Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paska kesäduunin aloitus: mitä tekisit nyt?

?
03.05.2023 |

Aloitin tänään työt siivojana. Luvattiin "laaja" ja "kattava perehdytys", mutta eipä ollut yhtään sitä mitä luvattiin. Esihenkilö laittoi viestiä eilen, että "tule klo 10 aulaan, olen siellä vastassa". Saavuin aulaan klo 09.56, ja esihenkilö totesi hieman vihaiseen sävyyn: "Missä olit/viivyit, kun minulla alkaa kokous tms klo 10." Esihlö ohjasi pukuhuoneille ja kysyin ystävällisesti minne voin eväät laittaa. Tähän hän totesi taas vihaiseen sävyyn, että "sinulla on vain 12mins kahvitauko". Ei neuvonut/kertonut paikkaa missä voin syödä eväät, vaikka kysyin, söin loppujen lopuksi eväät pukuhuoneessa. Esihlö ei perehtänyt/neuvonut yhtään työtehtäviä kunnolla, laittoi minut ja toisen uuden työntekijän (joka ollut töissä vain pari päivää) siivoamaan paikkoja. Apua ei voinut kysyä, koska ei ollut muita "kokeneita" työntekijöitä paikalla tai esihlö ei kertonut miten häneen saisi yhteyttä. En tienny itsekään mitä pitäisi siivota milläkin aineilla/välineillä ja välillä myös toinen työntekijä oli myös hieman "pihalla" asioista.

Mitä tekisit itse: koeajalla purku vai "kiltisti" jatkaa töitä, kun vituttaa jo ensimmäisen työpäivän jälkeen? Muissa kesätyöpaikoissa parempi perehdytys jo ensimmäisenä päivänä vs tämä paikka.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulla olisi työpäivän aikana vain yksi 12 min kahvitauko niin purkaisin koejan / irtisanoutuisin. 

Vierailija
2/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sä olet? Oletko sä siivonnut aikaisemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 18, kokemusta alalta viime vuonna eri firmassa siivousyrityksessä. Nyt kohteena terveyskeskus, viime vuonna oli kokemusta majoituspaikassa.

Vierailija
4/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mulla olisi työpäivän aikana vain yksi 12 min kahvitauko niin purkaisin koejan / irtisanoutuisin. 

4 - 6h työvuoroissa on vain 1 tauko.

Vierailija
5/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain töissä on enemmänkin. 

Vierailija
6/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 18, kokemusta alalta viime vuonna eri firmassa siivousyrityksessä. Nyt kohteena terveyskeskus, viime vuonna oli kokemusta majoituspaikassa.

Mene huomenna työpaikalle ja soita esimiehelle. Sano että tarvitsette kunnollisen perehdytyksen, koska kumpikaan teistä ei tiedä mitä pitää tehdä.

Vierailija
7/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain töissä on enemmänkin. 

Nyt puhutaan siivouksesta.

Vierailija
8/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat vain aikaasi siellä siivoamalla omien kykyjesi mukaan. Kokemus se tuokin on ja jos palkka maksetaan niin sitkuttelet siellä.

Vierailija
9/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset mennyt siihen ed kesän paikkaan? Miksi vaihtaa jos on kiva paikka ja työnjohto.

Vierailija
10/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset mennyt siihen ed kesän paikkaan? Miksi vaihtaa jos on kiva paikka ja työnjohto.

Tää onkin provo. Yleensä nuori menee samaan paikkaan kuin aiemminkin jos on tykätty siellä

Vierailija
11/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, jäisin vaan veks. Niin minä tein 2 työpäivän jälkeen, kun 2 päivässä ei voitu kertoa edes, missä pukukaapit on, ja missä eväät voi pitää.

Vierailija
12/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin koeaikapurun tietysti. Muu tarkoittaa että hyväksyt tuollaisen toiminnan. Esimiehelläkin on todennäköisesti esimies joka noteeraa kun ketään ei kiinnosta tulla töihin päivää pidemmäksi aikaa.

Vierailija
13/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää onkin provo. Yleensä nuori menee samaan paikkaan kuin aiemminkin jos on tykätty siellä

Miksi en mennyt:muuten ok paikka oli viime vuonna, mutta työpaikalle oli sen verran pituutta, että haluan säästää bensakuluista itse, kun yli 2e/litra.

Vierailija
14/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tienny itsekään mitä pitäisi siivota milläkin aineilla/välineillä ja välillä myös toinen työntekijä oli myös hieman "pihalla" asioista"

Tämän takia on olemassa laitoshuoltajan tutkinto

Vierailija
15/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 min tauko? Tässä mun tauot eka 15min kahvi sitten 30min ruoka ja vielä toinen 15min kahvi tauko ja 6h päivä.

Vierailija
16/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaista ammattia kuin siivooja ole olemassakaan. Sehän on siistijä nykyään.

Kutsutko pienikasvuisiakin kääpiöiksi?

Tai mustia keeeeeeneereiksi?

Vierailija
17/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sellaista ammattia kuin siivooja ole olemassakaan. Sehän on siistijä nykyään.

Kutsutko pienikasvuisiakin kääpiöiksi?

Tai mustia keeeeeeneereiksi?

Mikä ihmeen siistijä:D Kyllä siivooja nimike on ihan virallinen riippuen työpaikasta. Siistijästä tulee mieleen sellainen joka vähän vaan huiskuttelee jotai huiskalla

Vierailija
18/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päästetään siivoamaan kohdetta jossa korkea hygieniataso jos ei ole kokemusta tai tutkintoa. Vaarallista jopa! Myös kirjoituksestasi huomaa että et todellakaan sovellu tuonne töihin, kun ei tietoa taitoa välineistä aineista, ihan jo sen perusteella lähtisin menemään. Asiakkaiden vuoksi.

Vierailija
19/29 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päästetään siivoamaan kohdetta jossa korkea hygieniataso jos ei ole kokemusta tai tutkintoa. Vaarallista jopa! Myös kirjoituksestasi huomaa että et todellakaan sovellu tuonne töihin, kun ei tietoa taitoa välineistä aineista, ihan jo sen perusteella lähtisin menemään. Asiakkaiden vuoksi.

Työilmoituksessa luvattiin "laaja ja kattava perehdytys työtehtäviin", jota ei ole näköjään tulossa. Myös ilmoituksessa luki muistaakseni, että "ei tarvitse olla alalta kokemusta, koska perehdytys on laaja tms".

Vierailija
20/29 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin koeaikapurun tietysti. Muu tarkoittaa että hyväksyt tuollaisen toiminnan. Esimiehelläkin on todennäköisesti esimies joka noteeraa kun ketään ei kiinnosta tulla töihin päivää pidemmäksi aikaa.

Heippa vaan, lopetin työt koeaikana. Perehdytys tänäkin päivänä aivan hirveätä, rupesi valittamaan taas, että olin "myöhässä" vaikka sovittiin että tulen klo 12 ja olin paikalla 11.56.

Työturvallisuus täysin nolla, ei esihlö meinannut antaa "vartijanlätkää", jolla saisi kutsua vartijan paikalle, jos esim. potilas/asiakas olisi käynyt käsiksi kiinni. Ikkunoita piti pestä 4. kerroksessa niin, että ikkuna auki, tuolin varassa pestä, josta olisi mahdollisuus tippua montakohan kymmentä metriä alas. Ei ole kyllä turvallista pestä ikkunoita tuolla tyylillä, vaikka he sanoivat.

Perehdyttäjänä sama aloittelija, joka oli eilen eikä hän myös osannut neuvoa oikein kunnolla. Esihlö kertoi, että "osaan hän neuvoa ja perehdyttää sinua". Sanoin vain takaisin, että kipa tessin mukaan perehdyttäjänä pitää toimia hlö, jolla on "kokemusta alalta ja on ammattitaitoinen". Esihlö jäi hiljaiseksi, ja alkoi taas kerran kuinka aloittelija osaa eikä ole mahdollisuutta tms laittaa "kokeneen" työntekijän mukaan.

Näköjään kyseiseen siivousyritykseen ei enää kesätöihin.