Mitä vaaditaan, että pankkitunnukset otetaan pois?
Siis millä lailla ja missä mittakaavassa täytyy olla taloudellisia ongelmia, jos noin käy?
Kommentit (7)
Jotain blokkeja voi aiheuttaa myös epäily talousrikoksiin liittyen, mutta käytännössä pääosin edunvalvontatapaukset on niitä, jolloin henkilön vepa-oikeudet menee.
Onko nykyään mahdollista käyttää pankkipalveluja ilman puhelinta? Siis esim danske bank vaatii sovelluksen käyttöä tunnistaumista varten. Siis jos puhelinliittymä on otettu pois maksuvaikeuksien takia, miten pankkiasiointi hoidetaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään mahdollista käyttää pankkipalveluja ilman puhelinta? Siis esim danske bank vaatii sovelluksen käyttöä tunnistaumista varten. Siis jos puhelinliittymä on otettu pois maksuvaikeuksien takia, miten pankkiasiointi hoidetaan?
Sillä tunnuslukukikkulalla, minkä saat vaikka konttorilta. tai osalla on vielä paperisia tunnuslukulistojakin. Kirjautumistapoja vepaan on muitakin kuin älypuhelimen Danske ID tai vastaavat, aika harvalla itse pankkiasioitaan hoitavalla vanhuksellakaan on älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tunnuslukukikkulalla, minkä saat vaikka konttorilta. tai osalla on vielä paperisia tunnuslukulistojakin. Kirjautumistapoja vepaan on muitakin kuin älypuhelimen Danske ID tai vastaavat, aika harvalla itse pankkiasioitaan hoitavalla vanhuksellakaan on älypuhelinta.
Mä en oo ees vanhus, ja mulla on älypuhelin, mutten halua mitään sovelluksia, tai pankkiasioitani ainakaan, hoitaa kännykällä. Mulla on juurikin se tunnuslukulaite, ja hyvin on toiminut läppärillä niin pankki-, kuin muissakin virallisissa asioissa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
No eikä vaadi! Mulla on tili Danskessa, ja hoidan kaikki tunnistautumiset sinne ja muuallekin juurikin sillä tunnuslukulaitteella.
-eri
Juuri näin . Danskella on se pieni tunnuslukulaite. ( eSafeID ) , avaimenperän kokoa ... vaihtoehto puh tunnistautumiselle... mulla molemmat.
Käytännössä niiltä, jotka joutuvat edunvalvonnan alaisiksi. Eli ei kovin helposti.