Tori fin sekarotuisten koirien ja kissojen hinnat
Sekarotuiset koirat surutta yli tonnin, maatiaiskissat usein n 500e molemmin puolin.
Koirissa myös sellainen uusi ilmiö, että edes vanhempien rotuja ei viitsitä kertoa, vaikka hintaa pennulle on lätkäisty yli 1000e. Aika mieletön summa rahaa, kun ei ole rotukoirasta kyse.
Mutta ihmiset maksaa. Ei muka mene sellaiselle, jolla on varaa maksaa ell kulut ja laadukkaat ruuat, jos ei maksa sekarotuisten pentujen teettäjälle yli 1000e pennusta.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat ovat korkeampia, koska ne on käytetty eläinlääkärillä ja myös siksi että ne eivät menisi ihmisille jotka ei niistä pysty huolehtimaan. Eläimen pito ei ole ilmaista.
Joo tuo onkin sellainen argumentti, jota nämä tehtailijatkin käyttävät. Pitää maksaa seropista 1500e, koska sillä sitten todistaa, että on varaa käyttää koiraa tarvittaessa eläinlääkärissä. :'D
-ap
Hinnat ovat korkeita muuallakin kuin vain siellä Torissa. Menit sinne halpojen hintojen toivossa ja nyt onkin järkytys että mistään et saa halvalla lemmikkiä. Se on eläinten turvaksi. Eipähän mene omistajalle joka ei pysty niistä huolehtimaan. Jos tekee noin tiukkaa niin mee töihin. Ei muutkaan saa halvalla ja niiden pitokin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako torista koiraa. Itse maksoin sekarotuisesta pennusta 700e. Sillä paljastui perinnöllinen polvivika molemmissa takajaloissa ja luonnekin on aika arka ja pelokas. Koran eläinlääkärikuluihin on menneyt 4v aikana yli 4000e, eikä noita perinnöllisiä vikoja eläinläkärikuluvakuutukset korvaa.
Myyjä on varaton ja sössötti vaan, että geenilottoa ja huonoa tuuria ja että seuraavassa pentueesa ei kaikilla pennuila aukile umpeutunut kunnolla.. eli kalloon jäänyt reikä, mitä vikaa Chihuilla esiintyy.
Myyjät saattavat teettää pentuja joka juoksuista, mikä ei ole sallittua, eikä emolle hyväksi. Loppuunkulutettu emo, ehkä huonolla ravinnollakin yhdistettynä ehkä luonteen ja terveyden ongelmiin ja lopputuloksena on ongelmaisia pentuja. Elämä ongelmakoiran kanssa on välillä raskasta; käytösongelmia, terveysongelmia, kuluja, kuluja ja kuluja. Minullakin on se tilanne,että on kuin olisin saanut sairaan lapsen; odotukset kivasta pentuajasta ja yhdessä touhuamisesta vaihtuivta rahanmenoon, huoleen, pitkiin toipilasaikoihin, epävarmuuteen ja itkuun. Vein koiraa tutkimuksiin, leikkauksiin, hoidin levotonta toipilasta 24/7 Ortopedisten leikkausten jälkeen on pitkät liikuntarajoitksetkin, eikä koira näitä itse ymmärrä.. Sosiaalistaminen meni v.tuiksi ja koiralla on paljon pelkotiloja, eikä se ole kovin tasapainoinen.
Tämä on ollut raskas taival, mutta rakastan koiraa ja elämä sen kanssa on pikkuhiljaa helpottanut. Olen sen ottanut ja kannan vastuun. Tämä on tätä; käsissäni on "vammainen erityislapsi". Luulen, että näitä oman koirani kaltaisia viedään lopettavaksi ajatellen "parempi niin, ettei se kärsi", kun tosiasiassa ei vaan haluta maksaa lääkärikuluja. Tai niillä teetetään pentuja koiran terveystilanteesta ja kivuista huolimatta ja myydään niitä torissa. :D Meillä mennään koiran ehdoilla ja eläinlääkärin ja koirakouluttajien arvioiden ja ohjeiden mukaan.
Suosittelen, että koiraa haluavat miettivät asian tarkkaan ja ostavat pennun kunnolliselta kasvattajalta, joka teettää pentuja terveillä ja hyväluonteisilla koirilla. Koiraa kannattaa odottaan vaikka pidempäänkin.
Katkera vuodatus siksi, että sinä teit ostopäätöksen ja mokasit. Sehän on nyt sen myyjän syy, että et ottanut asioista selvää eiks nii.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Kun ei ole varaa ostaa lemmikkiä, niin älä osta.
Tyhmää ostaa elävää luontokappaletta kun rahaa ole.
Koiran hankintahinta on vain pieni osa siitä rahamäärästä, mitä siihen saat menemään koiran elinaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Ennen sai, ainakin maaseudulla, sekarotuisia kissoja ilmaiseksi.
Ennen oli ennen. Nykyisin ihmiset välittävät kissoistaan eivätkä ne lisäänny holtittomasti lantalassa.
Hah, samaa p askaa tämä nykyinen menokin on, mutta eri paketissa. Jos maatiaisesta pyydetään useita satoja niin on syytä epäillä pentutehtailua. Miksi edes teettää tieten tahtoen maatiaisia ja sekarotuisia koiria? Sille on syynsä, miksi oikeiden kasvattajien koirat ja kissat maksavat 1000-2000e, mutta nämä seropien tekijät teettävät pentuja vain rahankiilto silmissä.
-ap
Älä ota kesäkissaa.
Kissoja hylätään sen takia, kun kisu saatiin ilmaiseksi/halvalla. Eihän se maksanutkaan mitään mentaliteetilla.
Onhan tuossa kalliimmassa hinnassa sellainen elämänhallinnasta kertova tekijä, että pystyy säästämään tai muuten hoitamaan raha-asioita pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti. Samoja taitoja vaatii lemmikinpito. Juuri nämä osamaksun kerjääjät kertovat, ettei hankintaan ole ajoissa paneuduttu, vaan pikemmin hetken mielijohteesta kysymys. Tai kyvyttömyydestä siirtää muita hankintoja, jotta saa sen tärkeän lemmikin. Voi tulla sitten ell-laskut yhtä "yllätyksenä".
No pari vuotta sitten pennusta kiinnostunut tyyppi tuli katsomaan pentua. Kun kerroin pennun maksavan 600 euroa, niin alkoi köhiminen ja selittely, että sillä hinnalla saa jo puhdasrotuisen.
Sanoin hänelle, että joo-o niinpä saakin. Tosiasiassa ei saa. Piti vaan päästä nopeesti eroon k e h a r i s t a.
Toinenkin ostajaehdokas taivasteli, että ai jaa sekö on n i i n kallis.
Ihmiset ovat huomanneet, että tekaisemalla koirallaan sekapennut voi tienata 7000 - 10000 lyhyessä ajassa. Se on aikas iso summa.
Kannattaa jättää torikauppiaat huomiotta tai asiaan ei tule muutosta.
Kasvattajien hinnat eivät ole muuttuneet ainakaan minulle tuttujen rotujen osalta. Hinta on edelleen sen 1200. Toki kasvattajalta pentua saattaa joutua odottelemaan vuosiakin. Katson sen kuitenkin olevan ns. pienempi paha.
Harmi, että juurikin hyvin sairaiden pienten rotujen sekoituksissa näyttää olevan suuri kysyntä. Ja niitä myydäänkin sitten 2000-3000 eurolla. Tähän päälle sitten luultavasti vielä isot eläinlääkärikulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Ennen sai, ainakin maaseudulla, sekarotuisia kissoja ilmaiseksi.
Ennen oli ennen. Nykyisin ihmiset välittävät kissoistaan eivätkä ne lisäänny holtittomasti lantalassa.
Hah, samaa p askaa tämä nykyinen menokin on, mutta eri paketissa. Jos maatiaisesta pyydetään useita satoja niin on syytä epäillä pentutehtailua. Miksi edes teettää tieten tahtoen maatiaisia ja sekarotuisia koiria? Sille on syynsä, miksi oikeiden kasvattajien koirat ja kissat maksavat 1000-2000e, mutta nämä seropien tekijät teettävät pentuja vain rahankiilto silmissä.
-ap
Älä ota kesäkissaa.
Kissoja hylätään sen takia, kun kisu saatiin ilmaiseksi/halvalla. Eihän se maksanutkaan mitään mentaliteetilla.Onhan tuossa kalliimmassa hinnassa sellainen elämänhallinnasta kertova tekijä, että pystyy säästämään tai muuten hoitamaan raha-asioita pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti. Samoja taitoja vaatii lemmikinpito. Juuri nämä osamaksun kerjääjät kertovat, ettei hankintaan ole ajoissa paneuduttu, vaan pikemmin hetken mielijohteesta kysymys. Tai kyvyttömyydestä siirtää muita hankintoja, jotta saa sen tärkeän lemmikin. Voi tulla sitten ell-laskut yhtä "yllätyksenä".
Eikä pelkästään lemmikin kulut, vaan vastuullisuus ja sitoutuminen lemmikkin kasvatukseen ja ongelmatilanteiden hoitoon. Ymmärrys, että lemmikki vaatii panostusta ja priorisointia. Ettei jätetä omaa osaa tekemättä ja syytellä muita tai sitä eläinraukkaa.
500 euroa kissasta on jo kyllä semmoinen hinta, että varmasti joku laittaa bisneksen pystyyn. Kissat lisääntyvät kuitenkin sen verran helposti/nopeasti. Jotkut sitten sanovat, että hinnalla varmistetaan "hyvä omistaja". Mielestäni tuossa on eettisempää ostaa se kissa semmoiselta, joka pyytää 50-100 euroa. Sillä hinnalla tuskin ainakaan tehtaillaan pentuja, koska tuskin olisi vaivan arvoista. Tai paras se tietysti olisi hakea noista lukuisista kissataloista.
Ne jotka taivastelee pentujen hintaa, taivastelee myös eläinlääkärin hintoja. Ei ole varaa sitä vakuutusta ottaa.
Näin kävi sijoituspennun ottajilla. Sovittiin kirjallisesti, että he ottavat vakuutuksen pennulle. Eivät ottaneet. Palauttivat koiran, kun kiva pentuaika oli ohi. Olivat syöttäneet ala-arvoista ruokaa, ja sen vatsa oli ripulilla. Eivät syöttäneet sitä, mitä kehoitin syömään.
Vatsan toiminta muuttui normaaliksi, kun annoin samaa ruokaa, jota se söi luovuttaessani sen sille köyhälle parille.
Samaan aikaan haukutaan tunnollisia rotukoirien kasvattajia ahneudesta ja sitten maksetaan 'designrotu' -vahinkopentueen vesasta älytön summa koska "en ainakaan tue ahneita epäeettisiä kasvattajia ja pentutehtailua!" Niinpä niin
Kasvattajille neuvo: älä suostu osamaksuun. Älä sijoita pentua. Sijoitukseen ottajasta tosi huono kokemus. Ne olikin rahattomia. Myönsivät, että kun ei ole oikeen omiakaan lääkkeitä varaa ostaa.
Köyhä köyhtyy entisestään ottaessaan koiran.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako torista koiraa. Itse maksoin sekarotuisesta pennusta 700e. Sillä paljastui perinnöllinen polvivika molemmissa takajaloissa ja luonnekin on aika arka ja pelokas. Koran eläinlääkärikuluihin on menneyt 4v aikana yli 4000e, eikä noita perinnöllisiä vikoja eläinläkärikuluvakuutukset korvaa.
Myyjä on varaton ja sössötti vaan, että geenilottoa ja huonoa tuuria ja että seuraavassa pentueesa ei kaikilla pennuila aukile umpeutunut kunnolla.. eli kalloon jäänyt reikä, mitä vikaa Chihuilla esiintyy.
Myyjät saattavat teettää pentuja joka juoksuista, mikä ei ole sallittua, eikä emolle hyväksi. Loppuunkulutettu emo, ehkä huonolla ravinnollakin yhdistettynä ehkä luonteen ja terveyden ongelmiin ja lopputuloksena on ongelmaisia pentuja. Elämä ongelmakoiran kanssa on välillä raskasta; käytösongelmia, terveysongelmia, kuluja, kuluja ja kuluja. Minullakin on se tilanne,että on kuin olisin saanut sairaan lapsen; odotukset kivasta pentuajasta ja yhdessä touhuamisesta vaihtuivta rahanmenoon, huoleen, pitkiin toipilasaikoihin, epävarmuuteen ja itkuun. Vein koiraa tutkimuksiin, leikkauksiin, hoidin levotonta toipilasta 24/7 Ortopedisten leikkausten jälkeen on pitkät liikuntarajoitksetkin, eikä koira näitä itse ymmärrä.. Sosiaalistaminen meni v.tuiksi ja koiralla on paljon pelkotiloja, eikä se ole kovin tasapainoinen.
Tämä on ollut raskas taival, mutta rakastan koiraa ja elämä sen kanssa on pikkuhiljaa helpottanut. Olen sen ottanut ja kannan vastuun. Tämä on tätä; käsissäni on "vammainen erityislapsi". Luulen, että näitä oman koirani kaltaisia viedään lopettavaksi ajatellen "parempi niin, ettei se kärsi", kun tosiasiassa ei vaan haluta maksaa lääkärikuluja. Tai niillä teetetään pentuja koiran terveystilanteesta ja kivuista huolimatta ja myydään niitä torissa. :D Meillä mennään koiran ehdoilla ja eläinlääkärin ja koirakouluttajien arvioiden ja ohjeiden mukaan.
Suosittelen, että koiraa haluavat miettivät asian tarkkaan ja ostavat pennun kunnolliselta kasvattajalta, joka teettää pentuja terveillä ja hyväluonteisilla koirilla. Koiraa kannattaa odottaan vaikka pidempäänkin.
700 euroa on vähän eli menit raha edellä. Hienoa että hoidat koirasi.
Voisin hyvinkin ostaa koiran Torista mutta sen pitää olla terhakas.
Meille tuli rotukoiranpentu syksyllä -21. Jonotimme sitä kasvattajalta yli vuoden, mutta kyllä kannatti. Ikinä en olisi torista hankkinut, vaikka olisi ollut "oikeaa" rotuakin tarjolla, koska vastuullisten kasvattajien pennut menevät kyllä näinä aikoina kaupaksi ilman toriakin...
Toivotaan, että aapee löydät jostain halvan pennun. Kattele jostain surkeemmasta foorumista, löytyiskö sun kukkarolle sopivaa. Vaikkapa Viron tai Venäjän puolelta.
Mutta älä sitten kuvittele, että saat vastuuntuntoiselta kasvattajalta pennun halvalla. Tuskin on mitään terveystutkimuksia tehty niille halpispennuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin hyvinkin ostaa koiran Torista mutta sen pitää olla terhakas.
Niinpä tein. Toisekseen olin hyväuskoinen hölmö tyyliin, eihän kotikoiran taevitse olla puhdasrotuinen tai rekisteröity. Kuvittelin, että liki mistä tahansa koirasta saa kouluttamisella hyvän ja että terveysongelmat kykenisi näkemään pennusta.
1990-luvulla kennelistä ostamani villakoira oli suht terve, hyväluonteinen ja eli 16-vuotiaaksi. Tämä kokemus pohjalla minulla ei ollut mitään ymmärrystä, mikä helvetti sairaan ja luonneongelmaisen koiran kanssa voi olla edessä... Ihan todellakin kuin olisi monisairas ja vammainen lapsi.
Onneksi elämäntilanteessani oli mahdollista raivata muita asioita pois ja pistää kaikki liikenevä aika ja raha koiran hoitamiseen. 4000€ lääkärikuluihin oli minulle aika kova paukku. Jossain pienituloisessa pikkulapsiperheessä yhtäkö olisi ollut mahdoton. Koiraparkaa piti estää riehumasta ja hyppimästä viikkoja. Leikatun jalan tukisiteeseen teipata muovipussi joka pissareissun ajaksi jne.
Mutta onneksi meillä menee nyt aika hyvin. Koira on älykäs ja touhukas ja haasteista huolimatta tykkään elää sen kanssa, vaikka olen ollut välillä aika uupunut.
Mitä tuota toria olen joskus seurannut, niin useimmat taitavat olla Virosta tuotuja tai muuten vain pentutehtailtuja, joilla otetaan tietämättömiltä rahat pois perävalotakuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin hyvinkin ostaa koiran Torista mutta sen pitää olla terhakas.Niinpä tein. Toisekseen olin hyväuskoinen hölmö tyyliin, eihän kotikoiran taevitse olla puhdasrotuinen tai rekisteröity. Kuvittelin, että liki mistä tahansa koirasta saa kouluttamisella hyvän ja että terveysongelmat kykenisi näkemään pennusta.
1990-luvulla kennelistä ostamani villakoira oli suht terve, hyväluonteinen ja eli 16-vuotiaaksi. Tämä kokemus pohjalla minulla ei ollut mitään ymmärrystä, mikä helvetti sairaan ja luonneongelmaisen koiran kanssa voi olla edessä... Ihan todellakin kuin olisi monisairas ja vammainen lapsi.
Onneksi elämäntilanteessani oli mahdollista raivata muita asioita pois ja pistää kaikki liikenevä aika ja raha koiran hoitamiseen. 4000€ lääkärikuluihin oli minulle aika kova paukku. Jossain pienituloisessa pikkulapsiperheessä yhtäkö olisi ollut mahdoton. Koiraparkaa piti estää riehumasta ja hyppimästä viikkoja. Leikatun jalan tukisiteeseen teipata muovipussi joka pissareissun ajaksi jne.
Mutta onneksi meillä menee nyt aika hyvin. Koira on älykäs ja touhukas ja haasteista huolimatta tykkään elää sen kanssa, vaikka olen ollut välillä aika uupunut.
Miten se nyt onkin älykäs? Äskenhän kerroit, että se on kuin vammainen lapsi.
Älä ota kesäkissaa.
Kissoja hylätään sen takia, kun kisu saatiin ilmaiseksi/halvalla. Eihän se maksanutkaan mitään mentaliteetilla.