Kaliforniassa jonkun pikaruoka-annoksen voi saada 1 dollarilla mutta erittäin terveellisen aterian ainekset voivat maksaa 50 dollaria
Jos ostaa esim. vihanneksia luomuna ja muuttoinkin tosi terveellistä ruokaa, niin hinta voi olla hätkähdyttävän kova.
Ylen podcastissa "Kaikki on Kaliforniasta" siellä asuva suomalainen kertoo.
Kommentit (17)
Siinä punkero-ohjelmassa kun lähtevät maan halki valittavat ettei tien päältä saa kuin roskaruokaa. Pitääkö paikkansa? Suomessa saa lähes miltä tahansa grilliltä esim. kanaa ja salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Siinä punkero-ohjelmassa kun lähtevät maan halki valittavat ettei tien päältä saa kuin roskaruokaa. Pitääkö paikkansa? Suomessa saa lähes miltä tahansa grilliltä esim. kanaa ja salaattia.
Huoltoasemilta ei saa kuin roskaruokaa. Tien päältä saa kyllä mitä vaan haluaa. Tarkkana nyt.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on laajempi tarjonta kaikkea kuin täällä, eli ihan oma valinta meneekö syömään johki applebeesiin tai cracker barreliin, vai fatso burgeriin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että pitää. Kaveri kävi jenkeissä ja sanoi, että siellä on oikeasti joka kulmassa Mäkki, Burger king tai muu vastaava. Luulis että mäkistä saisi kyllä sielläkin salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että pitää. Kaveri kävi jenkeissä ja sanoi, että siellä on oikeasti joka kulmassa Mäkki, Burger king tai muu vastaava. Luulis että mäkistä saisi kyllä sielläkin salaattia.
Kaveri kävi.
Minä oon ite ajanu sen maan halki, ja kyllä siellä tien päällä sai joka päivälle ihan valita mitä syö.
Mäkeissä on eri tarjonta eri maissa. Eli Suomessa saa salaatteja, kaukoidässä itämaisesti maustettuja mäkkilihoja ja jenkeissä kaikkea rasvaista ja höttöä.
Juutalaisten juoni, jolla haluavat rappeuttaa Amerikan kansalaiset, jotta he lihavina, fyysisesti sairaina ja huonokuntoisina olisivat helpommin hallittavissa.
Ihan paskapuhetta. Samanhintaisia ovat kasvikset kuin täällä. Esim. Trader joesta saat erittäin hyvän ja ison valmissalaatin neljällä dollarilla.
Kyllähän siellä saa verisuonensa tukkoon kuukaudessa jos niin haluaa, mutta ehdottomasti ei ole mikään pakko. Suosittelen käymään joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kävi.
Minä oon ite ajanu sen maan halki, ja kyllä siellä tien päällä sai joka päivälle ihan valita mitä syö.
Ei käy! Väärä mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei palstan informaatio parane. Anonyymin tyypin kaveri kertoi, että...
Päälle vielä, jenkit on iso paikka, mutta mitäpä sitä tarkentamaan, missä kävi.
Mä olin tuossa talvella kolme kuukautta siellä, välillä tammikuu-huhtikuu. Ihan siis asuin asunnossa ja tein ruoat ja näin. Toki ei ole näkemys kuin mantereen pohjoisosasta ja keskiosasta. En siellä käynyt kertaakaan mäkissä, burger kingissä, chick-fil-a:ssa tai muussakaan tuollaisessa. Kuten en myöskään KFC:ssä, Subwayssa tai mitä näitä muita Starbuckseja on. Ruoka oli kyllä marketeissa ihan järjettömän hintaista, mutta tein kuten muuallakin asuessa eli isoja annoksia ihan perus kotiruokaa (erilaiset keitot, paistit, padat ja kiusaukset). Viikkobudjetti kolmelle oli 200 dollaria ja sillä ruoat (aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala). Paljon juureksia ja vihanneksia. Salaatteja en syönyt, koska en jaksanut alkaa keittämään vettä tai huuhdella pulloveden avulla. Kraanavettä en juonut, koska se haisi jo ihan kamalasti eri puhdistusaineilta. Välillä meni kauppaan rahaa 250 dollaria, välillä 60 dollaria viikossa. Riippuu syötiinkö kalaa, lihaa vai kanaa ja millä lisukkeilla. Se, mikä hämmästytti oli kun ei ne ihmiset kaikki siellä edes tienneet kaikkia vihanneksia.
Kalifornia on kuuluisa tuolla siitä, että hinnat on ihan pilvissä kaikessa. Kalifornian tarkoitushan on myös kieltää bensa- ja dieselautoilu vuoteen 2025 mennessä ja sähkön hinta on aivan älytön. Eli ei noita osavaltioita voi keskenään alkaa vertailemaan. Osassa paikoista on edullisempaa ja osassa kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tuossa talvella kolme kuukautta siellä, välillä tammikuu-huhtikuu. Ihan siis asuin asunnossa ja tein ruoat ja näin. Toki ei ole näkemys kuin mantereen pohjoisosasta ja keskiosasta. En siellä käynyt kertaakaan mäkissä, burger kingissä, chick-fil-a:ssa tai muussakaan tuollaisessa. Kuten en myöskään KFC:ssä, Subwayssa tai mitä näitä muita Starbuckseja on. Ruoka oli kyllä marketeissa ihan järjettömän hintaista, mutta tein kuten muuallakin asuessa eli isoja annoksia ihan perus kotiruokaa (erilaiset keitot, paistit, padat ja kiusaukset). Viikkobudjetti kolmelle oli 200 dollaria ja sillä ruoat (aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala). Paljon juureksia ja vihanneksia. Salaatteja en syönyt, koska en jaksanut alkaa keittämään vettä tai huuhdella pulloveden avulla. Kraanavettä en juonut, koska se haisi jo ihan kamalasti eri puhdistusaineilta. Välillä meni kauppaan rahaa 250 dollaria, välillä 60 dollaria viikossa. Riippuu syötiinkö kalaa, lihaa vai kanaa ja millä lisukkeilla. Se, mikä hämmästytti oli kun ei ne ihmiset kaikki siellä edes tienneet kaikkia vihanneksia.
Kalifornia on kuuluisa tuolla siitä, että hinnat on ihan pilvissä kaikessa. Kalifornian tarkoitushan on myös kieltää bensa- ja dieselautoilu vuoteen 2025 mennessä ja sähkön hinta on aivan älytön. Eli ei noita osavaltioita voi keskenään alkaa vertailemaan. Osassa paikoista on edullisempaa ja osassa kalliimpaa.
Joo, eihän se terveellisesti ja monipuolisesti syöminen ole halpaa missään.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näinkin.
Havaiji on erittäin kallis osavaltio mutta sitten Alaska on täysin omilla luvuillaan kalleudessa.
Millanenhan pallero olisin jos asuisin siellä🧐 Tosin ei kyllä pysty syömään roskaruokaa hirveitä määriä 😅