Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole Mantan patsaalla kännissä?

Vierailija
30.04.2023 |

En arvosta sellaista, joka ei ole.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavia mamiksia.

AP

Tule sinä tänne 300 km päähän katsomaan paikallisen kuuluisuuden patsaan lakitusta, voin tarjota sulle pussikaljat.

Tai tule ap tänne Etelä-Pohjanmaan parinkymmenentuhannen asukkaan kaupunkiin, jossa ei vapunaattona lakiteta mantaa eikä mitään muutakaan tapahtumaa ole. Tori on tyhjä, ellei siellä nyt pari kolme nuorta notku aikaansa viettämässä.  Vapunpäivänä on sentään vapputori pomppulinnoineen ja metrilakuineen.

Vierailija
42/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö? En ole juhlimassa vappua koska en ole ylioppilas enkä korkeastikoulutettu joten ei toi vappu oikein meitä työväenluokkaa kosketa millään tapaa. Ja sitten vielä se että en käytä alkoholia.

Vappu on alunperin nimenomaan työväen juhla, aivan kansainvälisestikin.  Etkö tosiaankaan tiennyt tätä? Se sai alkunsa Yhdysvalloista jo 1800-luvulla, Suomessakin vappua on juhlittu työväen juhlana jo v. 1890 alkaen.

Täällä tullut useamman kerran vastaan toi sama, että ei juhli, koska ei ole korkeasti koulutettu. Vai onko sama kommentoija? Vappuhan on nimenomaan duunarien juhla. Sittemmin siihen on liitetty opiskelijat (ylioppilaat, teekkarit yms.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. Moos. 26:1 Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Olen minäkin Raamattuni lukenut, mutta en ajattele, että Mantan patsaalle juhlimaan kokoontuminen olisi epäjumalanpalvelusta. Tuskin sitä patsasta kukaan jumalanaan pitää.

On vain yksi Jumala, eikä se ole työ.

3. Moos. 26:2 Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.

Vierailija
44/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeat porvarit työläisten kanssa juhli.

Totta. Annetaan vain rahvaan lakittaa katunaisen patsas.

Vappu on muutenkin sellainen punikkien aprillipäivä.

Vierailija
45/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on sinne 400km

Vierailija
46/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu seurapiirirakko.

Vierailija
47/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Moos. 26:1 Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Kuulutko niihin uskovaisiin, joiden lapsillakaan ei ole lupa piirtää kuvia elävistä olennoista?

Vierailija
48/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin otsikosta ensin "marinin patsaalla". sitten mietin, että kai sellainen jo jossain on. pronssinen sanna ottamassa selfiettä.

Vierailija
49/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+5 astetta, ei kiinnosta mennä ulos.

Vierailija
50/50 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin Raamattuni lukenut, mutta en ajattele, että Mantan patsaalle juhlimaan kokoontuminen olisi epäjumalanpalvelusta. Tuskin sitä patsasta kukaan jumalanaan pitää.

On vain yksi Jumala, eikä se ole työ.

3. Moos. 26:2 Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.

Mitäs sinä nyt meinaat, ei tänä vuonna vappu ole sapattina. Etkö juhlista esim. omia tai lastesi synttäreitä, koska on vain yksi jumala, eikä se ole synttärisankari?

Jos olet lukenut myös uutta testamenttia, niin siellä Jeesuksen toimesta annetaan vain yksi uusi käsky, joka kumoaa vuosituhansia vanhat Mooseksen aikaiset käskyt. Näitä ei nykyihmisten tarvitse noudattaa, koska Jeesus itse elämässään täytti käskyt ja sovitti ihmisten synnit kuolemallaan. Se uusi käsky on: rakastakaa toisianne. Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toisianne.

Pitäisiköhän sinun kommunikoida jossain muualla kuin vauvapalstalla noine Mooseksen kirjoihin perustuviin elämänohjeisiisi nojautuen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän