Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi lentää yksin Britteihin

Vierailija
02.05.2023 |

Ja Italiaan. Ehkä ensin Britanniaan. Tämä on eka ulkomaanmatkani yksin, enkä ole käynyt kuin Tallinnassa ja Tukholmassa.

Pelottaa jo etukäteen. Minun olisi kuitenkin nyt tulevana kesänä nämä matkat tehtävä. Jännittää lentäminen. Olisiko parasta valita Finnair? Jos varaan hotellit yms. niin eikö noihin maihin matkustaminen olisi sama kuin Suomessa menisin johonkin kaupunkiin hotelliin. Mihin noissa maissa pitäisi varautua? Entä jos passi katoaa? Miten olette järjestäneet kopiot ja mihin? Onko noissa maissa avuliasta kansaa turisteja ajatellen? Neuvovat?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin liikkis asenne ap:llä. Itseäni pelottaisi enemmän matkustaa Suomessa, Englannissa saa aina apua.

Vierailija
22/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaveri mukaan.

Ei ole kavereita eikä juuri ystäviäkään. Eikä ainakaan sellaista jonka saisin reissuseuraksi. Toisekseen, minulla on ainakin Britanniassa ihan tietty kohde jossa haluan käydä, ja se ei luultavasti kiinnosta sellaista ihmistä joka kyseistä bändiä/laulajaa on fanittanut.

Ap

Vau, olet siis menossa jotakin keikkaa kuuntelemaan? Mullakin on haaveena rohkaistua lähtemään eri puolille Eurooppaa joitakin metallibändejä kokemaan. Mukavaa matkaa, hyvin se menee - ja ihmiset on kyllä tosiaan enimmäkseen avuliaita joka kolkassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaveri mukaan.

Ei ole kavereita eikä juuri ystäviäkään. Eikä ainakaan sellaista jonka saisin reissuseuraksi. Toisekseen, minulla on ainakin Britanniassa ihan tietty kohde jossa haluan käydä, ja se ei luultavasti kiinnosta sellaista ihmistä joka kyseistä bändiä/laulajaa on fanittanut.

Ap

Vau, olet siis menossa jotakin keikkaa kuuntelemaan? Mullakin on haaveena rohkaistua lähtemään eri puolille Eurooppaa joitakin metallibändejä kokemaan. Mukavaa matkaa, hyvin se menee - ja ihmiset on kyllä tosiaan enimmäkseen avuliaita joka kolkassa!

Ihan ehdottomasti kannattaa menä jos on mahis. Itsekin parhaimmat keikat kokenut UK:ssa ja muualla Euroopassa.

Vierailija
24/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kauhistuttava kokemus yrittää käyttää baggage check-in automaatteja hesa-vantaalla, joutui pyytämään apua

-passin automaattinen kasvojentunnistus ei koskaan toimi heathrowlla, joutuu pyörimään ympäri ja etsimään apua

-hankala löytää juna lentoasemalta keskustaan, kerran menin vääräänkin junaan je kerran otin taksin kun en löytänyt junalaituria, yhden kerran ei junalippu avannut porttia ulos asemalta ja jouduin hyppäämään yli peläten että vartijat tulee perään

Siinä matkakokemuksia...

Jos aseman portti ei avaudu lipulla kuten sen pitäisi, pyydä apua henkilökunnalta portin yli hyppäämisen sijaan (siitä voit saada sakot). Heathow Expressin laiturille ja samoin kyseisen terminaalin metroasemalle on selkeät opasteet.

Elizabeth line 13,30 puntaa on edullisempi ja vielä edullisempi Piccadilly 5,60 puntaa

Olet oikeassa. Heathrow Express on muistaakseni jotain £20-£25 paikkeilla/suunta. En olekaan käynyt Lontoossa muutamaan vuoteen eli Elizabeth Line on kokematta, harmi kun se on kalliimpi kuin Tube.

Vierailija
25/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa adapteri matkaan.

Vierailija
26/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kauhistuttava kokemus yrittää käyttää baggage check-in automaatteja hesa-vantaalla, joutui pyytämään apua

-passin automaattinen kasvojentunnistus ei koskaan toimi heathrowlla, joutuu pyörimään ympäri ja etsimään apua

-hankala löytää juna lentoasemalta keskustaan, kerran menin vääräänkin junaan je kerran otin taksin kun en löytänyt junalaituria, yhden kerran ei junalippu avannut porttia ulos asemalta ja jouduin hyppäämään yli peläten että vartijat tulee perään

Siinä matkakokemuksia...

Mä sain kerran seisoa ainakin viisi minuuttia kasvojen tunnistuksessa, en muista oliko se Lontoossa vai Manchesterissa. Siellä oli sellainen torni jotain kymmenen metrin päässä ja olis pitänyt katsoa kameraan. No siellä on kolme jotain ruutua tai jotain päällekkäin, hitostako minä tiesin mikä niistä on kamera. Siinä yritin rauhallisesti tuijotella jokaista vuorotellen jonkun aikaa, ja aina välillä jonkun muijan ääni sanoi, look at the camera, kivaa Yritin elehtiä, että mikä niistä se on mutta ei kun "Look at the camera". Ei tullut kukaan neuvomaan. Lopulta sitten tuliko hiljaista vai sanoiko ne kiitos, en muista, mutta ei kukaan ottanut kiinni kun uskaltauduin kävelemään eteenpäin. *eyeroll*

Vierailija
27/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaveri mukaan.

Ap

Siis tarkoitin, että se ei luultavasti kiinnosta sellaista joka EI ole kyseistä laulajaa fanittanut :D

Vierailija
28/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britit ovat todella ystävällisiä, ei hätää. Juuri oltiin finskillä lontoossa

Buah :D

Vierailija
29/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaveri mukaan.

Ap

Saako kysyä, mikä artisti on kyseessä?

Haluan käydä Queen-yhtyeen laulajan, Freddie Mercuryn, talolla. Se on Lontoon Kensingtonissa. Fanien eräänlainen 'pyhiinvaelluskohde'.

Ap

Vierailija
30/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile saada kaveri esim travelbuddy tai join my trip sivustoilla? Joku paikallinen voi olla kiinnostunut lähtemään oppaaksikin

Vierailija
31/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaveri mukaan.

Ap

Ei, en ole menossa keikalle (ellei sellainen nyt sattuisi samaan ajankohtaan), vaan minulla on 'nähtävyyskohde'. Tosin keikalle menokin on haaveena, kunpa vielä pääsisin vaikka juuri Britanniaan : )

Ap

Vierailija
32/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä matkakokemuksia...

No onpas kamalaa.

Suu auki ja reippaasti kysymään niin nämäkin ns. ongelmat olisi vältetty.

Vierailija
33/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kaveri mukaan.

Ap

Saako kysyä, mikä artisti on kyseessä?

Haluan käydä Queen-yhtyeen laulajan, Freddie Mercuryn, talolla. Se on Lontoon Kensingtonissa. Fanien eräänlainen 'pyhiinvaelluskohde'.

Ap

Hyvä kohde, käy ihmeessä. Yksin matkustaminen on muuten parhautta.

Vierailija
34/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä ihmettä te aikuiset ihmiset pelkäätte yksin matkustamisessa? En oikeasti ymmärrä. Olen itse reissannut ympäri maailmaa 17-vuotiaasta asti eikä ikinä ole mitään kamalaa katastrofia tapahtunut. Yksin reissaaminen on parasta.

Vierailija
35/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile saada kaveri esim travelbuddy tai join my trip sivustoilla? Joku paikallinen voi olla kiinnostunut lähtemään oppaaksikin

Näiden sivujen kanssa kannattaa olla todella varovainen, niillä on monenlaista tyyppiä matkaseuraksi. Ei välttämättä mitenkään turvallista.

Vierailija
36/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä ihmettä te aikuiset ihmiset pelkäätte yksin matkustamisessa? En oikeasti ymmärrä. Olen itse reissannut ympäri maailmaa 17-vuotiaasta asti eikä ikinä ole mitään kamalaa katastrofia tapahtunut. Yksin reissaaminen on parasta.

Just sen takia varmasti. Olet tehnyt sitä lapsesta asti.

Vierailija
37/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurkaupungeissa yleensä näkee ongelmia jos ei joudu itse varsinaisesti sellaisen uhriksi.

Kun avaa vähän silmiä, niin ei esim Pariisissa oli kovinkaan turvallista. Huijarit näkee sekunnissa ettet ole paikallinen ja sitten lähtee. Olen tullut monesti hakatuksi yöelämässä.

Yksi houkuttaa sivuun ja pian on neljä muuta mätkimässä. Hirveän hyväuskoinen ei kannata olla.

Vierailija
38/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just sen takia varmasti. Olet tehnyt sitä lapsesta asti.

Voitko sitten kertoa mitä te myöhempään aloittavat pelkäätte?

Vierailija
39/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurkaupungeissa yleensä näkee ongelmia jos ei joudu itse varsinaisesti sellaisen uhriksi.

Kun avaa vähän silmiä, niin ei esim Pariisissa oli kovinkaan turvallista. Huijarit näkee sekunnissa ettet ole paikallinen ja sitten lähtee. Olen tullut monesti hakatuksi yöelämässä.

Yksi houkuttaa sivuun ja pian on neljä muuta mätkimässä. Hirveän hyväuskoinen ei kannata olla.

Kenenkään mukaan ei pidä lähteä vaan pitää vain kävellä eteenpäin mielellään sanomatta sanaakaan. Vaikka luvattaisi kuu taivaalta, minnekään ei lähdetä mihin ei oltu aiemmin menossa. Koskee jokaista suurkaupunkia.

Vierailija
40/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta miksi ihmeessä sitä lähtisi tuntemattoman tai tuntemattomien matkaan jonnekin sivukujille? Minä en tekisi niin edes kotikaupungissani, miksi muuallakaan?

Olen reissannut yli 40 maassa eikä minua ole kertaakaan ryötetty tai pahoinpidelty. Ihan turha pelotella että ulkomailla olisi automaattisesti vaarallisempaa kuin vaikka Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan