Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Espoosta 4-vuotiaalle helppo harrastus ilman isoja tavoitteita?

Vierailija
01.05.2023 |

Olen katsonut musiikkiopistoa, jalkapalloseuroja ym, mutta kaikki mitä olen nähnyt on liian tavoitteellisia. Meidän lapselle sopisi ekaksi harrastukseksi joku ihan helppo tavallisen tekemisen juttu, johon ei tarvitse ostaa varusteita. Ei haluta alussa ostaa soitinta, jalkapallokenkiä tai muutakaan, vasta jos lapsi oikeasti innostuu niin ostetaan. Eli tavallisilla vaatteilla ja kengillä pitäisi osallistua. Eikä päämääränä pitäisi olla oppiminen tai kehittyminen lajissa tai soitossa tms vaan ihan vain hauska ajankulu ilman tavoitteita.

Vinkkejä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskari. Joku lasten "voimistelu", mihin kyllä tarvitsee liikuntaan sopivat vaatteet, mutta esim. legginsit ja t-paita käyvät. Tuolla voimistelulla tarkoitan sellaista lasten liikuntaryhmää, mistä ei ole tarkoitus tulla mitään kilpavoimistelijoita. Yleensä kaikki harrastukset alkavat vasta syksyllä, kesäksi on yleensä tarjolla jonkin lajin liikuntakouluja, eikä edes välttämättä noin pienille.

Vierailija
22/24 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen harrastukset:

- Vauvauinti 4 kk - 1 v, sitten taaperouinti 3-vuotiaaksi. (Kaikki tykkäsimme ja oli mielestäni hyödyllinen. Miinusta harrastusajasta aikaisin sunnuntai-aamuna)

- Muskari 6 kk-3 vuotta (Lapsi ei ollut erityisen innoissaan. Itse vihasin muskaria, mutta ajattelin että on hyödyllinen. Lapsi ei muista siitä mitään, joten olisi voinut jättää käymättä.)

- Lastentanssi 4 v. (Lapsi inhosi sitä, lopetettiin syyskauden jälkeen.)

- Ratsastus 4 v. -> (Aluksi oli pelkkää istumista ponin selässä talutettuna. Jatkuu edelleen, lapsi nyt 11 v. Tykkää ja on saanut tallilta kivoja kavereita.)

-  Kuvataidekoulu 5 v. -> (Jatkuu edelleen, lapsen lempiharrastus)

- Ohjelmointikerho 6 v. -> (Käynyt eri tahojen järjestämillä kursseilla. Jatkuu edelleen, tosin osittain varmaan siksi että on etänä ja siksi helppo.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko helikopteriäiti, miksi pitää ehdoin tahdoin suorittaa ja olla koko ajan tekemistä?

Vierailija
24/24 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Oletko helikopteriäiti, miksi pitää ehdoin tahdoin suorittaa ja olla koko ajan tekemistä?

Meillä ainakin siksi, että koska asutaan syrjässä ja on vain yksi lapsi, on kiva saada iltapäiviin toimintaa missä näkee muita lapsia. Ihan joka päivä ei voi olla kavereilla tai kaverit meillä, koska tasan yksi kaveri asuu niin lähellä (2 km) että pääsevät itsenäisesti kulkemaan. Seuraaville on matkaa yli 10 km.

Me vanhemmat ollaan iltapäivisin töissä, tosin minä etänä, mutta en voi koko aikaa olla kehottamassa pihalle tai piirtämään ja pois kännykältä, vaan mielummin vien lapsen johonkin ohjattuun toimintaan missä viihtyy ja saa kavereita.

t. Nro. 22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä