Turha muuttokuume - muistuttakaa, miksi muuttaminen on syvältä
Nyt löytyi kaikki kriteerit täyttävä koti, mutta mites kun nykyinenkin on ihan hyvä? Kauhea muuttokuume iski kuitenkin - muistuttakaa, mikä kaikki muutossa voi mennä pieleen!
Kommentit (18)
Ehkä just sitä muuttohetkeä en kaipaa, vaan asettumista uuteen ympäristöön, ylipäätään vaihtelua.
Tavaroiden raivaus yli kymmenen vuoden samassa paikassa asumisen jälkeen kuulostaa sekin ihan järkevältä, joskaan ei hauskalta.
Mutta siis tuo tämän hetken unelmakoti on varmuudella jäämässä taas alle kymmenen vuoden sisään meille liian suureksi, kun nuoret muuttavat omilleen - siksi olisi varmasti viisainta pysytellä tässä ja muuttaa seuraavaksi pienempään.
Jos löytyy kaikki kriteerit täyttävä koti, niin miksei siihen muuttaisi? Ei se nykyinen siinä tapauksessa ole täydellinen, vaikkakin ihan hyvä. Eikä muuttoa tarvitse perustella, ainakaan silloin jos ja kun itse kustantaa muuton, ja asumisen. Jos on jollekin tilivelvollinen, esim vaikka vuokran maksajalle, niin se on eri. Muuttaminen ei ole kamalaa, jos tohtii karsia tavaroitaan ja on järjestelmällinen, ja jos on löytänyt asunnon, joka vastaa kaikkia omia tarpeita.
On ihan hiton syvältä kuurata sekä uusi, että vanha asunto. Jokainen vuokra-asunto johon olen muuttanut, on ollut likainen.
Musta tyhjää asuntoa on aika kiva siivota!
Vertailupohjana kerron:, on ole ap joillekin muuttaminen on pakkomielle. Anoppipuoleni muutti koko elämänsä 2-3 vuoden välein.
Ollessaan mieheni isän kanssa, vaati tietty häntä ja molempien lapsia muuttamaan.
Kallista, sillä ne oli omistusasuntoja.
Sit mieheni isä yli 10 vuoden muuttelun jälkeen sanoi, ettei enää muuta mihinkään. Anoppipuoli muutti muutaman kerran eri paikkoihin pois ja takaisin, kunnes alkoi muutella paikasta toiseen ilman muuttamista mieheni isän luo
Vierailija kirjoitti:
Vertailupohjana kerron:, on ole ap joillekin muuttaminen on pakkomielle. Anoppipuoleni muutti koko elämänsä 2-3 vuoden välein.
Ollessaan mieheni isän kanssa, vaati tietty häntä ja molempien lapsia muuttamaan.
Kallista, sillä ne oli omistusasuntoja.
Sit mieheni isä yli 10 vuoden muuttelun jälkeen sanoi, ettei enää muuta mihinkään. Anoppipuoli muutti muutaman kerran eri paikkoihin pois ja takaisin, kunnes alkoi muutella paikasta toiseen ilman muuttamista mieheni isän luo
* en ole ap
Mun kaveri on muuttamassa miehineen 5h+k asuntoon 4h +kt.
Muutto on joskus elokuussa. Hän on pakannut jo monta kuukautta.
Eli iso homma ja pakko karsia.
Miksi et muuttaisi jos se uusi tuntuu paremmalta? Samalla sitä pääsee taas turhasta tavarasta eroon.
Vaikka se itse tavaroiden pakkailu ja siirtäminen ei niin kivaa ole mutta uusi asunto ja ympäristö taas on.
Aina jotain menee pieleen, tulee ikäviä yllätyksiä, stressi on tapissa vaikkei mikään menisikään erityisen huonosti. En muuttaisi jos ei olisi pakko.
Älä muuta, kun jo valmiiksi sanot, että se on turhaa.
Isotätieni muuttokuorma putosi kuljetusliikkeen autosta aikoinaan.
En jaksa muuttamista. Itse muuttohan on päivässä hoidettu, siis tavaroiden siirto. Kaikki se säätäminen ennen ja jälkeen. Pakkaaminen, valaisinten asennus uuteen, pesukoneen siirtäminen.
Joitakin huonekaluja joutuu purkamaan ja kokoamaan. Ja kaikki se metatyö. Osoite ei päivity automaattisesti joka paikkaan. Ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa muuttamista. Itse muuttohan on päivässä hoidettu, siis tavaroiden siirto. Kaikki se säätäminen ennen ja jälkeen. Pakkaaminen, valaisinten asennus uuteen, pesukoneen siirtäminen.
Joitakin huonekaluja joutuu purkamaan ja kokoamaan. Ja kaikki se metatyö. Osoite ei päivity automaattisesti joka paikkaan. Ei vaan jaksa.
Kyllä! Valaisinten asennus ja pesukoneen siirtäminen! Tätä lannistamista juuri kaipasin!
Vierailija kirjoitti:
Sitten et muuta. Helppoa ja yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin huonekaluja joutuu purkamaan ja kokoamaan. Ja kaikki se metatyö. Osoite ei päivity automaattisesti joka paikkaan. Ei vaan jaksa.Kyllä! Valaisinten asennus ja pesukoneen siirtäminen! Tätä lannistamista juuri kaipasin!
Et ole kovin vakavissasi edes muuttamassa. Muuten näkisit, että nuo on vain osa kokonaisuutta, hoituvat yhdellä kertaa, eikä niitä tarvitse olla tekemässä kuin sen kerran. Jätä koko muuttoajatus nyt, jos tuollainen lannistaa, muutossa tulee eteen isompiakin ongelmia. Itse vasta muutin asuntoon ja ympäristöön, joka ravitsee mieltäni. Hankaluuksia oli, yksin muuton tekeminen vaatii sisua, mutta hankaluudet olivat yksittäisiä ja ohimeneviä. Olen tyytyväinen, että en jäänyt epäröimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin huonekaluja joutuu purkamaan ja kokoamaan. Ja kaikki se metatyö. Osoite ei päivity automaattisesti joka paikkaan. Ei vaan jaksa.Kyllä! Valaisinten asennus ja pesukoneen siirtäminen! Tätä lannistamista juuri kaipasin!
Meiltä hajosi yhden valaisimen sisältä elektroninen liitäntälaite. Siis sähköosa, jota valaisin tarvitsee toimiakseen. Samaa valaisinta ei enää myydä enkä löytänyt myöskään uudempaa mallia, joka olisi ollut samaa kokoa. Onneksi löytyi Torista ilmoitus, jossa myytiin samaa valaisinta käytettynä. Maksoin siitä 50€, jotta vältyttiin siltä, ettei olisi tarvinnut porailla kattoon uusia reikiä uuden valaisimen vuoksi.
Juuri tuo kattoon porailu on ihan vihoviimeisintä! Vaikka en itse sitä edes tee, niin sivusta katsottuna silti näen, että betonia saa porata otsa hiessä ja vielä kädet ylöspäin kohotettuna. Senkin jälkeen kun ne reiät on porattu, sen kuvun asentaminen on tyypillisesti kauheaa äheltämistä. Kuvun alle tuleville piuhoille ei tunnu koskaan olevan kunnolla tilaa. Seisotte molemmat jakkaran/päällä ja toinen yrittää painaa kupua kattoa vasten ja toinen yrittää saada ruuvattua sitä kiinni.
Jos kuitenkin muutatte, niin Niemeltä saa 6kk korotonta maksuaikaa. Ja tarvittaessa ne kokoaa ne kalusteet ja asentaa valaisimet :-)
Ei pelkkä pakkaaminen vaan pitää tehdä osoitteenmuutos aivan kaikkialle. Pelkkä maistraatin ja postin muuttoilmoitus ei riitä kun firmoilla on omat tietokantansa.
Miten voi olla muuttokuume? On se nin hirveää.
Toisaalta jos se loppuelämän unelmakoti löytyi niin miksi et muuttaisi?