Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vähävaraisille sanotaan "no osta kirpparilta vaatteet". Miten 182cm nainen löyttää muka kirpparilta vaatteet??

Vierailija
30.04.2023 |

Varsinkin jos asuu seudulla jossa 2 pientä kirppistä. En ole koskaan eläisseni löytänyt kirpparilta housuja joissa tarpeeksi pitkät lahkeet tai paitaa jossa tarpeeksi pitkät hihat.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy housuja uutenakaan 180+ cm naisille, eikä varsinkaan kirppareilta. Ei eitä ole olemassakaan kaupoille. Lyhyet voi sentään lyhentää.

N183cm

Vierailija
22/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä veisin vaatteittani kirppikselle, pituuden puolesta löytäisit ellet ole liian kehopositiivinen.

N 180 cm / 59 kg

Aijaijai -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädät menot pienemmäksi kuin tulot niin köyhyys loppuu siihen. Rahan määrällä ei ole niin väliä. Vähintään 20% säästöön joka kk.

Vierailija
24/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä pitäisi sanoa sitten? Jos olet vähävarainen niin sun pitää elää sen mukaan. Ei se ole muiden velvollisuus hoidella sun raha-asioita. Jos sun rahat ei riitä niin sitten pitää ostaa kirpparilta ja sellaistakin joka ei sovi ihan täysin. 

Vierailija
25/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy housuja uutenakaan 180+ cm naisille, eikä varsinkaan kirppareilta. Ei eitä ole olemassakaan kaupoille. Lyhyet voi sentään lyhentää.

N183cm

Miesten housut käyvät hyvin kapealanteiselle pienipeppuiselle naiselle, mutta jos on kurvikkaampi niin miesten housut eivät istu päällä hyvin.

Vierailija
26/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis kuinka vähävarainen, niin kuinka usein niitä housuja pitää ostaa? Itse olen pari vuotta kulkenut samoissa farkuissa. Ehjät ovat vielä. Samat kotihousut vuodesta toiseen.

Vierailija
27/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä jatkossa vain hameita ja mekkoja 👏

Vierailija
28/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIestan vaatteista voi löytyä sopivia.

Vierailija
29/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella ompelemaan niihin mukavat jatkopalat. Vaikka niistä vanhoista housuistaan. 2019 jälkeen olen ostanut yhdet housut.

Vierailija
30/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi tietää sun kokoa tai paikkakuntasi kirppareita noin sanoessaan. Tuehaan otat henkilökohtaisesti. Ihan hyvä neuvo tuo yleisestiottaen on.

Vierailija
31/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso miesten vaatteita, keskipituus miehille.

Miksi haluaisin pukeutua miesten vaatteisiin??....

Mulla paljon miehille tarkoitettuja vaatteita, kenkiä myös.

En ole mikään rottislesbo, vaan söpö hoikka nainen. Heterokin vielä.

Vierailija
32/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä farkuissa löytyy pitkiäkin.  Muutoin olen standardia, mutta housut putoavat ilman vyötä, siksi tehnyt paljon pitkiä housuja itse.

Tuohon vyötärön pienentämiseen oli ohje jossain netissä, pujotetaan vyötärölle nyörit sisäpuolelle kuten golitshousuissa. Tai kuminauha. Tietty ei varmaan voi paljon kiristää meneekö liikaa kurttuin? Mutta jotain voi tehdä.

Vierailija
33/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet hirven kokoinen. Ei normaali ihmiset ole noin pitkiä

Ennemmin pitkä kuin 140 senttinen tapukka, joka hakee kamppeensa lastenosastolta. 

Miksi pitää haukkua muita?

Vierailija
34/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet hirven kokoinen. Ei normaali ihmiset ole noin pitkiä

Sulla ei ole kaikki muumit nyt kotona.

Vierailija
35/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste ikäisille pojillekaan ei löydy, paitsi ehkä jossain Helsingissä, mutta meidän kaupungissa ei ole myynnissä mitään paitsi kaupoissa.

Vierailija
36/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-aste ikäisille pojillekaan ei löydy, paitsi ehkä jossain Helsingissä, mutta meidän kaupungissa ei ole myynnissä mitään paitsi kaupoissa.

Ala-asteikäiset pojat käyttävät vaatteet loppuun. Ei niitä polvistaan kuluneita housuja enää kehdannut mihinkään lahjoittaa. Vein aikanaan paljon pojan vaatteita Hopelle tai Konttiin, mutta kriteerini lahjoittamiseen olivat tiukat. Vaatteen piti olla siisti, ehjä ja puhdas. Käyttöhousut eivät koskaan olleet, koska poika leikki niin aktiivisesti. Juhlahousut menivät lahjoitukseen, mutta kuka niitä nyt joka viikko tarvitsee.

Alkuperäiseen aiheeseen. En ole yhtä pitkä kuin ap (vain 176 cm), mutta pitkät jalat minullakin on. Olen kohtuullisen lanteikas, joten miesten housut eivät vain toimi. Nuorena, köyhänä ja langanlaihana sain käyttööni sukulaismiehen jäämistöstä parit housut, joista sain muokattua sopivat. Muuten käytin ompelukonetta ja ompelin itselleni housut. Sillain sain sopivan pitkät housut.

Vielä 90- luvulla oli kaupoissa mainoksia, "Nyt housuja eri mitoissa, normaali ja lyhyt". Kyllä sieppasi, kun ne normaalit oli mulle lyhyet. Myöhemmin alkoi tulla enemmän pitkillekin suunnattuja housuja. Nykyisin tosin ulkoiluhousuissa on monesti isoissa malleissa D-mitoitus, joissa lahje on taas liian lyhyt.

Vierailija
37/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perse ei ole kovin iso, miesten housut sopivat. Miesten T-paidatkin sopivat.

Vierailija
38/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävän pitkä.

Vierailija
39/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mitä toiset sanoo, mitäs niistä välittää edes.

Vierailija
40/47 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa valmiiksi kuluneita vaatteita. Ne menee rikki nopeasti ja sitten pitää taas ostaa uusia. Kaikista ei näy välttämättä, että ovat ratkeamaisillaan, kuten puuvillapaidoista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi