Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät harrasta enemmän seksiä? Onko syy miesten vai naisten?

Vierailija
01.05.2023 |

Monet naiset tuntuvat olevan tyytymättömiä seksielämäänsä, mutta eivät tee asialle mitään. Toisaalta, miehet valittavat usein siitä, että heidän naiskumppaninsa eivät ole kiinnostuneita seksistä yhtä paljon kuin he itse. Mietin, mistä tämä johtuu ja kenen vastuulla on tehdä muutoksia tilanteeseen.

Voisiko yksi syy olla, että meitä naisia on kasvatettu ajattelemaan, että seksi on jotain, mitä miehet haluavat ja naiset antavat? Ehkä yhteiskunta on opettanut meille, että naisen rooli on olla passiivinen ja vastaanottava, ja että miehen tehtävä on olla aloitteellinen ja johtava.

Toisaalta, voisiko tämä johtua siitä, että naiset eivät tunne omia seksuaalisia halujaan tai osaa ilmaista niitä? Ehkä me naiset pelkäämme hylätyksi tulemista tai arvostelua, jos osoitamme liikaa kiinnostusta seksiin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin seksistä, mutta ei tee mieli harrastaa sitä sellaisen kanssa, joka makaa sohvalla ja nälvii, kun itse yrität viettää aikaa lasten kanssa, hoitaa kotia jne.

Ihan vaatimattomasti väitän, että tää on yleisin syy naisten haluttomuuteen.

Vierailija
2/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tylsää. Kamala vaiva ja ähinä ja sotku jonkun takia, jonka voin itse tehdä itselleni paljon nopeammin ja helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuomessahan sinkkunaiset harrastaa eniten seksiä Euroopassa. Kenties jopa koko maailmassa.

Vierailija
4/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä palsta.

Vierailija
5/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moetippä itse joku äijä työntämässä Sinua kakkoseen, ähräys ja laukaisu. Itse siinä hönkäilet että ompa ihanata ja vihdoin loppui.

Kerroppa syy miksi siihen pitää nöyrtyä?

Tai kerro kolme syytä?

Vierailija
6/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen syy?

Minä ainakin harrastan seksiä silloin kun haluan ja kumppani haluaa. Kuvittelisin muidenkin tekevän samoin.

Vierailija
7/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pohjimmiltaan kyse on siitä että jonkun se täytyy rajoittaa toimintaa, jottei liikaa lisäännyttäisi, ja se nyt useimmissa tapauksissa on nainen se osapuoli. Ja miksi näin on? Ilmiölle on tietenkin vaikea osoittaa varsinaista syytä ihan suoraan, mutta lähtee siitä että naisella on sukusoluja tulossa vain yksi kerran kuussa, ja miehellä n. 120 miljoonaa yhdellä kertaa, ja tämä saa eri tekijöiden välittämänä tilanteen kääntymään niin päin että naisesta tulee se joka toimintaa enemmän hillitsee. Eli kelle niin kuin lahjoittaa sen yhden ainoan solun. Tämä epäsuhta sitten onnistuu muuttamaan balanssin. Onhan niitä yksittäistapauksissa paljon muitakin tekijöitä jotka vaikuttaa, mutta tuo siinä enimmäkseen on taustalla.

Vierailija
8/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On seksikkäitä miehiä jotka saavat seksiä.

Harrastaisitko seksiä ällöttävän naisen kanssa?

Vierailija
9/61 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt usein niin kummoista ole. Esim. hyvät yöunet kiinnostelee enemmän.

Vierailija
10/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin syytä ennenkaikkea luontaisista hormonitasojen eroista.

Jos naiselle keinotekoisesti pistetåän miehwn monikymmenkertaiset testotasot niin kummasti heitäkin alkaa panettaa 24/7.

Vierailija
11/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan oli iltiksessä juttua, jossa syy oli se, ettei saanut hyvää seksiä, lakkasi halutkin. Tässä yhteydessä nainen sanoi, ettei mies halunnut ollenkaan (muistaakseni) koskea sitä klitorista, jyysti vain.

Ihan järkeenkäypää että sellaista seksiä ei halua.

Vierailija
12/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi ei-seksikäs mies on ällöttävä?

En harrastaisi ällöttävän ( huono hygienia, nalkuttaja jne... ) kanssa seksiä, mutta ei-seksikkään kanssa kyllä harrastankin.

M49

Vierailija
13/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi ei-seksikäs mies on ällöttävä?

En harrastaisi ällöttävän ( huono hygienia, nalkuttaja jne... ) kanssa seksiä, mutta ei-seksikkään kanssa kyllä harrastankin.

M49

Hmm, mikä sun määritelmä seksikkäälle on, jokin ulkoa annettu normiko? Mun mielestä seksikäs ihminen on sellainen, joka saa kiihottumaan, jonka kanssa haluaa harrastaa seksiä tai vähintään tulee seksi mieleen.

Vierailija
14/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justhan oli iltiksessä juttua, jossa syy oli se, ettei saanut hyvää seksiä, lakkasi halutkin. Tässä yhteydessä nainen sanoi, ettei mies halunnut ollenkaan (muistaakseni) koskea sitä klitorista, jyysti vain.

Ihan järkeenkäypää että sellaista seksiä ei halua.

Klitoris klitoris lällällää.

Hyvää seksiä on olemassa vaikka kaikkea huomiota ei keskitetä klitorikseen. Ei ehkä sulla, mutta muilla kylläkin.

Ja mikä (taas) esti naista itseään huomioimasta sitä klitoristaan. Ei mikään. Taaskaan.

15/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nainen on tyytymätön seksielämäänsä, voi johtua monestakin asiasta.

Voi olla vauva-arkea ja väsymystä, joten seksi jää vähemmälle väkisinkin, vaikka sitä haluaisi, ei vaan jaksa.

Voi olla hormonitoiminnan häiriöitä, voi olla joku sairaus, joka estää seksielämän vaikka haluaisi.

Kaikki näistä aiheuttaa tyytymättömyyttä seksielämässä.

Jos on tyytymätön seksielämään ilman, että on sairautta tms, johtuu taas siitä, että seksielämässä kumppanin kanssa mättää joku asia.

Ap kysyy kenen vastuulla on tehdä muutoksia siihen. Molempien. Veikkaan, että useimmat seksielämään tyytymättömät naiset ei vaan saa sellaista seksiä, kuin haluavat. Silloin on naisen vastuulla kertoa asiasta ja miehen vastuulla ottaa asia vakavasti ja alkaa yhdessä naisen kanssa tehdä muutoksia asiaan.

Toki asia on toisinkin päin, mutta aloituksessa puhuttiin naisten tyytymättömyydestä.

En jaksa millään uskoa, et se on tollasesta kasvatuksesta kiinni, missä miehet haluaa ja naiset antaa. Ehkä joskus 50 vuotta sitten on voinut olla, mutta ei kai sentään enää aikoihin. Ei nykyajan keski-ikäisetkään naiset ole missään passiivisessa roolissa seksissä eikä muissakaan asioissa. Tasa-arvoa on varmasti opetettu niin naisille kuin miehille.

Naiset varmasti tuntevat omat seksuaaliset halunsa, mutta osaako/uskaltaako niitä ilmaista, on sitten henkilöstä kiinni.

Vaikka yhteiskunta tasa-arvoinen onkin, siinä ikävä kyllä, "normaalin" määritelmät on niin vahvasti esillä, että sekin joillekin vaikuttaa. Naisille ja miehille.

Syntyy estoisuutta, joka vaikuttaa seksielämään aika paljon.

Nainen, kuka sitten kertoo muutostoiveitaan seksielämän suhteen, voi saada "paheksuvan" vastaanoton näiden "normaali-määritelmien" takia.

Jos nainen saa omasta mielestään hyvää seksiä niin varmasti haluaa sitä lisää myös.

Jos taas ei saa sellaista seksiä, kuin haluaisi ja kertoo siitä, eikä mies ole valmis tekemään asialle mitään, ei varmasti halua lisää ja halut hiipuvat lopulta. Kyllä molemmat joutuvat vähän näkemään vaivaa sen eteen, että homma toimisi. Ja kyllä, naisen haluihin vaikuttaa suoraan myös miehen halut. Jos mies ei osoita seksihaluja, niin se on varma naisen halujentappaja. Jos mies haluaa saada naisen haluamaan, on sen eteen tehtävä jotain muuta, kun yrittää lukea ajatuksia.

Mun mielipide on, et naisten pahin halujentappaja on estoisuus ja ahdasmielisyys seksissä. Joko oma tai miehen.

Ajatellaan liikaa sitä, että mikä on "normaalia" tai "mitähän tuo nyt ajattelee jos mä teen tälleen" ja sen takia oma nautinto jää jotenkin vajaaksi.

Tai jos vaikka nainen pyytää tekemään jotain ja mies sen takia jättää tekemättä, että se olisi jotenkin "outoa".

Yhteisessä seksissä ei pitäis olla mitään "outoa" asiaa niin kauan, kun molemmat siitä nauttii. Oli ne mieltymykset sitten mitä vaan.

Jos mies hyväksyy naisen ja naisen halut sellaisena kuin ne on ja naisen ei tarvitse pelätä arvostelua mieltymysten suhteen niin varmasti on seksihaluja.

Asenne se on mikä ratkaisee tämänkin. Molempien.

N47

Vierailija
16/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies antaa mulle todella ihanaa seksiä ja just niinkuin haluan, saan paljon orgasmeja. Ja kas, haluankin sitä päivittäin. Ei ole seksikään  rakettitiedettä.

Vierailija
17/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta naisen haluttomuudesta, eikä siitä että naiset vaan antaa, eikä muusta yleistävästä potaskasta. Olen ollut eläissäni vain yhden nainen kanssa. Mentiin jo nuorina naimisiin. Vaimoni on aina halunnut ja ottanut kulliani ja haluaa yhä vielä. Huolehdin heti ekasta kerrasta, että hän oli tarpeeksi kiimassa ja sai orgasmin.  Voi olla, että olen saanut vanhakantaisen herrasmiehen kasvatuksen, jossa miehen tehtävä on tyydyttää  nainen, eikä toisin päin. Varsinkin oma vaimo pitää pystyä tyydyttämään ja pitää tyydytettynä. Oman vaimon pitää tuntea olevansa rakastettu ja arvostettu, koska muuten ei kannattaisi olla edes naimisissa. Olen pyrkinyt aina olemaan henkisesti ja fyysisesti läsnä. Näin olen tehnyt ja varmaan siksikin seksiä ollut aina läpi kaikkien ruuhkavuosien  useampi kerta viikossa ja nyt vanhempanakin ainakin kerran viikossa, eli vuositasolla ainakin 52 krt. Näinkin vähän vain muutamina  viime vuosina ja nyt  taas useammin. Yhdessä oltu kohta jo 50 vuotta. 

Varmaan vaimostakin kiinni, mutta olen sitä mieltä, että niin mies makaa kuin petaa. Ainakin  näin tehden vaimo on pysynyt halukkaan ja vierellä kaikki vuodet. Itselleni viikoittainen seksi ollut aina tärkeä, sekä se, että nainen on halukas ja himoitsee minua. Siksi olen ollut parisuhteessa ja panostanut parisuhteeseen.

Vierailija
18/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttömiä syytetään.

Varmasti. Ja niin kuin kirjoitit: 'Toisaalta, mistä sitten tämä johtua siitä, että naiset eivät tunne omia seksuaalisia halujaan tai osaa ilmaista niitä tai ehkä me naiset pelkäämme hylätyksi tulemista tai arvostelua'? Niin. Niin varmasti kaikki tämä on totta, mutta. Miehenä haluaa tietää, tarkemmin asiasta. (Lun miehenpuolii on niin helppoo, nykyään ainakin, syyttää. Ja ihan kaikesta. Mitä naiset haluavat..)

Miksi.

Miksi naiset eli ,äidit? ja ne isätkinkö, on kaikki vain väärin kasvatettu. Vai ainoastaan ehkä 'vähän vinoon'? Tiedä näistä. Vai mitä itse ajattelet..

Vierailija
19/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyttömiä syytetään.

Varmasti. Ja niin kuin kirjoitit: 'Toisaalta, mistä sitten tämä johtua siitä, että naiset eivät tunne omia seksuaalisia halujaan tai osaa ilmaista niitä tai ehkä me naiset pelkäämme hylätyksi tulemista tai arvostelua'? Niin. Niin varmasti kaikki tämä on totta, mutta. Miehenä haluaa tietää, tarkemmin asiasta. (Lun miehenpuolii on niin helppoo, nykyään ainakin, syyttää. Ja ihan kaikesta. Mitä naiset haluavat..)

Miksi.

Miksi naiset eli ,äidit? ja ne isätkinkö, on kaikki vain väärin kasvatettu. Vai ainoastaan ehkä 'vähän vinoon'? Tiedä näistä. Vai mitä itse ajattelet..

Miehet on yleensä se vahvempi henkinen puoli parisuhteessa joten minä miehenä olen sitä mieltä, että miehen pitää vahvistaa ja tukea naisen itsetuntoa. Saada nainen tuntemaan olonsa turvalliseksi ja hyväksytyksi sellaisena kuin on. Miehen pitää tukea naistaan kaikessa.  Vain siten mies voittaa naisensa luottamuksen ja saa siten myös parhaiten naisensa avautumaan seksissä ja nauttimaan. Näin ainakin itse toimin aikoinaan vaimoni tavatessa ja se on kantanut hedelmää ja ylläpitänyt vaimon seksihaluja. Vaimoni itsetuntoa oli mollattu ex poikakaverien toimesta. Osoitin heidän olleen väärässä ja totta tosiaan olivatkin. 

Vierailija
20/61 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan täälläkin yksi mies, joka jatkuvasti lyttää naisen nautinnon, milloin "herkkunappulan hinkuttamisella" milloin milläkin. Onko siinä naisen sitten helppo selitellä mistä ja miten tykkää kosketella...ja naisten alapääthän haisee ja ovat rumia "rämemajavia" etc etc mollausta ihan joidenkin miesten tahoilta.

En edelleenkään tajua, miten naiset voivat olla niin paljon fiksumpia, että tajuavat että mies tykkää kun hänen kaluunsa kosketaan, ja haluavat tyntää sen naisen pilluun. Kuinka miehet eivät tiedä mikä kohta naisessa yleensä on se nautintoa tuottava kohta. Tässä on jokin inha juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi