluta. Ongelman ratkaiseminen on helpompaa, kun tiedetään mikä on toiselle oleellista asiassa ja mikä ei.
Olet unohtanut sen olennaisen seikan, että parisuhteissa EI keskustella. Se on täysin mahdotonta, ehkä jopa laitonta.
Jokaisen naisen kannattaa tajuta, että jos mies haluaa koiran tai lapsi haluaa koiran -- nainen joutuu sen koiran aika suurella varmuudella hoitamaan.
Miksi joku haluaa koiran? Pennun opettaminen sisäsiistiksi voi olla pitkä prosessi ja lisäksi koira pitää kouluttaa. Se järsii tavaroita ja syö kaikkea mahdollista, myös itselleen vaarallisia ruoka-aineita, jos hoitajat eivät vahdi sitä. Paljon huolta on koirasta
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa koiran? Pennun opettaminen sisäsiistiksi voi olla pitkä prosessi ja lisäksi koira pitää kouluttaa. Se järsii tavaroita ja syö kaikkea mahdollista, myös itselleen vaarallisia ruoka-aineita, jos hoitajat eivät vahdi sitä. Paljon huolta on koirasta
Koiraa voi verrata taaperoon. Ei kasva sen älykkäämmäksi ja omatoimisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraa voi verrata taaperoon. Ei kasva sen älykkäämmäksi ja omatoimisemmaksi.
On taaperon hoitaminen kyllä paljon raskaampaa hommaa.
jos asutaan samassa taloudessa ja toinen ei koiraa halua, niin silloin koiraa ei oteta. Sama pätee muihinkin ns. sosiaalisiin lemmikeihin - ne kun eivät voi ymmärtää sitä, että taloudessa toinen ei halua olla tekemisissä ja toinen haluaa.
Tuossa tapauksessa voisi koiraa haluamaton osapuoli ehdottaa vaikka käärmettä, hämähäkkiä, akvaariokaloja tai muita vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin kissan, mies ei. Tehtiin kompromissi ja nyt meillä on ollut pian kuusi vuotta kissa. :D
Sama täällä. Ja kissa tuntuu tykkäävän miehestä enemmän 😊.
Mies myös oli nopeasti ihan myyty, ei enää vastalauseita. Meillä 5v ollut kissa.
No ette tietenkään ota koiraa, jos se ei ole kaikille ok. vaikka sinä hoitaisit koiran täysin, se ei ole yhdentekevää, jos koiraa vastustava joutuu kuitenkin sen kanssa asumaan samassa talossa.
Itse en pidä kissoista enkä suostuisi muuttamaan taloon, jossa on kissa, vaikka joku muu sen hoitaisikin, koska totta kai sen olemassaolokin vaikuttaisi kaikkeen. Mm. enemmän sotkua, pitäisi huomioida reissuun lähtiessä jne.