Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 vuotta alkoholistina, sitä ennen 8 vuotta alkon liika käyttöä. Onko mahiksia vielä toipua täysin?

Vierailija
04.05.2023 |

Eli 8 vuotta tuli juotua viikossa liikaa 18-30 annosta, mutta juominen ajoittui viikonloppuun ja satunnaisesti arkeen.
5 vuotta sitten juominen lähti lapasesta.
Olen juonut, joka ilta 5-10 tölkkiä.
Keskimäärin arkena 6-8.
Viikonloppuna kunnon känni.
Olen lähes oireeton. Joskin välillä väsynyt vähän, toisinaan kylkikin kipuilee hieman, mutta olen sulkenut siltä silmät. (Suolisto vaivaa...) En tosiaankaan ole varma.
Muuten voin hyvin. Aika ajoin virtsa on vähän tummaa, mutta lääkäri epäili sen johtuvan jatkuvasta nestehukasta. Alkoholin liika käytön vuoksi.
Verikokeisiin en edes uskalla mennä.
Lääkäri ehdotti, että vähennän nyt ensin sillä se olisi tärkeintä.
Arvotkin paranisivat jos niissä jotain häikkää on.
Olenkohan tuhonnut itseni vai onko minulla vielä mahdollisuus terveeseen elämään?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin säännöllinen käyttö, muutama kerta viikossa pieni määrä riittää, lisää ihmisen kortisolitasoa. Se on stressihormoni. Eli olet tavallaan koko ajan stressitilassa. Ilmankos silloin tekee mieli ottaa lasi punaviiniiä tms. arjen stressiä helpottamaan. Noidan kehä on valmis. Tuota aspektia alkoholiriippuvuudessa ei oteta usein esille. Sen ymmärtäminen avartaa asiaa paljon. 

Omat kortisolitasoni mitattiin juuri ja ne ovat täysin viitteissä, joten ei pidä paikkaansa.

Ehkä olet poikkeus? Kirjoita googleen sanat "chronic alcohol cortisol" niin kyllä siitä on jonkin verran näyttöä, että niillä on yhteys. 

Vierailija
22/22 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut vuoden päivittäin, noin 8-10 annosta. Iho mennyt huonoksi, samoin hiukset ja muutenkin ulkonäkö. Painoa ei ole juurikaan tullut lisää. Tuntuu, että ei pysty vaan lopettamaan vaikka kuinka yrittäisi. Elämä on pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän