Polyamorian puolista
Kun julkisuudessa on niin paljon negatiivista keskustelua polyamoriasta ja monisuhteisista, niin tehtäisiinkö lista sen positiivisista ja negatiivisista puolista? Saisi hieman objektiivisemman kuvan aikaiseksi.
Kommentit (22)
Naisena on helppo saada paljon seksiä ja huomiota.
Seksiin on hyvä tuoda inkluusio.
Esim. taloyhtiöissä viikottaiset sessiot talon asukkaille.Kaikki aikuiset mukaan.Lisäisi yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.
On kiva saada munaa joka reikään samanaikaisesti.
Polyt naiset tekevät mitä haluavat, elävät sitä rakastamaansa vapautta. Miesten kohdalla toisin, seuraa ei meinaa löytyä millään.
Vierailija kirjoitti:
Polyt naiset tekevät mitä haluavat, elävät sitä rakastamaansa vapautta. Miesten kohdalla toisin, seuraa ei meinaa löytyä millään.
Sellaiset wappu-ulivat sieltä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Tämä ajatus on aika vääristynyt ja olettaa että toisen hauskanpito on itseltä tai yhteisestä pois. Ei ole.
Jos vaimolla on rakastaja ja sinulle ei, on teidän yhteinen seksielämä silti kaikella todennäköisyydellä
parempaa ja vilkkaampaa kuin että kummallakaan ei olisi. Tietysti ei polyamoria tai vapaat suhteet mikään taikatemppu ole vaan suhteen pitää olla kunnossa ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ajatus on aika vääristynyt ja olettaa että toisen hauskanpito on itseltä tai yhteisestä pois. Ei ole.
Jos vaimolla on rakastaja ja sinulle ei, on teidän yhteinen seksielämä silti kaikella todennäköisyydellä
parempaa ja vilkkaampaa kuin että kummallakaan ei olisi. Tietysti ei polyamoria tai vapaat suhteet mikään taikatemppu ole vaan suhteen pitää olla kunnossa ennestään.
Ja kaikille se ei tietenkään sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikille se ei tietenkään sovi.
Sopii todella harvoille. Suhteen avaaminen on yleensä exit-strategia. Ainuttakaan aidosti toimivaa polyamorista suhdetta ei ole muutaman vuoden aikana noissa piireissä pyöriessäni tullut vastaan.
Me siirryimme seksissä avoimeen suhteeseen huomattuamme että tietyt halut eivät kohtaa. Meille tämä toimii vaikka aluksi jännitti tuleeko pahaa mustasukkaisuutta.
Useampi itsekäs vain omaa nauitintoa ajatteleva yhdessä. Mennään oma nautinto ja napa edellä, eikä toisen nautinto ja hyvänä pito. Monet ovat parisuhteessakin itsekkäitä ja siksi helppo myös pettää puolisoaan, kun ei muutenkaan välitä puolison tunteista ja nautinnosta. Jos välittäisi, ei pystyisi pettämään. Sattuisi itseen ihan yhtä paljon.
Parinvaihto on Superia. Minä rakastan hoikkia naisia ja vaimo tykkää nuorista miehistä. Molemmat saa mitä tilaa. Minä ehkä kuitenkin vähemmän.
Vaimo on tosi seksuaalinen ja tarttee seksiä monta kertaa viikossa. Minä tarvitsen syvemmän yhteyden, jota en vaimoni kanssa saa. Siksi hänellä on monta poikaystävää ja minä olen pääosin yksin. Kokemukseni mukaan naiset eivät ole kiinnostuneita varatuista miehistä.
Kaakko kirjoitti:
Vaimo on tosi seksuaalinen ja tarttee seksiä monta kertaa viikossa. Minä tarvitsen syvemmän yhteyden, jota en vaimoni kanssa saa. Siksi hänellä on monta poikaystävää ja minä olen pääosin yksin. Kokemukseni mukaan naiset eivät ole kiinnostuneita varatuista miehistä.
Miten tämä todennäköisesti päästä keksitty tarina liittyy polyamorisiin tai avoimiin suhteisiin? Jos sinulla ja vaimolla ei ole yhdessä seksiä josta nautit ja et saa sitä muualtakaan niin kannattaisiko asiasta keskustella tai jopa erota.
Kaakko kirjoitti:
Kiitos osallistumisesta ketjuun.
Näytä ketju vaimollesi ja pyydä häntä kirjoittamaan ;)
Ketju nimittäin kaipaa kokemusasiantuntijaa
Se aina riippuu. Tilanteesta ja ko.harrastuksesta noin yleensä. Fakta on kuitenkin suomessa että kun on kyse normi seksuaalisista tarpeista ja toiveista niin täällä ei ole mahdollista siitä puhua kun on tämä suomalainen: 'puhumattomuudella kommunikoinnin' tapa vieläkin olemassa. Tästä ko.kulttuurista ainoana seurauksena sitten ihminen (mies/nainen/kombo) saa vain huonoa tai keskinkertaista seksiä. Kyllä, jos olet tavannut yhtään suomalaista polyamoriaihmistä ihan seurustelumielessä niin todellakin tiedät! Ja 'i have been there' usein ja itse en halua sinne enää koskaan takaisin. On niin ahdistavaa kun maassa ei ole mitään aitoa polyamoriakulttuuria! Tai niin ikinä ja varmasti tule olemaankaan.
Kustos kirjoitti:
Parinvaihto on Superia. Minä rakastan hoikkia naisia ja vaimo tykkää nuorista miehistä. Molemmat saa mitä tilaa. Minä ehkä kuitenkin vähemmän.
Näin se menee. Naiset saavat mitä haluavat, miehet eivät.
Vierailija kirjoitti:
Useampi itsekäs vain omaa nauitintoa ajatteleva yhdessä. Mennään oma nautinto ja napa edellä, eikä toisen nautinto ja hyvänä pito. Monet ovat parisuhteessakin itsekkäitä ja siksi helppo myös pettää puolisoaan, kun ei muutenkaan välitä puolison tunteista ja nautinnosta. Jos välittäisi, ei pystyisi pettämään. Sattuisi itseen ihan yhtä paljon.
Juuri näin. Ikävät tunteet ulkoistetaan ja todetaan toisen olevan vastuussa niistä. Itsekkäästi vaan painetaan menemään ilman vastuuta toisista. Ei Ile rakkaudesta kysymys, vaan omaan napaan tuijottamisesta.
Juuri kirjoitin kolmen kimppa-ketjuun, että olen naispuolinen aisankannattaja, ja saan kiksejä siitä, että miehelläni on tyttöystävä, kenen kanssa säännöllisesti harrastaa seksiä (välillä kolmen kimpassa) ja muutenkin tapailee. Itse en halua muita miehiä omaan seksielämään tai deittailuun. Eli käytännössä meillä on tilanne,että mies on vapaa tyttöystäviin mutta pitää kertoa kuitenkin minulle. Koen tilanteen itselleni luontevaksi. Haluan myös omaa aikaa ja olen introvertti, mies taas päinvastainen. Lisäksi uskon, että mies on ehkä luonteeltaan polygaminen ja nyt kun kaikki on avointa, ei ole pelkoa pettämisestä. Olen myös jo jostain esiteini-iästä asti olen salaa haaveillut siitä, että olisin muslimimiehen yksi neljästä vaimosta. Varmaan outoa, mutta etenkin miesten kohdalla nämä aisurifantasiat tuntuvat olevan paljon sosiaalisesti hyväksytympiä kuin naisilla.
Miehenä allekirjoitan tuon, että ainakin itse olen hyvin polygamiaan taipuvainen. Ajatus ahdistaa, että olisi vain yksi nainen elämässä. Monethan toki pettää, mutta ideaalitilanne olisi niin, että voisin olla avoimesti useiden naisen kanssa ja sitten vaikka panna useampia samaan aikaan. Ihan mieletön fantasia olisi, että useita naisia perseet ja pillut paljaana edessäni ja voisin kokeilla vuorotellen eri reikiä.
Mielestäni polyamoriasta / polygamiasta ei ole juurikaan kirjoitettu, puoleen jos toiseen.
Hyvää siinä on seksipositiiviset kokemukset toisien parien kanssa ja yhdessä oppiminen.
Tykkään jakaa seksuaalisuuttani.