Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko pinkki ja vaaleanpunainen sama asia?

Vierailija
02.05.2023 |

Tarkoittavatko sanat pinkki ja vaaleanpunainen mielestäsi samaa väriä/värisävyä?

Minun mielestäni ei.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pinkki on ärtsympi väri kuin vaaleanpunainen.

Vierailija
2/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, dille dongit näkevät pinkin olevan vaaleanpunaisen ja beesin sekotelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pinkistä tulee mieleen sellainen kirkas, hyökkäävä värisävy ja vaaleanpunaisesta himmeän pehmeä sävy. Sama väri siis mutta eri sävy.

Vierailija
4/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sanotaan yleensä vaaleanpunainen kun tarkoitetaan joko hempeää tai ällömakeaa vaaleanpunaista ja sitten taas pinkillä tarkoitetaan voimakkaan sävyistä vaaleanpunaista. Englannin kielellä kaikki on pink, etuliite vain muuttuu, esim. petal pink, light pink, baby pink, barbie pink, shock pink, bright pink, neon pink...

Vierailija
5/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupoissa nuo värit on aina ihan sekaisin, ei tiedä mitä saa kun tilaa. Samoin lila, violetti ja laventeli.

Vierailija
6/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa?

Vierailija
7/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa sanotaan yleensä vaaleanpunainen kun tarkoitetaan joko hempeää tai ällömakeaa vaaleanpunaista ja sitten taas pinkillä tarkoitetaan voimakkaan sävyistä vaaleanpunaista. Englannin kielellä kaikki on pink, etuliite vain muuttuu, esim. petal pink, light pink, baby pink, barbie pink, shock pink, bright pink, neon pink...

Hot pink on se räikein pinkki. Mun mielestä myös meidän vaaleanpunainen on vaaleampi ja pehmeämpi.

Vierailija
8/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sanojan sukupuolesta.

Miehille ihan sama. Naisille aivan eri asiat, käsittämätöntä miten tuollaistakaan ei  miehet ymmärrä vaikka miten paksusta rautalangasta vääntää.

Vierailija
10/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roosa?

Tulee ruotsin sanasta rosa, mikä tarkoittaa vaaleanpunaista.

Vierailija
11/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri värejä ovat täysin

Vierailija
12/12 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki on vähän samaa sävyä kuin neonpinkki. Siitä ne värisävyt onkin kai johdettu, ysärin neonpinkistä.

Itselläni on tasan yksi pinkki vaate, pellavainen puserojakku joka on tarkoitettu vanhemmille naisille ja värin pitäisi antaa iholle eloisuutta. Huvitti kun joku nuori mies katsoi minua todella pahasti kun käytin puseroa. Hänen mielestään väri ilmeisesti kuuluu ainoastaan nuorille. Voisin oikeastaan alkaa taas käyttämään tuota puseroa kun se on hivenen haalistunut auringonvalon takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi