Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apu-lehti: Kannabiksella on haittoja, joista usein vaietaan

Vierailija
01.05.2023 |

Selvitimme, mitä kannabis tekee elimistössä heti ja pitkän ajan kuluessa. Esimerkiksi erektio-ongelmat ja psykoosi ovat vaikutuksia, joista moni ei tiedä. Mitä nuorempana kannabista käyttää, sen pahempi, sillä nuorilla aivojen kehitys on vielä kesken.

https://www.apu.fi/artikkelit/kannabiksen-haitat-joista-vaietaan-tama-e…

Kommentit (1239)

Vierailija
1141/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan laillistamisesta pitäisi vissiin keskustella tässä ketjussa? 

Vierailija
1142/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksella on paljon hyötyjä, joista pääsääntöisesti vaietaan, ja joita käsittelevät keskustelut poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksella on paljon hyötyjä, joista pääsääntöisesti vaietaan, ja joita käsittelevät keskustelut poistetaan.

Kannabis on siis maailman vähähaittaisin päihde, mutta sen pitäisi olla täysin haitaton, että se hyväksyttäisiin eniten aivoja tuhoavan laillisen solumyrkkyhuumeen - eli alkoholin - lisäksi. Jos sekään riittäisi.

Vierailija
1144/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te kannabiksen käyttäjät! Miksi asutte maassa, jossa sen käyttö on kiellettyä? Kokemuksesta voin sanoa, että on paljon helpompaa muuttaa maahan, jossa kannabis on sallittua eikä kukaan katso kieroon vaikka polttaisit lasten seurassa illallispöydässä klo 00.31. Itse ainakin maksan veroja mielummin siihen maahan jonka säännöt/lait/politiikka jne. vastaavat omaa oikeustajuani ja jossa pystyn elämään kuten haluan. Taidan tuossa kohta itseasiassa kääriä pienen jointin, sain aamulla naapurin mummolta todella hyvää hasista kun vein hänelle omenoita ja valkkaria.

Vierailija
1145/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeillut ja tulin vain väsyneeksi niin ei oikein viihdekäyttöaineena toimi 😁

Vierailija
1146/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tiedostaa myös määrät. Sitä jotkut käyttävät massiivisesti, koko ajan ja ei tiedetä alkuperää tarkasti. Oikeasti yrttejäkin käytetään vain murto-osa siihen nähden. Ja savu ei ole aina paras muoto kaikissa.

Vierailija
1147/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kokeillut ja tulin vain väsyneeksi niin ei oikein viihdekäyttöaineena toimi 😁

Kannabislajikkeita on piristäviä ja rauhoittavia. Jokainen lajike vaikuttaa eri tavalla toiseensa nähden.

Vierailija
1148/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te kannabiksen käyttäjät! Miksi asutte maassa, jossa sen käyttö on kiellettyä? Kokemuksesta voin sanoa, että on paljon helpompaa muuttaa maahan, jossa kannabis on sallittua eikä kukaan katso kieroon vaikka polttaisit lasten seurassa illallispöydässä klo 00.31. Itse ainakin maksan veroja mielummin siihen maahan jonka säännöt/lait/politiikka jne. vastaavat omaa oikeustajuani ja jossa pystyn elämään kuten haluan. Taidan tuossa kohta itseasiassa kääriä pienen jointin, sain aamulla naapurin mummolta todella hyvää hasista kun vein hänelle omenoita ja valkkaria.

Olen kasvattanut käyttämäni kannabiksen yli 20 vuoden ajan, enkä ole käyttänyt sitä kotini ulkopuolella. Millä tavalla olen häirinnyt sinua?

Suomessa minua pitää vielä iäkkäät vanhemmat, mutta kun heitä ei enää ole, olen aivan vapaa lähtemään, mutta tuskin siihen on tarvetta. Suomessahan enemmistö ei enää rankaisisi kannabiksen käytöstä, joten eiköhän demokratia toteudu asiassa jossain vaiheessa. Kannabis on kuitenkin maamme perinteisin maatalouskasvi, monipuolisin lääkekasvi ja mieto päihde.

Vierailija
1149/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla linjalla. Jotenkin minua on aina naurattanut tuo Suomalaisten ensimmäinen ajatus kannabista käyttävistä ihmisistä. "Kuolaavia, jumittavia, skitsofreenisia, psykoosissa olevia vihanneksia tms." Onko Suomalaisilla jokin tietty geeni joka esimerkiksi THC:n kanssa aiheuttaa tämän ongelman? Minä näen tälläkin hetkellä n.18hlöä 100m säteellä polttamassa kannabista, osalla lapset leikkivät lähistöllä ja osa mukeloista taas pelaa tennistä kauempana. Ei heistä kukaan näytä kovin traumatisoituneilta, kaikilla on kivaa ja elämä on mukavaa. Tietäisitte miten paljon siellä Suomessa esimerkiksi hoitohenkilökunta käyttää opiaatteja sekä piriä jaksaakseen töissä, pilvi on aika pientä siihen verrattuna.

Vierailija
1150/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa, että on paljon helpompaa muuttaa maahan, jossa kannabis on sallittua eikä kukaan katso kieroon vaikka polttaisit lasten seurassa illallispöydässä klo 00.31.

En kyllä ihan tuollaistakaan halua tapahtuvan. Joku järki pitää olla sentään asioissa.

Vierailija
1151/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvattanut käyttämäni kannabiksen yli 20 vuoden ajan, enkä ole käyttänyt sitä kotini ulkopuolella. Millä tavalla olen häirinnyt sinua?

Suomessa minua pitää vielä iäkkäät vanhemmat, mutta kun heitä ei enää ole, olen aivan vapaa lähtemään, mutta tuskin siihen on tarvetta. Suomessahan enemmistö ei enää rankaisisi kannabiksen käytöstä, joten eiköhän demokratia toteudu asiassa jossain vaiheessa. Kannabis on kuitenkin maamme perinteisin maatalouskasvi, monipuolisin lääkekasvi ja mieto päihde.

Et tietenkään ole häirinnyt minua, olen itsekin Suomessa asuessani kasvattanut omat kannabikseni. Joskus on ollut pakko ostaa, jos on ollut vähän "laiskan satoa". :D

Vierailija
1152/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabislajikkeita on piristäviä ja rauhoittavia. Jokainen lajike vaikuttaa eri tavalla toiseensa nähden.

Osaatko sanoa mikä lajike voisi olla piristävä?

Vierailija
1153/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mikä lajike voisi olla piristävä?

Sativapohjaiset piristää, indicapohjaiset rauhoittaa.

Vierailija
1154/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi tiedostaa myös määrät. Sitä jotkut käyttävät massiivisesti, koko ajan

Kannabista käyttää päivittäin ja massiivisesti yleensä vain lääkekäyttäjät. Suurin osa päihdekäyttäjistä käyttää paljon vähemmän ja satunnaisesti.

Vierailija
1155/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veteenkin voi kuolla. Kannabikseen kuoleminen onkin paljon vaikeampaa. Myrkytön kasvi.

Vierailija
1156/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa puhua kannabiksen haitoista ku se on niin kiva aine, sanoo käyttäjät.

Tämä on kyllä täysin väärin. Tottakai kaikkien aineiden haitoista saa puhua, oli kyseessä sitten alkoholi, tupakka, kannabis tai vaikka rasvainen juusto. Ei kukaan aja sellaista ideologiaa, että mistään haitoista ei saisi puhua ääneen. Mutta se mitä toivotaan, että asiat laitetaan mittasuhteisiin ja samalla myös suhteutetaan muihin aineisiin. Eräs lääkäri sanoi fiksusti, että jokainen maailman aine on myrkky. Kyse on vain määrästä.

Kun puhutaan kannabiksen viihdekäytöstä, on luontainen vertailukohta tietenkin alkoholi. Eli onko kannabiksen psykoosi miten todennäköinen seuraus? Alkoholilla saa myös tunnetusti mielensä sekaisin, masennusta ja tilan jota kutsutaan nimellä delirium tremens. Viimeisin kuitenkin aika harvinainen, kuten myös kannabiksesta saatu psykoosi.

Mutta ei tietenkään pidä ajatella kannabiksen viihdekäyttöä niin, että kyseessä olisi joku selleri-smoothieen verrannollinen terveystuote. Ei sitä sellaisena kukaan pidä, paitsi kaltaisesi ihmiset, jotka ajattelevat kannabiksen käyttäjien muka ajattelevan niin. Voin kertoa, eivät ajattele. Tässä maassa ja maailmassa ihmiset käyttävät paljon eri tuotteita ilman, että edes kuvittelevat niiden olevan terveellisiä. Sen kyseisen tuotteen käyttämiseen vaikuttavat muut asiat. Toivottavasti tämä ei ole liian vaikeaa sinun ymmärtää?

Vierailija
1157/1239 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi tiedostaa myös määrät. Sitä jotkut käyttävät massiivisesti, koko ajan

Kannabista käyttää päivittäin ja massiivisesti yleensä vain lääkekäyttäjät. Suurin osa päihdekäyttäjistä käyttää paljon vähemmän ja satunnaisesti.

Se vähän ja satunnaisesti on suomessa käyttörikos. Huumausainerikos josta voi saada potkut vaikka poltti viikonloppuna vapaalla. Aika kohtuuttomia seurauksia tekoon nähden. Suomen poliitikot haraa vastaan kun joka puolella sallitaan ja laillistetaan kannabista.

Vierailija
1158/1239 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poffffff

Vierailija
1159/1239 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh

Vierailija
1160/1239 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen, joka on ollut kannabista vastaan, on sitä nautittuaan on tullut sen kannattajaksi. Ja ei sen takia, että olisivat koukussa tai niin huumepäissään, vaan sen takia, etteivät voi uskoa, että alkoholihumala on niin paljon järeämpi päihdetila kuin kannabiksesta voi koskaan saada. 

Eikä ole. Mulle on tullut joka kerta vain ahdistava ja kamala olo.

Mieluummin juon, pilvi ei sovi mulle.