Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saada mies palauttamaan likaiset rasiat kotiin?

Vierailija
01.05.2023 |

Lopetan kohta eväiden valmistuksen... Suurimmat riitamme johtuu siitä, että suurin osa rahoistamme menee "lounasrasioihin"... Mies ei koskaan palauta niitä + viime aikoina hän on siirtynyt lautasiin. Nekään eivät palaudu.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuollaisessa miehessä aikoinaan viehätti?

Vierailija
42/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tämä kuvio oikein on? Teet miehellesi jotain eväitä ja oikein pakkaat rasioihin? Onko teillä joku äiti ja lapsi -roolileikki menossa vai mitä ihmettä?

Samahan se sen päivän ruuan tekijällä on laittaa kummallekin eväät valmiiksi. Toinen tekee sinä päivänä jonkun toisen kotityön. Näin toimitaan aikuisten parisuhteissa.

Ai tuo aloittajan ja miehensä touhu kuulostaa sinusta aikuisten parisuhteelta? Ei ihan ollut kyllä se sana, joka minulle ensimmäisenä tuli mieleen. :D

Ei tässä kukaan muu outo ole kuin mies, joka ei tuo eväsrasioita kotiin. Siinä ei ole mitään vikaa, että toinen tekee eväät.

On, jos hän tekee sen aina ja siksi ettei toinen viitsi.

Meillä minä teen aina ruokaan liittyvät jutut. Mies siivoaa ja pesee pyykit. Pitäisikö minun kilahdella tästä ja olla valveutunut nykyaikainen nainen?

Eikö teillä sitten syödä, jos joudut vaikka sairaalaan pitkäksi aikaa? Mutta eihän sen väliä, ainakin koti on siisti ja pyykit pesty.

Ei pidä olla tahallaan tyhmä.

Mieshän se tässä tyhmä on. Vaimo pyytää tuomaan rasiat takaisin, mutta ei, ei mene jakeluun.

No kyllä se vaimokin aika tyhmä on, jos tuollaista leikkiä jatkaa. Älkää olko jotain ihmeen ajopuita omassa elämässänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan puhdasta ajattelemattomuutta ja täällä heti vedetään mutkat suoriksi ja ollaan jo roolileikeissä. Naurettavaa. Sanot miehelle, että eväsrasiat on loppu, eväitä ei tipu. Kerrot tuppereiden hinnan ja paljonko on mennyt rahaa eväsrasioihin. Kaikki ei ihan oikeasti tiedä tällaisia, eikä se tarkoita, että on lapsen tasolla. En minäkään tiedä kaikkien tuotteiden hintaa.

Vierailija
44/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos rahat on noin tiukilla ettei eväsrasioita ole varaa ostaa tai niistä saa pahan mielen aikaiseksi, niin miehelle voisi selittää tämän ja sanoa, että rasiat on tultava kotiin ja uusia ei osteta. Vaihtoehtoisesti eväiden tekeminen loppuu. Itse kyllä antaisin miehen ottaa itse omat eväänsä ihan mihin purkkiin tai pussiin tahansa. En puuttuisi toisen aikuisen ihmisen eväisiin enkä syömisiin.

Ottaisi päähän kyllä olla miehesi asemassa, jos toinen nipottaisi purkeista enkä saisi työlounaalla syödä just sitä mitä sillä hetkellä tahdon vaan jyystäisin toisen laittamia eväitä päivästä toiseen. Miksi tehdä noin monta lasta talouteen, jos elämä on eväspurkkien hinnasta kiinni.

Vierailija
45/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sikoja te oikein passaatte? Mies tekee itse eväänsä jatkossa.

Sinä, jonka mies mädättää eväitä kotona, kasaa löytämäsi purkit miehen paikalle ruokapöydälle. Hän huolehtii niistä itse. Mun mies jätti roskia, sukkia ja likaisia astioita joka paikkaan. Pakkasin ne aina samaan laatikkoon tai säkkiin, ja annoin käteen. Ei tarvinnut kauaa jatkaa. Sinne vaan sekaisin miehen jättämät astiat, käytetyt nenäliinat, talouspaperit, kahvinjämät, maidot ym., nesteet imeytyy kyllä likaisiin vaatteisiin joita myös löytyy lattialta.

Niin tai sitten voisi hankkiutua parisuhteeseen puhetta ymmärtävän yksilön kanssa, tai olla vaikka ilman parisuhdetta, jos se ei onnistu. En tajua tätä palstalla enemmistön suosimaa tapaa leikkiä jotain ihmeellisiä kostoleikkejä aikuisten ihmisten parisuhteissa. Mikä siinä on niin kivaa, miksi valitsette sellaisen elämän?

Vierailija
46/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että jos rahat on noin tiukilla ettei eväsrasioita ole varaa ostaa tai niistä saa pahan mielen aikaiseksi, niin miehelle voisi selittää tämän ja sanoa, että rasiat on tultava kotiin ja uusia ei osteta. Vaihtoehtoisesti eväiden tekeminen loppuu. Itse kyllä antaisin miehen ottaa itse omat eväänsä ihan mihin purkkiin tai pussiin tahansa. En puuttuisi toisen aikuisen ihmisen eväisiin enkä syömisiin.

Ottaisi päähän kyllä olla miehesi asemassa, jos toinen nipottaisi purkeista enkä saisi työlounaalla syödä just sitä mitä sillä hetkellä tahdon vaan jyystäisin toisen laittamia eväitä päivästä toiseen. Miksi tehdä noin monta lasta talouteen, jos elämä on eväspurkkien hinnasta kiinni.

Entä jos niitä purkkeja ei ole enää mistä ottaa? Seuraavaksi kantaa eväät pyrexin lasivuoassa? Kalliiksi tulee lounaat.

Vierailija
47/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja ja tätä tapahtuu, että eväsrasioita hylätään taukokeittiöön. Ensinnäkään en ymmärrä, miksi ne likaiset rasiat jätetään työpaikalle tiskattavaksi, sen sijaan että vietäisiin kotiin tiskiin, ja miksi niitä ei enää kaivata sen jälkeen. Kolme muovikassillista jemmassa jo.

Vierailija
48/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan puhdasta ajattelemattomuutta ja täällä heti vedetään mutkat suoriksi ja ollaan jo roolileikeissä. Naurettavaa. Sanot miehelle, että eväsrasiat on loppu, eväitä ei tipu. Kerrot tuppereiden hinnan ja paljonko on mennyt rahaa eväsrasioihin. Kaikki ei ihan oikeasti tiedä tällaisia, eikä se tarkoita, että on lapsen tasolla. En minäkään tiedä kaikkien tuotteiden hintaa.

Palstan vakio, joka asiasta kehitetään muka-hauska kostofantasia. Todellisuudessa taitaa suuri osa elää nyrkin ja hellan välissä tai eivät edes ole parisuhteessa.

Vierailija
49/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan keskustella eikä kiljua kurkku suorana: en tee!, niinkuin moni täällä näyttäisi tekevän. Eroakin varmaan moni tehtailisi. Lapsellista.

Vierailija
50/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa elämää, jos eväsrasiat on noinkin suuri asia. Jokainen syököön mitä haluaa. Jos syö eväitä niin voi laittaa eväät itse mihin tahansa. Mikäli ei ole rasioita mihin eväänsä laittaa, niin tuo likaiset (tai puhtaat) rasiat töistä kotiin tai hommaa itse rasioita/pusseja lisää tai ei ota eväitä. Luulis, että rasiat tässä vaiheessa kulkeutuvat töistä kotiin.

Asiastahan ei edes tarvitse sanoa miehelle mitään, kun vaan lopettaa eväiden laittamisen. Huomaa asian heti, kun rasioita ei ole. Miksi naiset paapoo miehiä?

Vierailija
51/104 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen töissä hoitokodissa ja ihmetellyt tätä paljon. itse huuhtelen rasian ja tuon kotio tiskiin. en halua käyttää asukkaiden kanssa samaa tiskiharjaa. osa työkavereista pyörittää koneessa ja ottaa mukaansa. osa pesee koneessa ja jättää puhtaat rasiat töihin. osa jättää tiskipöydälle tai sinne missä söi. En ymmärrä luulisi tulevan kalliiksi ja mieleen viimeistään kun saa kuivaa kaapista sinne jotain laitteessaan röykkien rasioita vastaansa. mistä syystä muuten rasioita enemmän siellä on aina pelkkiä kansia.

52/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, ootte ihania!

Rakastan ruoanlaittoa & halvemmaksi tulee tehdä miehelle eväät töihin, samalla vaivalla, kun kokkailen joka tapauksessa ruokaa koko perheelle. Vaihtoehtona tälle on, että mies söisi lounaansa päivittäin jossain lounasravintolassa.

Ongelma tosiaan on, että rasiat jäävät homehtumaan hänen autoonsa/työpaikalle & kymmeniä lautasiakin on kadonnut sen seurauksena, että hän ei vaan muista niitä palauttaa.

Mies itse totesi viimeisen aiheeseen liittyvän riitamme päätteeksi, ettei hän todennäköisesti muista palauttaa niitä jatkossakaan. Hän syytti itseään ja muistamattomuuttaan.

Hyvä mies hän silti on.

Jotkut kertakäyttöiset rasiat (ei vaan ole kovin ekologista!) voisivat jatkossa ollakin mietinnän alla. Mies voisi nämä itse kustantaa.

Emme siis asu yhdessä, emme ole naimisissa, eikä meillä ole yhteisiä lapsia.

Rakastunut ihminen haluaa pitää toisesta huolta. Ja ruoanlaitto on bravuurini.

Rahatilanteesta nillittelijöille sen verran, että mieheni on hyvin varakas. Minä en.

Naurettavaa minustakin, että oikeasti meidän pahimmat riidat syntyy jostain palauttamattomista eväsrasioista.

Tärkeimmästä rasiastaan hän pitää onneksi hyvää huolta. :)

- Ap

53/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varmaan ole tajunnut, että ap:lla on tunneside niihin rasioihin ja haluaa kallisarvoiset muovikupponsa takaisin.

Vain mies voi olla niin typerä ettei tajua että ne rasiat eivät ole kertakäyttöisiä. Eikä myöskään lautaset. Miten voikaan ihminen olla tyhmä.

54/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä pistää joka päivä pari euroa ruokarasiaan kun sitä voisi käyttää edelleen. Ei mitään.

Vierailija
55/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saa jälleen kerran tuntemaan itseni korkeamman tason mieheltä.

Vierailija
56/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varmaan ole tajunnut, että ap:lla on tunneside niihin rasioihin ja haluaa kallisarvoiset muovikupponsa takaisin.

Vain mies voi olla niin typerä ettei tajua että ne rasiat eivät ole kertakäyttöisiä. Eikä myöskään lautaset. Miten voikaan ihminen olla tyhmä.

Noniin, siinähän se tämänkin sadun tarkoitus sitten tuli esille. Jos ajattelet noin miehistä, niin miksi ihmeessä seurustelisit miehen kanssa?

Vierailija
57/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on älytön läjä rasioita ilman omistajia. Kohta pitää taas se pahvilaatikko kipata roskiin ja ei aikaakaan kun on taas täynnä.

Vierailija
58/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää alkaa vastailla näihin trolli-viesteihin? 

Ihan sama miten yli trollauksensa joku vetää niin mammat uskoo...

Ukko vie lautasilla ruoan töihin eikä palauta lautasia..

HALOOOO.... On just niin ei totta kuin miltä se kuullostaa!

Vierailija
59/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minigrip tai folioon täytetty voileipä. Älä osta rasioita. Minulla yksi lasinen lounasrasia jota käytän itse. Mies ostaa ja huolehtii omansa.

Vierailija
60/104 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette asu yhdessä, silti teet eväät omiin rasioihin, varakas mies noukkii ne mukaansa töihin mennessään? Vai loisiiko tämä varakas mies luonasi aina? Kaikkea sitä