Paljon teillä on kiinteät kulut kuukaudessa?
Eli kaikki asumiseen liittyvät kulut, netti, puhelinlaskut, vakuutukset ym. Siis ne laskut jotka maksatte joka kuukausi. Haluaisin saada vähän perspektiiviä kuulemalla muiden summia. Meillä nuo kulut ovat tällä hetkellä 1300€/kk.
Kommentit (53)
Aso yhtiön voittoa tavoittelemattomat saa 350 000€ vuosipalkkaa ja huoltomiehet 30 000€ vuodessa brutto.
Tämä pariskunta tuntuu olevan oikeita järjenjättiläisiä.
125€/kk. Pieni okt.
Tosin tuo summa jaettu vuoden asumiskuluista, jaettu kuukausille. Ei laskuja joka kuukausi tule.
800 euroa/kk eli noin kolmasosa bruttotuloista. Ihan ok yksinasuvalle.
850, ei sisällä puhelimia eikä autoja mutta sisältää kodin nettiliittymän ja vkl paperisen sanomalehden. Tuolla ylläpidetään okt ja pieni kaupunkiasunto.
Ruoka-/kodinostosbudjetti on saman verran.
Velaton omakotitalo. Asumiskulut oli viime vuonna 420 euroa/kk ja neliöitä 130. Meillä käytetään vettä ja lämpöä ihan "normaalisti". Esim. talvella sisälämpötila on 24 ja sauna lämpiää lähes joka ilta. Ei nyt varsinaisesti tuhlata, mutta eletään mukavasti.
Tämän lisäksi puhelimet, Elisa Viihde, suoratoistot yms. 200 ja vakuutukset 230. Päälle tulee sitten vielä satunnaisia lisälaskuja, mutta tästä tulisi nyt 850. Kaipa lapsen harrastusmaksu, 170 Euroa/kk, pitäisi laskea kiinteisiin kuluihin? Itse arvioisin, että laskuihin menee keskimäärin 1200-1300 kuussa. Muuhun elämiseen sitten ehkä 1500. Kokonaismenot siis 2700-2800. Nettotulot on romahtaneet, koska mies on peruspäivärahalla työttömänä ja elämme hänen 600 euron korvauksellaan, nuoremmasta lapsesta saatavalla lapsilisällä ja minun palkallani. Yhteensä nämä on noin 4100. Ainoa pelastus on, että olemme velattomia ja minun palkka on ihan hyvä, jos nyt ei järin suuri. Tästä syystä säästöön jää edelleen ja pystymme tekemään ulkomaanmatkoja edelleen. Lisäksi itselläni on pääomatuloja eli saan jokusia tonneja osinkoja vuodessa.
Noin 2500-3000 kk. Vaihtelee hieman. Sis sähkö, vakuutukset, laina, vastike yms. 4 henkilön talous. 2 autoa. Toinen maksettu, toista ei vielä.
ei minun ainakaan tarvitse maksaa vakutusta joka kuukausi. Maksan vakuutukset kerran vuodessa, -> maksimi alennus vakuutusmaksusta, ->maksimibonus samaan aikaan (eli lisä-ale 5% vielä kaupan päälle).
Netti asumiskulu???? Ei kyllä ole.
- Lainakulut vielä hetken 1366e
- miehen hammaslääkärilasku vielä pari kk 200e
- asumiskulut 2 taloa 1000e
- vakuutukset n 340e
- auton leasing 318e
- puhelimet, netti ja tv 84e
- ruoka 600e
- taskurahat 600e
Olisikohan tuossa suurin osa? Yhteensä 5100e.
Lisäksi tonni/kk 2. kodin remppahankinnoista vielä muutaman kuukauden ja tietty matkalipuista
Eikai puhelin ja netti liity asumiseen?
Mulla omakotitalossa 380e.
Ei ole lainaa enää.
En laskenut tähän nettiä, enkä puhelinta, ei se asumiseen eli taloon liity, ne on henkilökohtaisia kuluja.
362 euroa kuussa. Vuokra, puhelinliittymä ja kotivakuutus.