En jaksa olla sosiaalinen!
Olen viimeisilläni raskaana ja nyt meni hermo. Olen muutenkin introvertti ja työni on henkisesti kuormittavaa, ja nyt "kaikki" laittavat viestiä, kysyvät kuulumisia, kutsuvat kylään tai kutsuvat itsensä meille. Eräskin lähisukulainen syyllistää, kun en "koskaan" ehdi nähdä häntä, joten hänpä kutsui itsensä meille kylään ennen työvuoroani, koska eihän minulla ole mitään ennen sitä. Viimeksi hän soitti aina kun olin työvuorossa ja lopulta vastasin kun olin vapaalla, niin sitten hän syyllisti, että olenpa hiljaa. En tykkää puhua puhelimessa. Olen hänellekin useasti kertonut suoraan, että en jaksa olla sosiaalinen. Nykyään en oikein jaksa viestitelläkään. Olen myös fyysisesti kipeänä joka päivä, välillä vähemmän ja välillä enemmän.
Kaverit kyselevät, milloin pidän baby showerit. Olen vastannut suoraan, etten pidä. Eräs kaverini on myös raskaana ja haluaa jakaa tietysti näitä asioita kanssani, mutta minä en jaksa. Anoppi laittelee minulle viestiä, muttei pojalleen. Sitten puolisoni aina ihmettelee, miksi anoppi pitää minuun yhteyttä, muttei häneen.
Voiko tällaisen ongelman ratkoa jotenkin?
Kommentit (2)
Laita kaikille viesti että olet heidän kanssaan tekemisissä vasta vauvan syntymän jälkeen. Perustelet tämän niillä syillä jotka aloitukseesu jo laitoit.
Jos joku loukkaantuu/suuttuu/vetää herneen nenään, niin kyseisen ihmisen kanssa sinulla ei olla mitään syytä ollakaan tekemisissä.
Laita oma hyvinvointisi tärkeimmäksi, koska sinun vointisi vaikuttaa myös vauvaasi.
Kohta kun olet kiinni vauvassa 24/7 kaipaat sosiaalisuutta eikä pelkkää jokellusta. Aika aikaansa kutakin.