Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kertakäyttöastiat ok yo-juhlissa?

Vierailija
01.05.2023 |

Jos on kahviastiasto kakkulautasineen niin voiko salaateille ja muille pikkusuolaisille olla kauniit kertikset (ruokalautasen kokoinen)?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, mutta varaudu siihen, että jotkut voi jättää syömättä. Kertis lautaset on niin lörppöjä, ettei viitsi ottaa riskiä, että saa ruoat syliin.

Vierailija
22/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatteja varten voi käyttää syviä lautasia ja murokulhoja yms. Ovat jopa kätevämpiä, jos vieraalle ei ole tarjota oikeaa ruokapöytäpaikkaa, vaan syödään jossain sohvalla istuen.  Eikä haittaa, vaikka eivät olisi samaa sarjaa muiden astioiden kanssa.

Itse harkitsen Ikean euron valkoisten lasilautasten ostamista täydennykseksi omiin astioihin. Lautasen vuokraus maksaa lähes saman ja nuo voi sitten vaikka myydä seuraavalle käyttäjälle, kun ei ole itsellä enää niitä juhlia tiedossa. Kannattaa varmaan katsella torista tai muualta, sieltä voi löytyä edullisesti. Meillä ei ole Ikeaan pitkä matka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöastiat on ok. Ja jos ne on jollekin vieraista ongelma, niin voi vaikka poistua paikalta.

Vierailija
24/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on isosta juhlasta, niitä ei kovin montaa yleensä elämässä ole.

Mielestäni siis ei.

Eli pitäisi siis ostaa uusi astiasto yksiä juhlia varten?

Mä ostin aikoinaan 50 hengelle teemaa. Oli joku ystävämyynti.

Ovat olleet siskon kaikkien 3 lapsen rippi ja yo juhlissa, varmaan 5 häissä , meillä monissa juhlissa.

Kun lapset muuttavat pois kotoa, saavat jakaa keskenään

Vierailija
25/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöastiat on ok. Ja jos ne on jollekin vieraista ongelma, niin voi vaikka poistua paikalta.

Lahjanhan voi myös viedä mennessään? 😉

Vierailija
26/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kertakäyttöastioita kyllä itselle missään juhlissa tullut vastaan. Ei edes grillaamaan kutsuttuna. Itse en moisia osta enkä käytä, minulla on näet astianpesukone. 

Astianpesukone on turhan hidas, jos porukkaa käy paljon ja astioita paljon. Vuokra- tai laina-astiat on hyvä. Meillä pestiin osa puolen tunnin pikapesulla ja osa käsin, muuten ei olis keretty eikä meillä ollut edes mitenkään iso vierasmäärä.  Tosin oli vain 16 kahvikuppiparia, laseja ja muutama asetti lisänä kun kaikki ei juo kahvia eikä edes teetä. 

Vierailija
27/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lakkiaisissa tarjoilut oli pakista ja kannesta

Vierailija
28/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Ne on heppoisia, ja tarjottavat tippuvat niistä syliin. En ole vielä tavannut kertakäyttölautasta, mistä olisi helppo syödä vaikka seisaallaan sitä kädessä pitäen. Kunnon lautaset juhliin. Kaikilla ystävillä, työkavereilla, sukulaisilla tai naapureillasi ei varmasti ole juhlia samana päivänä. Lainaa astioita.

Joskus vuosia sitten oli sellaisia paksuja kertakäyttölautasia, nykyään on samantapaisesta materiaalista valmistettuja take-away bokseja. Ne toimivat hyvin, eivät taipuneet mihinkään, mutta en tiedä onko noita nykyään saatavana. Olivat jopa hyvän näköisiä. Jostain alesta ostin, lasten kanssa piknikillä niitä tuli käytettyä.

Vierailija
29/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tietysti ok. Ei kai pelkkiä juhlia varten ole järkeä ostaa lisää astioita, jos ei halua laittaa niihin rahaa eikä niille ole tilaa. Minua kiinnostaa juhlissa hyvä ruoka, ei se millaiselta astialta syön.

Vierailija
30/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos haluaa osoittaa pikkusieluisuutensa. Luultavasti kutsua ei tule enää toiste, mutta siitähän nirppanokka on vain iloinen.

Vierailija
31/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähisuku ja läheisimmät ystävät on yhteensä 80 henkilöä. Tällainen lista saatiin aikaan kun listattiin minun ja lapsen isän sisarukset perheineen, molempien lähimmät ystävät jotka olleet lapsen elämässä aina sekä lapsen omat kaverit. Joudutaan vuokraamaan tila juhlia varten. Siellä on jonkinlainen astiasto mutta täydennetään sitä kertakäyttöastioilla

Vierailija
32/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan OK.

Itse ratkaisin asian juuri noin. Kukaan ei edes ihmetellyt. Se oli vain kätevää ja yksinkertaista ratkaista asia näin.

Meidän juhlien jälkeen vastaavia ratkaisuja on tuttavien luona tullut vastaan.

Pääasia on kivat juhlat ja hyvät tarjoiltavat.

Vierailija
33/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan, mutta varaudu siihen, että jotkut voi jättää syömättä. Kertis lautaset on niin lörppöjä, ettei viitsi ottaa riskiä, että saa ruoat syliin.

Niinpä tai tökkää haarukan reiteensä vettyneen pahvilautasen läpi. Niinkin on käynyt.

Vierailija
34/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita voi lainata tai vuokrata. Mieheni vuokrasi yksiä isoja juhlia varten astiat työpaikkaruokalasta. Ei tullut maksamaan paljon, ja astiat sai palauttaa likaisina.

Vierailija
35/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juhli. Ongelma siten ratkaistu. Siirry suoraan opiskeluputkeen, katse siis jo eteenpäin.

Vierailija
36/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat astiat oltava. Ei haittaa vaikka olis eripariset. Kertakäyttöiset on huonot, alatyyliset ja epäekologiset, tulee turhaa jätettä. Pyydä lainaan jostain, vuokraa, jos ei omat riitä.

Vierailija
37/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan millaiset juhlat. Jos hienommat, niin hankkisin oikeat astiat vaikka lainattuna joltakulta. Jos rennot tutulla porukalla, tuskin kauheasti väliä. Kun itse valmistuin juotiin vain kakkukahvit perheen ja parin sukulaisen kanssa, ei mitään isoa ja juhlavaa.

Vierailija
38/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on isosta juhlasta, niitä ei kovin montaa yleensä elämässä ole.

Mielestäni siis ei.

Mielestäni koko yo- juhlat ovat nykypäivänä aivan turhat. *Ylioppilas*- ei enää ole mikään kummoinen saavutus/ "titteli", vaan ihan vain välivaihe nuoren ihmisen elämässä (tai vanhemmankin). Siitähän se elämä kaikkinensa vasta alkaakin. Kertakäyttölautasia on hyvinkin kauniita; kelpaavat kyllä!

Vierailija
39/41 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos haluaa osoittaa pikkusieluisuutensa. Luultavasti kutsua ei tule enää toiste, mutta siitähän nirppanokka on vain iloinen.

Kuka helvetti edes haluaisi uutta kutsua. Lahjojen toivossa ne on vaan järjestetty jos ei yhtään viitsitä panostaa.

Vierailija
40/41 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ihan tyylikkäitä ja kivan näköisiä kertisastioita saatavilla. Ei minua ainakaan haittaisi vieraana yhtään. Moni varmaan ajattelee vaan niitä perusvalkoisia lautasia ja nakkikioski-aterimia, mutta kivempiakin nykyään löytyy.