Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin ovelasti Normal vikittelee nuoria ostoksille Henna Karjalainen, 18, saattaa käyttää satasen heräteostoksiin

Vierailija
02.05.2023 |

Normal on avannut myymälänsä kaupunkien keskustoihin ja ostoskeskuksiin. Niissä paikoissa riittää mahdollisia asiakkaita, joita voi houkutella käymään sisään hetken mielijohteesta.

Sekä Minyn että Normalin pääkohderyhmä on nuoret naiset. Miksi yritystä kiinnostavat erityisesti nuoret asiakkaat, joilla yleensä ei ole vielä kovin paljon rahaa tuhlattavaksi? Pöyry näkee tälle useita syitä.

Kotona asuvilla nuorilla on vielä vaikutusta kotitaloutensa ostospäätöksiin. Nuoret ovat myös edelläkävijäryhmä. Muoti-ilmiöt lähtevät usein nuorten keskuudesta. Ja vaikka keski-ikäisillä olisi paljon rahaa, he istuvat mielellään rahojensa päällä, kun taas nuoret ovat halukkaita kuluttamaan pienetkin rahansa.
Halvat hinnat näyttävät olevan Normalin ja Minyn keihäänkärki. Ketjut myyvät niin paljon tuotteita myymälöissään, että ne pystyvät neuvottelemaan tavaran tuottajilta edullisempia hintoja.

Henna Karjalainen on innoissaan Normalin tuotteista, koska opiskelijalla rahat ovat tiukilla.

Kaikkihan siellä kiinnosta, kun halvalla saa.

https://yle.fi/a/74-20028578

Huh, onneksi en ole enää nuori. Pari viikkoa sitten kävin pyörähtämässä ajsnkuluksi meidän kaupungin Normal-kaupassa. Tyhjin käsin menin sisään ja tyhjin käsin tulin sieltä uloskin. Ei tehnyt mieli ostaa mitään.

Nuoria siellä kyllä parveili meikkihyllyjen edessä tungokseen asti. Eli kyllä näyttäs tuo väite pitävän paikkansa että tuollaiset Normal- ja Miny-tyyliset liikkeet ovat varsinkin nuorison suosiossa.

Kommentit (278)

Vierailija
101/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia olen ostanut, Milka-suklaata. En tiedä oliko hinta edullinen muihin kauppoihin verrattuna.

Vierailija
102/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noista SOKKELOkaupoista pitäisi tehdä turvallisuusilmoitukset jonnekin, sillä niistä voi olla vaikea päästä ulos mikäli sattuisi tulipalo, kaasuvuoto, tai muu hätäpoistumista vaativa tapaus?

Ihmettelen minäkin, että tällaisia saa tehdä. Ikeassa kai sentään on välillä oikoreittejä ja käytävät ovat leveät. Mutta ahtaat käytävät, vain kaksi käytettävissä olevaa suuntaa ja tungos ei ole hyvä yhdistelmä jos jotain nopeaa poistumista edellyttävää tapahtuu. Valitettavasti ongelmiin yleensä puututaan aikaisintaan silloin kun jotain pahempaa on jo käynyt. Luulisi, että edulliset tuotteet myisivät hyvin myös hiukan vähemmän aidatulla konseptilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Emotion ei lopu ton takia.

Ai, saako Emotionista nykyään suklaata, perusshampoota (alle 20€ purkki) vessanpesuaineita ja pähkinävoita?

Vierailija
104/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää luonnon ja ilmaston kannalta. Miksi nuoret naiset eivät ole valistuneempia? Miksi he eivät ajattele ihmisoikeuksia, eläinkokeita, luonnon saastumista, sitä mitä tuon krääsän valmistaminen ja lennättäminen Suomeen maksaa?

Minulle ei tulisi mieleenkään edes mennä tuohon liikkeeseen. Ne välttämättömyystavarat, mitä tarvitsen, saan lähikaupasta. Voivat olla hieman kalliimpia, mutta vuositasolla joku hammastahnan muutamaa senttiä kalliimpi hinta ei näy yhtään missään (en tiedä, myydäänkö tuolla hammastahnaa, mutta käytin sitä esimerkkinä).

Miksi et ajattele ilmastonmuutosta kun haet lähikaupasta sen saman hammastahnan jonka saisit Normalista halvemmalla? Ainoa voittaja on k-kauppias, joka saa jättimäiset katteet.

Vierailija
105/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noista SOKKELOkaupoista pitäisi tehdä turvallisuusilmoitukset jonnekin, sillä niistä voi olla vaikea päästä ulos mikäli sattuisi tulipalo, kaasuvuoto, tai muu hätäpoistumista vaativa tapaus?

Olen miettinyt ihan samaa Rustan kohdalla. Olen joutunut pari kertaa työelämässä tilanteeseen, jossa kiinteistöstä on poistuttava pikaisesti ja ohjattava asiakkaatkin ulos. Rusta, Ikea ja muut sokkelokaupat olisivat sellaisessa tilanteessa kuolemanloukkuja.

Vierailija
106/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkkia olen ostanut, Milka-suklaata. En tiedä oliko hinta edullinen muihin kauppoihin verrattuna.

Muista duopolikaupoista ei edes löydy sitä. Saiturinpörssissä ja Tokmannilla joskus nähnyt.

Vierailija
107/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää luonnon ja ilmaston kannalta. Miksi nuoret naiset eivät ole valistuneempia? Miksi he eivät ajattele ihmisoikeuksia, eläinkokeita, luonnon saastumista, sitä mitä tuon krääsän valmistaminen ja lennättäminen Suomeen maksaa?

Minulle ei tulisi mieleenkään edes mennä tuohon liikkeeseen. Ne välttämättömyystavarat, mitä tarvitsen, saan lähikaupasta. Voivat olla hieman kalliimpia, mutta vuositasolla joku hammastahnan muutamaa senttiä kalliimpi hinta ei näy yhtään missään (en tiedä, myydäänkö tuolla hammastahnaa, mutta käytin sitä esimerkkinä).

Miksi et ajattele ilmastonmuutosta kun haet lähikaupasta sen saman hammastahnan jonka saisit Normalista halvemmalla? Ainoa voittaja on k-kauppias, joka saa jättimäiset katteet.

Kumpi on järkevämpää, ostaa lähikaupasta hammastahna vai lähteä autolla 10km päähän ostamaan sama tahna vähän halvemmalla?

Vierailija
108/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kävisin jos sattuisi oman reitin varrelle, mutta omassa tilanteessani en jaksa parin euron säästön takia vaivautua Normaliin asti, vaan hankin päivittäishygieniatuotteet edelleen kauppareissun yhteydessä marketista. Jos olisi tiukkaa rahasta niin silloin saattaisin uhrata aikaa rahallisen säästön vuoksi, mutta nyt oma aikani on joitain euroja kalliimpaa. Mieluummin luen kirjaa tai teen jotain muuta hauskaa sillä ajalla.

Vierailija
109/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa kirjoitettiin heräteostoksista. Minä lasken hammastahnan välttämättömyystuotteisiin. Paikalliselle K-kauppiaalle annan mielellään katteet, tiedän niiden jäävän kuntaan ja tiedän, että ne hyödyttävät kuntalaisia muutenkin, koska paikallinen K-kauppa sponsoroi monenlaisia tapahtumia niin nuorille kuin ikäihmisillekin. Minne Normalin katteet menevät ja kenen hyväksi?

Vierailija
110/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun vaaditaan alaikäisiä vähävaraisia pelastamaan ilmasto, vaatijat itse maastureilla ajelevia, keskiluokkaisia rouvia. :D

En myöskään tiedä, mitä se Normalin "oma tuonti" on, heillä ei ole Normal-merkkisiä tuotteita valikoimissaan? Kaikki on brändiä.

Vierailija
111/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa Rustan kohdalla. Olen joutunut pari kertaa työelämässä tilanteeseen, jossa kiinteistöstä on poistuttava pikaisesti ja ohjattava asiakkaatkin ulos. Rusta, Ikea ja muut sokkelokaupat olisivat sellaisessa tilanteessa kuolemanloukkuja.

Ikeassa on paloportaat lähellä joka nurkassa. Aspa ohjaa ulos.

Vierailija
112/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100 € heräteostoksiin on mun mielestä aika paljon.

Vierailija
113/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräteostoksetkaan ei ole välttämättä huono juttu. Itse tulee tehtyä löytöjä alennusmyynneistä ja outleteista. Näin vähän vanhempana osaa laskeskella päässään hinnan ja tuotteen hyödyllisyyden suhteen, eli ei tule lapattua ostoskoriin ihan mitä vaan. Kyllä ne nuoretkin oppii ajan kanssa. Ja edullisille kulutustuotteille on todellakin markkinarako Suomessa!

Vierailija
114/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on järkevämpää, ostaa lähikaupasta hammastahna vai lähteä autolla 10km päähän ostamaan sama tahna vähän halvemmalla?

Kauempaa, kunhan samalla ostaa muitakin itselleen tarpeellisia tuotteita.

Vierailija
115/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi, poistuminen hätätilanteissa on erityinen ongelma Normaalissa. Suurimmatkin ketjun liikkeet pääkaupunkiseudulla ovat niin pieniä, että sisääntulo/poistuminen on jatkuvasti näkyvissä. Ennemmin olisin huolisssani miten kauppakeskuksesta jossa liike on pääsee pois. Ikeoissa ja Rustissa on hätäpoistmisteitä säännöllisin välein.

Vierailija
116/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa kirjoitettiin heräteostoksista. Minä lasken hammastahnan välttämättömyystuotteisiin. Paikalliselle K-kauppiaalle annan mielellään katteet, tiedän niiden jäävän kuntaan ja tiedän, että ne hyödyttävät kuntalaisia muutenkin, koska paikallinen K-kauppa sponsoroi monenlaisia tapahtumia niin nuorille kuin ikäihmisillekin. Minne Normalin katteet menevät ja kenen hyväksi?

Jos vertaat K-kauppaan, niin voit ajatella, että edullisemmassa kaupassa ne katteet jää sinulle itsellesi säästönä.

Vierailija
117/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja ei löydy? Meinaavat, että eivät kuulu Normalin normaalin kohderyhmän ostoksiin?

Vierailija
118/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18v joka pystyy käyttämään 100 euroa heräteostoksiin? Tällainen juttu taas.

Varmaan 18v työtön, joka ihmettelee, ettei rahat meinaa riittää oikein mihinkään, kun toista Louis Vuittoin käsilaukkuaan ei pystynyt ostamaan.

Vierailija
119/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusta esim. on hyvä heräteostospaikka vanhemmallekin. Kannattaa muistaa, että iästä riippumatta löysää rahaa on ja vanhemmilla jopa enemmän.

Vierailija
120/278 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuoret ole nykyään niitä ekologisia järkeviä ihmisiä, jotka kannattavat kiertotaloutta ja paheksuvat krääsäkulttuuria? Vai onko minulle markkinoitu jotenkin väärästä näkökulmasta tätä nykynuorisoa?