Trampoliinit on ehkä idiootein keksintö ikinä
Lapset pomppii vain päivät pitkät kuin apinat häkissä onpa tosi kehittävää touhua. Sitten mölytään tosi kovalla äänellä niin että koko naapurusto kuulee että varmasti löytyy tramppa pihalta. Mammat kilpavarustelee ja vertailee keskenään kellä on paras trampoliini ja sitten niillä kehuskellaan lenkkipoluilla...
Kommentit (108)
Ei se ihan niin idiootti keksintö ole mitä ne trampoliinilla pomppivat kiljukaulat vanhempineen ovat.
Vierailija kirjoitti:
Käyppä testaan sellasta kunnon tramppaa, saa melkosesti ilmaa kun vähä oppii.
En kyllä katsonut videota, mutta vahva veikkaus on ettei tuon ollut lainkaan tarpeellista kiljua ja kirkua kurkku suorana, vaan hyppiminen onnistui oikein hyvin ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sääntöjä teidän trampoilla on. Meidän trampassa saa pomppia vain yksi kerrallaan ja voltteja ei tehdä. Myöskään verkkoon ei tahallaan törmäillä. Muuten tulee kotiarestia.
ei saa kiljua (ei se juoma)
Ja sekö on parempi että lapset pelaa päivät pitkät sisällä. Huoh..
Vierailija kirjoitti:
Mitä sääntöjä teidän trampoilla on. Meidän trampassa saa pomppia vain yksi kerrallaan ja voltteja ei tehdä. Myöskään verkkoon ei tahallaan törmäillä. Muuten tulee kotiarestia.
Miksi opetat lapsillesi, että he ovat huonompia kuin muut? Mitä kuvittelet lasten itsetunnolle tapahtuvan, jos heidän vanhempansa kertovat, että he ovat niin huonoja hyppimään, että voltteja ei saa edes yrittää, kun kaikki kaverit tekevät niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi opetat lapsillesi, että he ovat huonompia kuin muut? Mitä kuvittelet lasten itsetunnolle tapahtuvan, jos heidän vanhempansa kertovat, että he ovat niin huonoja hyppimään, että voltteja ei saa edes yrittää, kun kaikki kaverit tekevät niitä?
Ei mene silloin niskat poikki. Tosi vaarallista tehdä voltteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh... Tosi vaarallista...
Lasten liikunnalla saavutetut terveydelliset hyödyt ovat erittäin paljon suurempia kuin tuollaiset riskit. Jos aikuinen tekee kaikkensa saadakseen kaiken ilon pois trampalla hyppimisestä, se tramppa jää hyvin pian hylätyksi pihalle ja lapsi siirtyy takaisin pleikkarille ja vanhempi pohtimaan, miksi lapsi ei liiku.
Lapset ei osaa enää kuin huutaa ja ölistä. Oletteko seuranneet itse animaatioiden puhetasoa ja laatua? Täyttä pas.kaa ja sieltä ne lapsukaiset oppivat kaiken, kun heille ei omat huoltajat puhu. Kommunikointi, katsekontakti on nolla tai nollatasoa. Koirillekin puhutaan kauniimmin kuin lapsille. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sekö on parempi että lapset pelaa päivät pitkät sisällä. Huoh..
Itseasiassa on se parempi näistä kahdesta vaihtoehdosta. Tosin jos vanhemmilla ei ole aikaa eikä energiaa tehdä niiden lasten kanssa mitään järkevää, vaan nuo on ainoat tekemiset mitä tarjolla on, niin se lastentekeminen olisi pitänyt jättää väliin ja laskea lasti lakanalle.
Olen nähnyt lääkärinä päivystyksessä sen verran erilaisia tramppavammoja, että sellaista ei minun pihaani tule. Onneksi lapset ovat liikkuvaista sorttia ilman tramppaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten liikunnalla saavutetut terveydelliset hyödyt ovat erittäin paljon suurempia kuin tuollaiset riskit. Jos aikuinen tekee kaikkensa saadakseen kaiken ilon pois trampalla hyppimisestä, se tramppa jää hyvin pian hylätyksi pihalle ja lapsi siirtyy takaisin pleikkarille ja vanhempi pohtimaan, miksi lapsi ei liiku.
Lapsesi eivät osaa kuvitella mitään muuta tekemistä, kuin trampoliinilla hyppiminen tai pleikkarin pelaaminen? Olisiko peiliin katsomisen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi eivät osaa kuvitella mitään muuta tekemistä, kuin trampoliinilla hyppiminen tai pleikkarin pelaaminen? Olisiko peiliin katsomisen paikka?
Itseasiassa osaavat, koska meillä on tramppa vain isovanhempien mökillä, mutta sielläkään ei kaikkea kivaa ole kielletty. Minäkin hypin (lue: yritän hyppiä) siellä voltteja.
Olen vain todella huolissani tästä tämän päivän huolipuheesta, jossa lapsilta yritetään jatkuvasti kieltää kaikki lapselle luonnollinen liikunnan ilo, "ettei vaan sattuis mitään". Ei saa hyppiä voltteja, ei saa kiivetä puihin, ei saa leikkiä lumisotaa tai kukkulan kuningasta, ei saa painia jne jne jne. Puistoista viedään futismaalit pois, ettei ne kaadu kenenkään päälle. Sitten ollaan kamalan hämmästyneitä, kun tutkimuksissa todetaan, että 40 % lapsista on niin huonossa kunnossa, että se haittaa heidän päivittäistä elämäänsä ja 50 % lapsista on ylipainoisia.
Mun on jotenkin hirveän vaikea kuvitella, että jossain perheessä kiellettäisiin hyppimästä voltteja trampalla huolen varjolla, mutta ei mitenkään muuten rajoitettaisi lasten luontaista leikkimistä.
Mun lapsien älykkyysosamäärä (ÄÖ) laski merkittävästi trampan oston jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Ja teillä lapset katsoo älypuhelimestaan tiktokkia sisällä? Meidän kilpatasolla harrastava 10v poika sai valmentajaltaan ohjeeksi oikein pomppia koko kesän trampalla, koska se kehittää koordinaatiota, joka on tärkeää tenniksessä.
Hienoa, mun lapsenlapset ei liikkuisi missään, jos ei tramppaa olisi. Se hyppiminen on erittäin hyvää luustolle.
T.tutkija evp
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tiktokin jälkeen taas korjaantuu🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt lääkärinä päivystyksessä sen verran erilaisia tramppavammoja, että sellaista ei minun pihaani tule. Onneksi lapset ovat liikkuvaista sorttia ilman tramppaakin.
Et ole kuule lääkäriä nähnyt kuin unelmissasi.
Kellään lääkärillä ei ole aikaa av:llä pyöriä.😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tiktokin jälkeen taas korjaantuu🤣
ÄlykkyysÖsamäärä on just se mikä vaaditaan tiktokkeihin ja trampoliineilla itsensä viihdyttämiseen.
Normi-ihmiset taas karttaa molempia kuin ruttoa.
Miksi ne härpäkkeet laitetaan aina naapurin rajalle? Onko koskaan tullut mieleen sitä asiaa, että se vois häiritä naapureita? Ei tramboliini vaan ne lapset siinä risaamassa, mellastamassa ja molottamassa.
Käyppä testaan sellasta kunnon tramppaa, saa melkosesti ilmaa kun vähä oppii.