Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saada mies palauttamaan likaiset rasiat kotiin?

Vierailija
01.05.2023 |

Lopetan kohta eväiden valmistuksen... Suurimmat riitamme johtuu siitä, että suurin osa rahoistamme menee "lounasrasioihin"... Mies ei koskaan palauta niitä + viime aikoina hän on siirtynyt lautasiin. Nekään eivät palaudu.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyseessä jotkut kovamuoviset tai lasiset tms. rasiat, jotka on tarkoitettu pestäviksi ja uudelleen käytettäviksi, vai jotkut ohutmuoviset kertakäyttöpakasterasiat, joita myydään tyyliin sadan kappaleen pakkauksissa, ja jotka on tarkoituskin heittää roskiin käytön jälkeen? Mitä jos suosiolla siirtyisit niihin kertakäyttörasioihin, niin ongelma olisi ratkaistu.

Mutta monta muuta ongelmaa on kertakäyttökulttuurin myötä synnytetty.

Vierailija
62/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas mies vois syödä hyvin kyllä lounasravintolassa. Itse asiassa luulen että syökin ja heittää sun tekemät eväät rasioineen aina roskiin. Siksi ei palauta rasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas mies vois syödä hyvin kyllä lounasravintolassa. Itse asiassa luulen että syökin ja heittää sun tekemät eväät rasioineen aina roskiin. Siksi ei palauta rasioita.

Miksi hän maksaisi kalliista sisäfileistä yms, jos viskaisisi ne roskiin & vetäisi enemmin Hesen kerrosaterian?

Jos noin tapahtuisi, antaisin ennemmin hänen maksamansa ruoat jollekin muulle. - Ap

Vierailija
64/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varakas mies ostaa sisäfileet sun muut joista loihdit hänelle maukkaat eväät. Seuraavaan ostoslistaan voit lisätä hänelle ne sinulta pöllityt lautaset ja rasiat, ja tulevaa varten lisää rasioita joita ei tarvitse palauttaa. Ongelma ratkaistu

Vierailija
65/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakkaan miehen eväät rasioihin ja hänellä on reppu missä kuskaa rasiat täytenä töihin ja syömisen jälkeen sujauttaa takas reppuun . Kotona tiskikoneen kautta taas uusi kierros .

Vierailija
66/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nää ratkaisut olettaa, että kaikilla on ylimääräistä omaa rahaa. Todella monille se joka euro menee perheen elämiseen. Ei siinä paljon lohduta, jos mies ostaa lisää rasioita, kun silläkin rahalla ois voinut ostaa leipää perheelle. Tai ei sit ota eväitä ja syö sitten kalliimmin muualla, kun sillä rahalla ois ostettu viikonlopun ruuat.

Ymmärrän aloittajaa, se ärsyttää, kun varmasti molemmat tietää taloustilanteen, mutta toinen käyttäytyy välinpitämättömästi. Niin monesti ne eväät löytyneet myös päivän lämmenneinä kotoa eteisen pöydältä, eli pilalla, kun ei muista ottaa mukaan.

Ratkaisua en ole vielä keksinyt, meillä tämän takia 4/5 syö halvinta ravintoköyhää, että työmies saa käydä lounaalla työaikana. Vaikka tienaamme samanverran. Ja mulla on aina omat eväät. Ja aina rasiat tallessa. Katkeruuttahan se aiheuttaa.

Meillä on yksinkertainen ratkaisu: kotona syötävä ruoka maksetaan yhteiseltä tililtä. Kaiken muun kumpikin maksaa ihan omista rahoistaan, joten ne eivät ole yhteisestä käytöstä pois. Kävin tänään viimeksi ulkona syömässä, kun oli pakko matkustaa toimistolle (työskentelen enimmäkseen etänä), eikä käynyt mielessäkään vinguttaa yhteisen taloustilin korttia.

Vierailija
67/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43686 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän maksaisi kalliista sisäfileistä yms, jos viskaisisi ne roskiin & vetäisi enemmin Hesen kerrosaterian?

Jos noin tapahtuisi, antaisin ennemmin hänen maksamansa ruoat jollekin muulle. - Ap

Siis tämä mies, jonka kanssa ette asu yhdessä, tuo sinulle sisäfileitä, jotka paistat ja pakkaat rasioihin, ja hän sitten työmatkallaan noukkii ne mukaansa ja heittää roskiin tai hukkaa muuten? Aina vaan paranee tämä tarina. :D

Vierailija
68/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee eväitä. Anna miehen ostaa omat lounasboksit. Ärsyttävän tyhmä riidan aihe. Itsekin heitän ne muovi boksit roskiin. Elämä on.

Vierailija
69/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin se mies pakkaa ne sun eväät?

Vierailija
70/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nää ratkaisut olettaa, että kaikilla on ylimääräistä omaa rahaa. Todella monille se joka euro menee perheen elämiseen. Ei siinä paljon lohduta, jos mies ostaa lisää rasioita, kun silläkin rahalla ois voinut ostaa leipää perheelle. Tai ei sit ota eväitä ja syö sitten kalliimmin muualla, kun sillä rahalla ois ostettu viikonlopun ruuat.

Ymmärrän aloittajaa, se ärsyttää, kun varmasti molemmat tietää taloustilanteen, mutta toinen käyttäytyy välinpitämättömästi. Niin monesti ne eväät löytyneet myös päivän lämmenneinä kotoa eteisen pöydältä, eli pilalla, kun ei muista ottaa mukaan.

Ratkaisua en ole vielä keksinyt, meillä tämän takia 4/5 syö halvinta ravintoköyhää, että työmies saa käydä lounaalla työaikana. Vaikka tienaamme samanverran. Ja mulla on aina omat eväät. Ja aina rasiat tallessa. Katkeruuttahan se aiheuttaa.

Meillä on yksinkertainen ratkaisu: kotona syötävä ruoka maksetaan yhteiseltä tililtä. Kaiken muun kumpikin maksaa ihan omista rahoistaan, joten ne eivät ole yhteisestä käytöstä pois. Kävin tänään viimeksi ulkona syömässä, kun oli pakko matkustaa toimistolle (työskentelen enimmäkseen etänä), eikä käynyt mielessäkään vinguttaa yhteisen taloustilin korttia.

Tää ap ei asu sen varakkaan miehen kanssa. Ap on köyhä, mies varakas ja teetättää eväät ap:lla. Mutta nähtävästi myös kustantaa ne. Eli ostakoot rasiat kanssa

Vierailija
71/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tämä kuvio oikein on? Teet miehellesi jotain eväitä ja oikein pakkaat rasioihin? Onko teillä joku äiti ja lapsi -roolileikki menossa vai mitä ihmettä?

Samahan se sen päivän ruuan tekijällä on laittaa kummallekin eväät valmiiksi. Toinen tekee sinä päivänä jonkun toisen kotityön. Näin toimitaan aikuisten parisuhteissa.

Ai tuo aloittajan ja miehensä touhu kuulostaa sinusta aikuisten parisuhteelta? Ei ihan ollut kyllä se sana, joka minulle ensimmäisenä tuli mieleen. :D

Ei tässä kukaan muu outo ole kuin mies, joka ei tuo eväsrasioita kotiin. Siinä ei ole mitään vikaa, että toinen tekee eväät.

On, jos hän tekee sen aina ja siksi ettei toinen viitsi.

Meillä minä teen aina ruokaan liittyvät jutut. Mies siivoaa ja pesee pyykit. Pitäisikö minun kilahdella tästä ja olla valveutunut nykyaikainen nainen?

Meillä sama. Minä teen ruoat (molemmille omansa, koska meillä on eri ruokavaliot, tosin salaatti on tietysti aina sama molemmille, samoin keitetyt perunat tai muu lisuke) ja mies siivoaa + hoitaa lähes täysin vaatehuollon. Inhoan siivoamista.

Vierailija
72/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen hoitaa jatkossa itse omat työpaikkalounaansa.

Vierailija
73/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kertakäyttörasiat, joita ei tarvitse palauttaa. Tai sitten paperi- tai muovipussit, ja sellaiset eväät, jotka säilyvät sellaisissa.

Eräässä työpaikassa siivooja oli heittänyt aina roskiin kaikki muovikipot, myös kalliit tupperwaret.

Vierailija
74/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät? Miksi se ei käy ravintolassa lounaalla?

Vierailija
75/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eväät? Miksi se ei käy ravintolassa lounaalla?

Jokaisessa työpaikassahan on ravintola saman katon alla tai viimeistään naapuritalossa🙄

Vierailija
76/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rasioista, me kyllä pistetään ne pesukoneeseen jaetaan ne aina keskenämme kun työpaikan keittiössä siivotaan.

Varsinkin se tupperwaren kakkurasia oli hyvä. Otettiin siitä kivipaperisakset ja minä sain sen.

Vierailija
77/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rasioista, me kyllä pistetään ne pesukoneeseen jaetaan ne aina keskenämme kun työpaikan keittiössä siivotaan.

Varsinkin se tupperwaren kakkurasia oli hyvä. Otettiin siitä kivipaperisakset ja minä sain sen.

Siinä meillä onnellinen varas.

Vierailija
78/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ne menisi roskiin muuten. Ei työpaikan minikeittiössä voi säilyttää kymmeniä eri kokoisia muovirasioita, jotka ei edes pakkaannu sisäkkäin.

Vierailija
79/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sekoilua. Anna sen varakkaan miehesi huolehtia itse lounaistaan ja unohda ne halvatun fileet ja rasiat. Yksi kiistelyn aihe poistuu. Ihan itsetehty ongelma.

Kerro nyt viela etta ompelet parhaillaan miehelle Munsalan pukua ja sun vanukkaat on popsittu salaa kaapista vaikka nimenomaan kielsit.

Vierailija
80/104 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ne menisi roskiin muuten. Ei työpaikan minikeittiössä voi säilyttää kymmeniä eri kokoisia muovirasioita, jotka ei edes pakkaannu sisäkkäin.

Ja tämä täydellinen varkaus menee seuraavanlaisesti:

- siivoa keittiö työajalla kun muut ei sitä tee

- kokoa älytön kasa muovipurkkeja pöydälle

- laita tiimin whatsappiin ilmoitus että hakekaa perjantaihin mennessä omat purnukkanne pois tai menee roskiin

- seuraavana maanantaina ota hyvät purnukat itsellesi ja loput roskiin.

Kertaakaan ei ole KUKAAN valittanut että olisi purnukoita hävinnyt.