Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hengellisyys merkitsee sinulle arkielämässä - vai merkitseekö mitään?

Vierailija
01.05.2023 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun semmosta ei ole.

Kuules sinä! Jos henggellisyyttä ei ole niin ei ole uskontoja ja sodat saavat jatkua! Sano Taivaan isän sanoneen tämän tai muuten joudut kadotukseen, eikä sinusta välitetä

Joten eiku vain kirkkoon itkemään!

Vierailija
22/26 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun semmosta ei ole.

Mielenkiintoista, että yksiselitteisesti kiellät mahdollisuuden hengellisen ulottuvuuden olemassaolosta, jos itse et sitä koe tai siihen usko. Moni tässäkin ketjussa kokee ja uskoo toisin. On tämä elämä ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengellisyys ja henkisyys merkitsevät minulle asioiden merkityksellisyyttä. Että elämällä, asioilla ja olemassaolollani on jokin minua suurempi tarkoitus. Etten minä itse tahtoineni ja valintoineni ole se kaiken keskus, vaan jonkin suuremman ansiosta voin olla ja näitä asioita edes pohtia. Se tuo turvaa ja syvyyttä elämään, kun ei vain ajattele, että "minä itse tässä elämässäni olen kaikella tavalla puikoissa ja määrään, mitä tapahtuu ja hallinnoin kaikkea", se myös vapauttaa juuri siitä pakosta "pärjätä itse", voi jotenkin luottaa siihen, että elämä kantaa, vaikka tulee hyvinkin vaikeita aikoja eteen.

Oma hengellisyyteni ei liity mihinkään tiettyyn uskontoon, pikemminkin ajattelen, että on jotain meitä suurempaa. Ajattelen että kaikki uskonnot on syntyneet sen merkityksellisyyden tarpeen päälle, ja lähteneet elämään omaa elämäänsä ja niiden keksittyjen tarinoiden ympärille on sitten syntyneet uskontokunnat ja niiden kannattajat, mutta lähtökohtaisesti se "pyhyys" ja henkisyys on sama uskonnosta riippumatta.

Tarve johonkin suuremman yhteyteen.

Kirjoitit niin kauniisti. Käsitykseni mukaan on ns. yleishengellisyyttä ja sitten tunnustuksellisuutta. Itse esim. uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan ja että nimenomaan Hän kannattelee ja johdattaa elämääni, sinne Taivaan kodin iloon ja rauhaan asti.

Vierailija
24/26 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. En edes ymmärrä mitä tuo käsite tarkoittaa?

"Henkisyys ja hengellisyys ovat toisiinsa keskeisesti liittyvä käsitepari. Ne ovat molemmat ihmisen elämälle ominaisia ulottuvuuksia, jotka muodostuvat uskonnollisista ja psykologisista tekijöistä. Hengellisyys määritellään uskonnollisuudeksi, kun taas henkisyys nähdään kiinnostuksena arvoihin ja merkityksiin elämässä. Henkisyys on pyrkimystä oman olemassaolon ja elämänfilosofian reflektointiin. Hengellisyyden voidaan nähdä merkitsevän samaa, siten että se ulottuu myös uskonnollisuuden alalle." Lähde:Wikipedia

Eli hengellisyys on uskonnollisuuden synonyymi. Eli turha käsite.

Vierailija
25/26 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. En edes ymmärrä mitä tuo käsite tarkoittaa?

"Henkisyys ja hengellisyys ovat toisiinsa keskeisesti liittyvä käsitepari. Ne ovat molemmat ihmisen elämälle ominaisia ulottuvuuksia, jotka muodostuvat uskonnollisista ja psykologisista tekijöistä. Hengellisyys määritellään uskonnollisuudeksi, kun taas henkisyys nähdään kiinnostuksena arvoihin ja merkityksiin elämässä. Henkisyys on pyrkimystä oman olemassaolon ja elämänfilosofian reflektointiin. Hengellisyyden voidaan nähdä merkitsevän samaa, siten että se ulottuu myös uskonnollisuuden alalle." Lähde:Wikipedia

Eli hengellisyys on uskonnollisuuden synonyymi. Eli turha käsite.

Miksi se olisi turha? Jos joidenkin elämässä tärkeitä ovat materialistidet arvot, niin osa kaipaa syvempää elämää.

Vierailija
26/26 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisyys on minulle pelastavaa uskoa Jeesukseen, Jumalan Poikaan, joka kuoli syntieni tähden ristillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan