Mies laittoi välit poikki viestillä
Sydänsuruista asiaa. Kirjoitan tänne, koska en halua jatkuvasti kuormittaa ystäviäni.
Eli, takana n. 5kk pituinen situationship mieheen, johon ihastuin. On-off -meininkiä, pari välirikkoakin mahtui jo tuohon ajanjaksoon. Mies ei halunnut parisuhdetta enkä itsekään sitä oikeastaan vaatinut. Nähtiin luvan kanssa molemmat muitakin silloin tällöin. Mies kuitenkin oma-aloitteisesti oli päivittäin yhteydessä, nähtiin usein, oli yökyläilyjä ja vielä viime viikolla mies halusi tulla ja tulikin luokseni vain halaamaan minua, koska minulla oli huono päivä. Pitkä tarina, mutta hyvin intensiivistä vuoristorataa se oli ja mies kyllä monesti antoi ymmärtää että olen hänelle aidosti tärkeä ja että hän välittää.
No nyt pari päivää sitten mies laittoi kaikki välit poikki VIESTILLÄ, ja vieläpä sanoi, että aikoo vältellä minua jatkossa. Ei perusteluita, ei selityksiä, ei mitään. Ei vastannut soittooni tai toiveeseeni päättää homma kasvotusten. Esti minut somessa, mutta ei whatsapissa. En ole itsekään sen jälkeen yrittänyt tavoittaa.
Mitä helvettiä tämä on? Tiedän, että kukaan muu ei voi tietää syytä tälle, mutta olen vaan niin puulla päähän lyöty?? Ja toiseksi, mitä minä nyt teen? Se on ok, jos ei enää halua olla tekemisissä, mutta miksi en ansainnut tietää edes syytä välien katkaisemiselle? Epätietoisuus on kaikkein raastavinta 😭
Tiedoksi vielä, että miehellä on takana suht tuore ero pitkästä avioliitosta, mutta on sen jälkeen ehtinyt tapailla jo useita naisia ennen minuakin, ja tiedän, että on käynyt paljon treffeillä eri naisten kanssa ja deittisovellukset laulaa minkä ehtii. Itse olen todennut miehen käsittelevän eroaan ja elävän menetettyä nuoruuttaan tällä päättömällä naisten metsästyksellä.
Ja kyllä, olen todella tyhmä kun sekaannuin kyseiseen mieheen, mutta sitä ei minulle tarvitse enää erikseen kertoa. Minun haukkumiseni sijaan kuulen mieluummin vertaistarinoita tai vinkkejä, miten päästä yli.
Kommentit (59)
No mies on käyttänyt sinua ja muita naisia laastareina. Nyt heräsi todellisuuteen, ja ero kolahti oikeasti.
Kun pääsiäisen aikaan ex-vaimo vihdoin muutti pois yhteisestä kodista. Miehelle konkretisoitui ero. Ja arki lasten kanssa. Ehkä se jopa satuttikin häntä?
Nyt keräilee rauhassa itseään ja käy eroaan läpi. Hyvä niin. Kaikkien kannalta.
Tai sitten löysi jonkun toisen. Sekin voi olla.
Joko ehdit käymään hänen kotonaan?
Vastaisuuden varalle. Jakakaa toistenne somet. Some kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Usein vieraissa hyppäävä kuvaa itseään ulkomailta, yökerholta, hotellista. Moni tykkää melko avoimesti jakaa omaa elämäntyyliään. Luota vaistoosi.
Oliko vegaani eikä kertonut heti lapsistaan?
Ei sentään ghoustannut eikä roikottanut. Parempi toi on!
Tuollaisia paskoja äijiä sitä itsekin tapasi sinkkuaikoina, yhdessä hetkessä ne olivat niin ihastuneita ja halusivat nähdä, seuraavana päivänä ei kuulunut enää koskaan mitään.
Näitä löytyy miehissä, enkä tiedä mikä tollaisen tuuliviiri-käytöksen takana on. Sun mies oli tosi törppö, kun vielä estikin sut. Tuollainen mies tuskin parisuhteessakaan olisi mikään helmi.
Myöhemmin kiität, että pääsit tosta eroon. Mutta ei tähän muu auta kuin aika :( noita vastaeronneita kannattaa muutenkin vältellä, meno voi olla just tollasta että tapaillaan monia. koita jaksella!
Vierailija kirjoitti:
No mies on käyttänyt sinua ja muita naisia laastareina. Nyt heräsi todellisuuteen, ja ero kolahti oikeasti.
Kun pääsiäisen aikaan ex-vaimo vihdoin muutti pois yhteisestä kodista. Miehelle konkretisoitui ero. Ja arki lasten kanssa. Ehkä se jopa satuttikin häntä?Nyt keräilee rauhassa itseään ja käy eroaan läpi. Hyvä niin. Kaikkien kannalta.
Tai sitten löysi jonkun toisen. Sekin voi olla.
Joko ehdit käymään hänen kotonaan?
Kyllä kävin hänen kotonaan useastikin. On ollut asumuserossa vaimostaan pari vuotta, mutta paperilla ero on vielä tuore.
AP
Mies pudotti sut haaremistaan.
Sattuuhan se ja sitä.
Mulle kävi samantyyppinen homma vuosia sitten. Vasta eronnut mies oli kanssa kyseessä. Ei tosin oltu mitenkään sovittu mistään avoimesta hommasta vaan deittailtiin noin 9 kuukauden ajan ilman tulevaisuuspuheita. Siinä ajassa ehtii kyllä jo arkeakin hieman maistamaan.
Yksi päivä sitten ihan puskista tuli soitto, että ei enää voida olla yhteyksissä. Sanoi, että ex oli löytänyt mut facesta ja haluaa pystyä pitämään siihen suhteen jollain tasolla olemassa niin piti poistaa mut elämästään.
Mahdollista siis on, että sunkin kaverilla on vanha suola alkanut taas janottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia paskoja äijiä sitä itsekin tapasi sinkkuaikoina, yhdessä hetkessä ne olivat niin ihastuneita ja halusivat nähdä, seuraavana päivänä ei kuulunut enää koskaan mitään.
Näitä löytyy miehissä, enkä tiedä mikä tollaisen tuuliviiri-käytöksen takana on. Sun mies oli tosi törppö, kun vielä estikin sut. Tuollainen mies tuskin parisuhteessakaan olisi mikään helmi.
Myöhemmin kiität, että pääsit tosta eroon. Mutta ei tähän muu auta kuin aika :( noita vastaeronneita kannattaa muutenkin vältellä, meno voi olla just tollasta että tapaillaan monia. koita jaksella!
Ja tämä mua kiinnostaa ihan yleiselläkin tasolla, että mikä ajaa tuohon jatkuvaan tinderöintiin, treffailuun, ja seksin harrastamiseen? Siis onko se vaan sen avioeron tai jonkun muun asian käsittelyä niin että henkilö ei välttämättä edes itse tajua sitä? Tältäkin mieheltä pari kertaa kysyin, että mitä hän sieltä Tinderistä hakee jos ei kerran halua parisuhdetta, mutta en muista saaneeni kunnollista vastausta. Hänen kumppaninsa ovat vieläpä monesti olleet esim. 20v vanhempia tai salaa liikkeellä olevia varattuja tms
Itse aina sydänsuruissani vetäydyn enkä jaksa ajatellakaan treffailua. Sen aika on sitten, kun voin hyvin.
Ja joo, mitä enemmän tästä kirjoitan, sitä enemmän tajuan, kuinka typerään mieheen ja tilanteeseen olen haksahtanut.
AP
Kuulostaa ihan karmiselta suhteelta. Anna mennä, löydät vielä paremman ja ennen sitä itke itkut pois ja opettele luomaan terveet rajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä mua kiinnostaa ihan yleiselläkin tasolla, että mikä ajaa tuohon jatkuvaan tinderöintiin, treffailuun, ja seksin harrastamiseen? Siis onko se vaan sen avioeron tai jonkun muun asian käsittelyä niin että henkilö ei välttämättä edes itse tajua sitä? Tältäkin mieheltä pari kertaa kysyin, että mitä hän sieltä Tinderistä hakee jos ei kerran halua parisuhdetta, mutta en muista saaneeni kunnollista vastausta. Hänen kumppaninsa ovat vieläpä monesti olleet esim. 20v vanhempia tai salaa liikkeellä olevia varattuja tms
Itse aina sydänsuruissani vetäydyn enkä jaksa ajatellakaan treffailua. Sen aika on sitten, kun voin hyvin.
Ja joo, mitä enemmän tästä kirjoitan, sitä enemmän tajuan, kuinka typerään mieheen ja tilanteeseen olen haksahtanut.
AP
Eikö tässä kohtaa olisi hyödyllisempää miettiä, miksi itse olet ollut vapaaehtoisesti mukana tuossa säätämisessä noin pitkään? Jos siis olisit halunnut jotain muuta.
Miksi te suostutte noihin sekasuhteisiin missä tapaillaan muitakin ? Aina niissä joku saa sydänsurut . Seksisuhteissa ymmärrän jotenkin että on muitakin , mutta henkisempään haluan ainakin itse paneutua yhteen kerrallaan .
Vierailija kirjoitti:
Palaa yhteen vaimonsa kanssa
Tämä juuri on hyvin mahdollista. Usein käy juuri noin jos ero on tullut pitkäaikaisesta liitosta. Mies jotenkin "sekoaa" hetkeksi ja sitten kuitenkin se oma (ex)vaimo on tärkeä. Olen sivusta seurannut tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eikö tässä kohtaa olisi hyödyllisempää miettiä, miksi itse olet ollut vapaaehtoisesti mukana tuossa säätämisessä noin pitkään? Jos siis olisit halunnut jotain muuta.
On muuten hyvä pointti tämä. Kaikenlaista sukankuluttajaahan sitä löytyy mutta vain itseään voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Niin no mikä tuollaiseen pakonomaiseen touhuun nyt ajaa, se varmaan ykkösenä ettei ole koskaan elämässään itsenäistynyt, opetellut olemaan yksin ja seisomaan omilla jaloillaan. Itsensä ja elämänsä pakenemista, hauraan itsetunnon pönkittämistä, ei vaan kykene muuhun
Teen nyt ikävän yleistyksen ja sanon, että miehet yleensä reagoivat refleksinomaisesti. Heiltä puuttuu kyky tarkkailla itseään ja motiivejaan, kun puhutaan ihmissuhteista. Siksi miehet pilkkaavat jatkuvasti naisia ihmissuhteiden turhasta vatvomisesta.
Ei siis kannata odotella että mies selittäisi käytöstään ja ymmärtäisit sitä kautta, mitä tapahtui. Miehellä todennäköisesti ei ole hajuakaan siitä, miksi hän tekee mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suostutte noihin sekasuhteisiin missä tapaillaan muitakin ? Aina niissä joku saa sydänsurut . Seksisuhteissa ymmärrän jotenkin että on muitakin , mutta henkisempään haluan ainakin itse paneutua yhteen kerrallaan .
Ainakin saa syyttää sitä toista siaksi eikä tarvitse kantaa itse vastuuta mistään
Vierailija kirjoitti:
Teen nyt ikävän yleistyksen ja sanon, että miehet yleensä reagoivat refleksinomaisesti. Heiltä puuttuu kyky tarkkailla itseään ja motiivejaan, kun puhutaan ihmissuhteista. Siksi miehet pilkkaavat jatkuvasti naisia ihmissuhteiden turhasta vatvomisesta.
Ei siis kannata odotella että mies selittäisi käytöstään ja ymmärtäisit sitä kautta, mitä tapahtui. Miehellä todennäköisesti ei ole hajuakaan siitä, miksi hän tekee mitäkin.
No onpa taas juttua... Voi hyvänen aika. Pysykää pliis sinkkuina, jos ajatusmaailma on tällainen.
Miehet ovat sikoja, mutta naiset eläinrakkaita 😉 Käy läpi eroaan, ei tahdo vakavasti ottaa.
Hyvä juttu käydä läpi mitä on kenties kämmännyt.
Anna olla ja jatka vaan omaa elämää. Ihanaa tulevaa kesää sinulle!
Vaihtoehtojahan on, mutta mikään niistä ei ole erityisen mukava sinulle.
Ehkä hän palasi yhteen exn kanssa, ehkä vaimo ei koskaan edes ollut ex. Vaimo sai tietää sinusta ja siksi joutuu nyt välttelemään.
Ehkä mies tapasi jonkun muun naisen, ehkä koko ajan tapaili jotain toista, joka nyt näytti niin vihreää valoa miehelle, että sinä tipahdit matkasta. Miehen pitää todistaa, että tämä toinen on nyt ykkönen (tai on aina ollut) ja siksi haluaa sinusta nopeasti ja pysyvästi eroon.