Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Facebook tyrkyttää mulle nykyään kokoajan jotain "reelssejä" joissa nuoret naiset esittelevät haarojaan/rintojaan musiikin säestämänä?

Vierailija
03.05.2023 |

Saatetekstissä lukee "yoga" tai vastaavaa, mutta ei niillä minkään joogan kanssa ole mitään tekemistä. :D Ei niitä ennen ollut, nyt niitä on feedi täynnä. Olen keski-ikäinen mies.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facen algoritmi kyllä tietää mikä sinua kiinnostaa paremmin kuin kehtaat itse myöntää.

Näin 30+ naisena ihmettelen, että jos ja kun Facebook tietää minusta "kaiken", niin miksi suurin osa fiidiini "kohdistetuista" mainoksista on tosiasiassa suunnattu olemattomalle lapselleni?

Ponikirjakerhoa, Leonleikkimaata, Muumipäivää, jne. Ei kai pelkkä AV:lla käyminen voi tarkoittaa, että on lapsia? Kun en niistä "lapsista" missään edes kirjoita tai puhu profiilissani. Kun ei niitä ole.

Miksei voi suunnata mainontaa niille, joilla todennettavasti on lapsia? Minulle voi suunnata jotakin muuta osuvampaa - en ole mitenkään erityisen anonyymi kiinnostuksen kohteiltani.

Voit itse sieltä mainoksen tiedoista ruksata, ettet halua tästä aiheesta mainoksia .kaikissa sovelluksissa on mahdollista valita ettei halua tietynlaista sisältöä nähdä.

Toki. Ihmettelen vain, että kun Face kuulemma tietää kaiken, ja jopa itse syötän sille signaalia mielenkiintoisiksi kokemistani asioista, niin silti perinteinen "kolmikymppinen nainen, haaa, syötetään sille lasten mainoksia" -meininki jyllää oletuksena. Erikoista.

Vierailija
22/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se kokoaja on? Ja mitä se kokoaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se kokoaja on? Ja mitä se kokoaa?

Yhteyksiä ja tietoja.

Vierailija
24/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facen algoritmi kyllä tietää mikä sinua kiinnostaa paremmin kuin kehtaat itse myöntää.

Mistä se voi tietää?

Esim. Tuosta, mitä aloitukseen kirjoitit. Olet antanut Facelle ja lukemattomille muille sivustoille ja apeille oikeudet seurata laitettasi ja tekstejäsi sekä kuviasi ja selaushistoriaasi

Vierailija
25/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ei algoritmi tiedä, vaan esittää arvauksen parametreihin liittyen, mikä voi olla oikein tai ei. Tässä tapauksessa arvaus oli huono.

Vierailija
26/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin 30+ naisena ihmettelen, että jos ja kun Facebook tietää minusta "kaiken", niin miksi suurin osa fiidiini "kohdistetuista" mainoksista on tosiasiassa suunnattu olemattomalle lapselleni?

Ponikirjakerhoa, Leonleikkimaata, Muumipäivää, jne. Ei kai pelkkä AV:lla käyminen voi tarkoittaa, että on lapsia? Kun en niistä "lapsista" missään edes kirjoita tai puhu profiilissani. Kun ei niitä ole.

Miksei voi suunnata mainontaa niille, joilla todennettavasti on lapsia? Minulle voi suunnata jotakin muuta osuvampaa - en ole mitenkään erityisen anonyymi kiinnostuksen kohteiltani.

Voit itse sieltä mainoksen tiedoista ruksata, ettet halua tästä aiheesta mainoksia .kaikissa sovelluksissa on mahdollista valita ettei halua tietynlaista sisältöä nähdä.

Toki. Ihmettelen vain, että kun Face kuulemma tietää kaiken, ja jopa itse syötän sille signaalia mielenkiintoisiksi kokemistani asioista, niin silti perinteinen "kolmikymppinen nainen, haaa, syötetään sille lasten mainoksia" -meininki jyllää oletuksena. Erikoista.

Onko sinulla kavereista ihmisiä, joilla on lapsia ja joita lapsille suunnatut tuotteet kiinnostaa? Ainakin Insta joskus perustelee tyrkytystään sillä, että olit vuorovaikutuksessa profiiliin x ja y kanssa

Vierailija
27/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän niitä katsot, sitä useammin se niitä sulle tarjoo. 

Mulle tarjotaan hevos- ja koira-aiheisia yleensä. 

Vierailija
28/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Koska ap on käynyt ko materiaalia netissä katsomassa, siksi niitä nyt FB hänelle tarjoaa.

Jokainen voi kokeilla tätä- käykää vaikka katsomassa netissä juttuja esim kamoista, niin kohta FB tarjoaa kanajuttuja.

Vierailija
29/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole tullut ainoatakaan reels-tuputusta vähäpukeisista naisista. Tosin olen heteronainen enkä ole näiden "esittelyjen" katsoja nyt enkä aiemmin, joten jotain ne algoritmit varmastikin kertovat... :D :D :D 

Mulle tulee kans noita tyrkytysvideoita ja oon aika ihmeissäni.

Oon 35 v heteronainen ja googlaan ja katselen lähinnä kasvien hoito-ohjeita, käsityösivustoja ja mammapalstaa.

Koittaako ne käännyttää mua?

Vierailija
30/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Koska ap on käynyt ko materiaalia netissä katsomassa, siksi niitä nyt FB hänelle tarjoaa.

Jokainen voi kokeilla tätä- käykää vaikka katsomassa netissä juttuja esim kamoista, niin kohta FB tarjoaa kanajuttuja.

Totta. Kun esim. Instassa hakee #horses ja katsoo muutaman videon niin alkaa se suosittelemaan reelssejä joissa on sisältönä hevoset. Voi hakea myös #tractors ja sitten alkaa tulla intialaisia videoita joissa porukka pyörii rinkiä takavetoisten kopittomien traktoreiden kanssa.

Vierailija
31/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokki on aivan samanlainen. Mikä idea on hytkyttää itseään jonkun musiikin säestyksellä?

Vierailija
32/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee näitä reelssejä. Olen 47-vuotias nainen, enkä ymmärrä mikä tarkoitus noilla on.

Vierailija
33/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas saan koko ajan pätkiä leffoista/sarjoista josissa teemana on naisen sieppaus ja/tai rais kaus. Yhdessäkin pätkässä naisen naama teipattiin niin että silmät vaan näkyi. Että mitä v""ua Facebook?

Vierailija
34/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ihan hel vetin ärsyttävää olla jatkuvasti ilmiantamassa jotain kakaramainontaa. Olen vela ja inhoan kakaroita. Idioottimaista olettaa, että moinen shaiba kiinnostaisi minua vain koska olen tietynikäinen nainen. Haloo, mainostajat, tulkaa 2000-luvulle!

Vierailija
35/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä nykyajan feminismiä.. onko keski-ikäisen miehen ok kytätä nuoria teinejä vai ei?

Vierailija
36/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä nykyajan feminismiä.. onko keski-ikäisen miehen ok kytätä nuoria teinejä vai ei?

Ei ole.Aikuisella ihmisellä pitää olla enemmän ymmärrystä kuin nuorilla.

Vierailija
37/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.Aikuisella ihmisellä pitää olla enemmän ymmärrystä kuin nuorilla.

Miksi Facebook sitten tarjoaa niitä minulla jatkuvasti? Aikuiset siellä tätä palvelua pyörittää.

Vierailija
38/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, piristää päivää kummasti.

Vierailija
39/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ärsyttää kaikki mitä face tuputtaa. Oon siellä ainoastaan harrastukseeni liittyvien ryhmien takia, mutta nuo seks*aalisesti häiriköivät videot sekä vauvajutut ärsyttää. Pitäisi vaan poistaa koko tili, kun en tuollaista pers*eilyy haluaisi tukea!

Vierailija
40/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa panettaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi