Vappu on ihan turha juhla
Kun ei enää tee mieli käyttää alkoholia ei tee myöskään mieli olla vappuna kaupungilla, kapakassa eikä bileissä. Selvänä on nimittäin varsin tylsää kuunnella muiden kännisiä juttuja tai katsoa jotain örveltämistä.
Vappuun ei liity lahjojen antaminen eikä saaminen, ei kauniit koristelut, ei oikein mitkään muutkaan sellaiset erityiset, joiden parissa voisi viihtyä ja viettää vappua. Ulkona niin huono ilma että ei siellä voi missään puistossa istua piknikillä.
En ymmärrä vappua yhtään, minusta ihan turha juhla. Enkä halua olla ankeuttaja, en vain ymmärrä vappua. Muita juhlia vietän. Vappuna syön kaksi munkkia ja siinä se.
Kommentit (14)
Vappu ja uusi vuosi ovat ainoat juhlat, jota suomalainen varsinaisesti viettää. Muuten "juhlitaan" lähinnä kotona jurnuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Otin työvuorot. Tänään ja huomenna. Kahdesta päivästä kun saa 4 päivän palkan, niin kiitän.
Tuommoiset vuorolisät olisi hyvä leikkauksen paikka. Miksi pitäisi saada kaksinkertainen palkka yksinkertaisesta työstä?
Minulle vapu on kevään juhla. Portti kesään. Pitkä ja synkkä talvi on takanapäin, nyt voi nauttia valosta ja luonnon heräämisestä.
Joulu samoin nykyisin. Kävin Kärkkäisellä niin oli jo joulukalenterit myynnissä.
Jos olisin löytänyt herra Kärkkäisen niin olisin tunkenut muutaman sen perseeseen.
En ole ikinä tykännyt alkoholista enkä viihtynyt kaupungilla. Mutta vappu on ihana! Juhlitaan kevään tuloa, laitetaan hyvää ruokaa, kutsutaan ehkä ystäviä kylään.
Ei minua kyllä haittaa myöskään joulutavarat kaupoissa. Itse en niitä osta, enkä laita muutenkaan joulua kuin ehkä marraskuun puolesta välistä eteenpäin. Siihen asti yritän iloita alkavasta syksystä. Talvesta en tykkää, mutta syksyssä on oma viehätyksensä. Villapaidat, huivit, sisäelämä, kuulaat värikkäät päivät ja mustat illat. Vähitellen halloweenin synkkyys, kurpitsat, lepakot ja korpit.
En ole koskaan juonut alkoholia. Vappu on kiva juhlapäivä, kun ihmiset pukeutuvat värikkäästi, lähtevät ulos piknikille ja ovat iloisia. Vappuherkut ja hyvä seura on oikein mainio tapa viettää vappua. Lapsille iloa on saippuakuplista, ilmapalloista, vappunaamareista jne.
Ei täällä maalla vappua juhlita. No ehkä munkkeja syödään. Vappu on kaupunkilaisille.
Melkein yhtä turhaa on miettiä Vapun ja sen juhlimisen turhuutta näin jo yli puolivutta etukäteen. - Pitäisikö etukäteen harjoitella siman tekoa, jos vaikka Wappu maistusi sitten makeammalle. Ja mitä minä ylioppilaslakillani teen jos en edes Wappuna muista unohtaa sen käyttöä. Tai ehkä ensi vappuna taass muistan.
Me vappuna ollaan kylässä, tai mennään kylään.
Mä tykkään tehdä munkkeja ja olenkin tehnyt niitä aina tarpeeksi. Tämän vuoksi saamme kiitettävästi kutsuja.
Alkoivat myymään jo vappumunkkeja, eiku siis joulunamuja kaupoissa.
Ok lopetetaan vapun vietto, kun ap:sta se on tylsä.
Vappu ja Uusi vuosi ovat parhaat juhlat, portti kesää kohti ja uuteen kokonaiseen vuoteen. Joulukin on hyvä, Juhannuksesta välitän vähiten.
Joulu on sikäli turha kun siinä juhlitaan mielikuvitus olennon syntymää mutta palkalliset vapaapäivät pitää tietysti säilyttää.
Otin työvuorot. Tänään ja huomenna. Kahdesta päivästä kun saa 4 päivän palkan, niin kiitän.