Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vitja!Tänään bussissa nähtyä: Nuori pariskunta vauvan kanssa

Vierailija
01.12.2006 |

ja näillä vanhemmilla molemmilla keltaiset huomioliivit takin päällä! Siis keskellä päivää, keskellä kaupunkia... Oli ne kyllä muutenkin ehkä vähän " vaatimattoman" näköisiä. Säälitti ja nauratti yhtäaikaa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laukkuun? Jos kaupassa myydään sellaisia liivejä en kyllä itsekkään haluaisi sitä laukkuun laittaa, ettei vain epäillä myymälävarkaaksi.

Kauhean huono itsetunto av mammoilla, kun kokevat turvaliivin jotenkin uhkaavaksi. On todella hienoa, että turvaliivien käyttö on " tullut muotiin"

Vierailija
2/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauhean huono itsetunto av mammoilla, kun kokevat turvaliivin jotenkin uhkaavaksi. On todella hienoa, että turvaliivien käyttö on " tullut muotiin"

Minä en ainakaan koe turvaliiviä UHKAAVAKSI. Se on vain mielestäni ruma, ehkä tarpeen joissain tapauksissa, mutta ruma siltikin.

Itse tykkään pukeutua kauniisti ja naisellisesti (ei tarkoita piikkikorkoja ja minihametta), ja pukea myös lapseni kauniisti kun menemme ostoksille. Minua tai lapsiani ette tule koskaan näkemään kauppakeskuksessa toppahaalareissa, tuulipuvuissa saatikka sitten turvaliiveissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain huomannut niitä näkyvän paljon liikenteessä ja myös kauppakeskuksissa ja minusta se on vain hyvä. Niin paljon on liikennekuolemia, että jos yksikin kuolema vältetään noilla liiveillä niin hyvä!

Ehkä sinunkin olisi hyvä luopua tuosta turhamaisuudesta ja ajatella turvallisuutta. Esim. jouluruuhkassa automarketin pihalla räntäsateessa voisi tuollaiselle liiville hyvinkin olla tarvetta.

Toivottavasti ymmärrät ennen kuin lapsellesi sattuu jotakin, kuinka hyvä tuollainen liivi olisi.

Vierailija:

Vierailija:

Minä en ainakaan koe turvaliiviä UHKAAVAKSI. Se on vain mielestäni ruma, ehkä tarpeen joissain tapauksissa, mutta ruma siltikin.

Itse tykkään pukeutua kauniisti ja naisellisesti (ei tarkoita piikkikorkoja ja minihametta), ja pukea myös lapseni kauniisti kun menemme ostoksille. Minua tai lapsiani ette tule koskaan näkemään kauppakeskuksessa toppahaalareissa, tuulipuvuissa saatikka sitten turvaliiveissä!

Vierailija
4/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lasteni rattaissa on hyvät heijastimet. Ei siinä mitään liivejä enää tarvita - vai onko järkeä peittää hyvät, näkyvät heijastimet liivillä?

Turvaliivi voi myös antaa väärän tunteen turvallisuudesta: tottakai tuo auto huomaa minut, ja voin lähteä ylittämään katua. Ehkä kuski puhuu kännykkään, katsoo johonkin muualle, vaihtaa cd-levyä soittimeen, eikä huomaakkaan tietä ylittävää ihmistä, vaikka tällä turvaliivi olisikin. Jäähän ihmisiä auton alle kesälläkin, päivällä. Silloin syynä tuskin on turvaliivien puuttuminen!

Minä en koskaan luota siihen, että auto kyllä huomaa minut, vaikka ulkoiluvaatteissani asianmukaiset heijastimet onkin. Annan auton mennä ensin, ja ylitän kadun vasta sitten. Lapseni eivät saa juosta autojen lähettyvillä, vaikka heidän asuissaan onkin hyvät heijastimet.

Täysin ilman heijastimia liikkuvat jalankulkijat on todella vaikea huomata, tiedän sen, kun itsekin autoa paljon ajan. Liivi on hyvä myös lapsilla, jos heidän haalareissaan ei ole heijastimia valmiina.

Mutta edelleenkään en ymmärrä miksi se liivi täytyy pukea päälle aina, kun lähtee ulos kotiovesta, oli sitten päivä tai yö, meni sitten bussilla keskustaan tai koiran kanssa kävelylle. En tajua myöskään sitä, miksi lapselle kiskotaan aina Kuomat jalkaan, vaikka käveltäisiin 3 metriä autoon ja mentäisiin esim. synttärijuhliin. Mutta ehkä minä olenkin hieman tarkempi pukeutumissääntöjen suhteen kuin joku muu.

Vierailija:

Olen vain huomannut niitä näkyvän paljon liikenteessä ja myös kauppakeskuksissa ja minusta se on vain hyvä. Niin paljon on liikennekuolemia, että jos yksikin kuolema vältetään noilla liiveillä niin hyvä!

Ehkä sinunkin olisi hyvä luopua tuosta turhamaisuudesta ja ajatella turvallisuutta. Esim. jouluruuhkassa automarketin pihalla räntäsateessa voisi tuollaiselle liiville hyvinkin olla tarvetta.

Toivottavasti ymmärrät ennen kuin lapsellesi sattuu jotakin, kuinka hyvä tuollainen liivi olisi.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
5/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olette selvinneet hengissä siihen asti, kunnes saitte ensimmäisen turvaliivinne? Oliko olo kovinkin turvaton, kun kävitte esimerkiksi lähikaupassa keskellä päivää ilman ah niin tarpeellista, suorastaan välttämätöntä TURVALIIVIÄNNE?!?

Vierailija
6/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello oli yksi iltapäivällä ja olimme Turun keskustassa. Hän oli kaikintavoin laittautunut, mutta vaatteiden päällä oli turvaliivit ?! Mihin ihmeessä niitä tarvitsee jalkakäytävällä. Taisi muutenkin olla arka mummo kun ei uskaltanut minun takiani lähestyä bussikatosta vaan seisoi mieluummin tihkusateessa...

Vierailija
7/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nähnyt ihmisiä valoisalla huomioliivit päällä ja kaupassa pyöräilykypärä päässä. Enkä ole rynnännyt tekemään tänne aloitusta, itse asiassa en ole ajatellut mitään. Asia ei kosketa minua mitenkään. Hullumpaakin pukeutumista näkee.

Suosittelisin muuten niitä huomioliivejä kaikille, jotka harrastavat ulkoilua näin talven pimeimpään aikaan. Shoppailijat ja sohvaperunat eivät tietenkään tarvitse.

Vierailija
8/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on NIIN pimeää ja vielä jos sataa vettä, niin jalankulkijoita ja pyöräilijöitä on äärettömän vaikea nähdä. Monet ovat kaupungissa liikkeellä ilman minkäänlaisia heijastimia tai valoja, luottavat kai siihen, että katulamput riittää. Valitettavasti ei riitä, ja pimea alkaa tulla jo ennen kolmea.

Vierailija
9/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän yksinkertainen??

Vierailija
10/50 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myös lasteni rattaissa on hyvät heijastimet. Ei siinä mitään liivejä enää tarvita - vai onko järkeä peittää hyvät, näkyvät heijastimet liivillä?

Turvaliivi voi myös antaa väärän tunteen turvallisuudesta: tottakai tuo auto huomaa minut, ja voin lähteä ylittämään katua. Ehkä kuski puhuu kännykkään, katsoo johonkin muualle, vaihtaa cd-levyä soittimeen, eikä huomaakkaan tietä ylittävää ihmistä, vaikka tällä turvaliivi olisikin. Jäähän ihmisiä auton alle kesälläkin, päivällä. Silloin syynä tuskin on turvaliivien puuttuminen!

Minä en koskaan luota siihen, että auto kyllä huomaa minut, vaikka ulkoiluvaatteissani asianmukaiset heijastimet onkin. Annan auton mennä ensin, ja ylitän kadun vasta sitten. Lapseni eivät saa juosta autojen lähettyvillä, vaikka heidän asuissaan onkin hyvät heijastimet.

Täysin ilman heijastimia liikkuvat jalankulkijat on todella vaikea huomata, tiedän sen, kun itsekin autoa paljon ajan. Liivi on hyvä myös lapsilla, jos heidän haalareissaan ei ole heijastimia valmiina.

Mutta edelleenkään en ymmärrä miksi se liivi täytyy pukea päälle aina, kun lähtee ulos kotiovesta, oli sitten päivä tai yö, meni sitten bussilla keskustaan tai koiran kanssa kävelylle. En tajua myöskään sitä, miksi lapselle kiskotaan aina Kuomat jalkaan, vaikka käveltäisiin 3 metriä autoon ja mentäisiin esim. synttärijuhliin. Mutta ehkä minä olenkin hieman tarkempi pukeutumissääntöjen suhteen kuin joku muu.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
11/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koskaan ei kai voi olla liian varovainen :D

Vierailija
12/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen kahdella lapsella oli myös liivit... keskellä päivää.

Vierailija
13/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin asuu lievästi vammainen ja huomioliivejä tästä syystä käyttävä pariskunta.

Vierailija
14/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen, miten sen nyt kauniisti sanoisi....vähän ressukan hissukan oloinen äiti.

-2-

Vierailija
15/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan sopinut kuvioihin kun jäi bussista Anttilan kohdalla ;)

Vierailija
16/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tuoreina vanhempina intoilivat turvallisuuden kanssa

Vierailija
17/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikenteessä ettei huomioliivi olisi ollut pahitteeksi. Tyhmät nauraa tällaiselle. Fiksut huolehtivat että tulevat nähdyksi.

Vierailija
18/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keskellä päivää, kaupungin keskustassa, ne on NIIIIIIIIN junttimaiset kuin olla voi...

Et kai ole niitä ihmisiä, joiden kouluikäiset lapsetkin kulkee aina keskustassa kammottavissa toppahaalareissa, kypärämyssy päässä silleen että se roikkuu haalarin kauluksen päällä, jalassa Kuomat tms niin että haalarin lahkeet jää ruttuun saappaiden varren yläpuolelle?

Toteamme aina kavereiden kanssa nähdessämme vastaavanlaisen perheen ostoksilla että nuo on takuulla maalta, ja kaukaa.....

Vierailija
19/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa todennäköisesti vielä aikaisemmin. Huomioliivien käyttö oli siis todella fiksua, pisteet näille. =)

Vierailija
20/50 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keskustassa en todellakaan käytä huomioliivejä :) Eikä mun lapsilla oo haalareita ostosreissuilla, paitsi vauvalla.