Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori fin sekarotuisten koirien ja kissojen hinnat

Vierailija
04.05.2023 |

Sekarotuiset koirat surutta yli tonnin, maatiaiskissat usein n 500e molemmin puolin.

Koirissa myös sellainen uusi ilmiö, että edes vanhempien rotuja ei viitsitä kertoa, vaikka hintaa pennulle on lätkäisty yli 1000e. Aika mieletön summa rahaa, kun ei ole rotukoirasta kyse.

Mutta ihmiset maksaa. Ei muka mene sellaiselle, jolla on varaa maksaa ell kulut ja laadukkaat ruuat, jos ei maksa sekarotuisten pentujen teettäjälle yli 1000e pennusta.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuota toria olen joskus seurannut, niin useimmat taitavat olla Virosta tuotuja tai muuten vain pentutehtailtuja, joilla otetaan tietämättömiltä rahat pois perävalotakuulla.

Torin koirailmoituskäytäntö on muuttunut.

Sinne pitää kertoa, että koira on Suomessa syntynyt. Ne eivät julkaise enää koiramyynti-ilmoja, jos tietyt kriteerit ei täyty.

Vierailija
42/42 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako torista koiraa. Itse maksoin sekarotuisesta pennusta 700e. Sillä paljastui perinnöllinen polvivika molemmissa takajaloissa ja luonnekin on aika arka ja pelokas. Koran eläinlääkärikuluihin on menneyt 4v aikana yli 4000e, eikä noita perinnöllisiä vikoja eläinläkärikuluvakuutukset korvaa.

Myyjä on varaton ja sössötti vaan, että geenilottoa ja huonoa tuuria ja että seuraavassa pentueesa ei kaikilla pennuila aukile umpeutunut kunnolla.. eli kalloon jäänyt reikä, mitä vikaa Chihuilla esiintyy.

Myyjät saattavat teettää pentuja joka juoksuista, mikä ei ole sallittua, eikä emolle hyväksi. Loppuunkulutettu emo, ehkä huonolla ravinnollakin yhdistettynä ehkä luonteen ja terveyden ongelmiin ja lopputuloksena on ongelmaisia pentuja. Elämä ongelmakoiran kanssa on välillä raskasta; käytösongelmia, terveysongelmia, kuluja, kuluja ja kuluja. Minullakin on se tilanne,että on kuin olisin saanut sairaan lapsen; odotukset kivasta pentuajasta ja yhdessä touhuamisesta vaihtuivta rahanmenoon, huoleen, pitkiin toipilasaikoihin, epävarmuuteen ja itkuun. Vein koiraa tutkimuksiin, leikkauksiin, hoidin levotonta toipilasta 24/7 Ortopedisten leikkausten jälkeen on pitkät liikuntarajoitksetkin, eikä koira näitä itse ymmärrä.. Sosiaalistaminen meni v.tuiksi ja koiralla on paljon pelkotiloja, eikä se ole kovin tasapainoinen.

Tämä on ollut raskas taival, mutta rakastan koiraa ja elämä sen kanssa on pikkuhiljaa helpottanut. Olen sen ottanut ja kannan vastuun. Tämä on tätä; käsissäni on "vammainen erityislapsi". Luulen, että näitä oman koirani kaltaisia viedään lopettavaksi ajatellen "parempi niin, ettei se kärsi", kun tosiasiassa ei vaan haluta maksaa lääkärikuluja. Tai niillä teetetään pentuja koiran terveystilanteesta ja kivuista  huolimatta ja myydään niitä torissa. :D Meillä mennään koiran ehdoilla ja eläinlääkärin ja koirakouluttajien arvioiden ja ohjeiden mukaan.

Suosittelen, että koiraa haluavat miettivät asian tarkkaan ja ostavat pennun kunnolliselta kasvattajalta, joka teettää pentuja terveillä ja hyväluonteisilla koirilla. Koiraa kannattaa odottaan vaikka pidempäänkin.

Kiitos, tämä oli asiaa. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja koirallesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla