Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko?

help
30.04.2023 |

oon 14v tyttö ja haluaisin alottaa kirjekavereillw kirjottamisen uudestaan, ja mulla on yhen askartelukaupan kori aika täynnä ja ne maksais yhteensä 100€ sillä saa kyllä tosi paljon ja kaikki jutut mitä tarvisin (45+ tarviketta, tarrat, washi teipit yms) niin jos se olisi mun synttärilahja ja sun lapsi kysyis tota lahjaksi suostuisitko?
en oo mikään trolli kysyn täälä koska täälä ihmiset on vanhempia ja on omia lapsia enkä tiedä muita keskustelupalstoja missä sais nopeesti vastauksen

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana ihmisenå en ymmärrä kysymystä. Miten askartelu liittyy kirjeiden kirjoittamiseen ja kirjeet synttäreihin?

Mutta jos kysymys kuuluu, että ostaisinko omalle tai ystävän lapselle 100€ synttärilahjan, niin vastaus riippuu siitä, olisiko minulle 100€ jäljellä vielä sen jålkeen kun sähkölasku, lämmitys ja ruoka on maksettu. Todennäköisesti ei olisi. Ja nuo on kuitenkin pakko joka kuu maksaa, tai muuten ei syödä. Meillä eletään ihan rajalla kokok ajan, että riittääkö raha edes siihen vaatimattomaan minielämäön jota me eletään. Sellaisessa tilanteessa ei voi laittaa satasta johonkin synttärilahjaan.

tarkoitan, että aloittaisin kirjoittamaan kirjeitä uudestaan, ja kirjeet joita lähetän/mulle lähetetään on tosi koristeltuja ja ne koristelutarvikkeet saa askartelukaupasta. ne koristeet olisi mun synttärilahja

Ihan sama mitä tarkoitat. Mene töihin ja osta itse. Tai sitten printtaa netistä kuvia, leikkaat ja liimaat ne ihan itse. Prismasta ostat kirjepaperia.

en voi mennä kesätöihin, koska asun niin pienellä paikkakunnalla että täälä ei niitä riitä kaikille ja en kerkeä. eikä meillä voida printata. edelleen ette näköjään tiedä mitä kirjeitä meinaan

Et ehdi kesätöihin?

Milloin ehtisit kirjoittelemaan ja koristelemaan kirjeitäsi, jos et ehdi edes kesätöihin? Menet auttamaan mummoja ikkunoiden pesemisessä, siivoamisessa, rikkaruohojen kitkemisessä, kesäkukkien istuttamisessa, hoitamisessa ja vaikka peset autoja kympillä, sisältä imuroimisen, pyyhkimisen ja ikkunoiden pesun kanssa 20 e.

kirjoittaa voi missä vaan ja siinä kestää max 15min. harrastan 6 krt viikossa joten en kerkeä kesätöihin

Ok, eli suttaat kirjeitäsi vartissa. Onpa hienoja ja kivoja kirjeitä.

Kirjoittelin lapsena kirjeitä paljon, yksi kirjekaveri asui Itävallassa asti. Kirjoitin kirjeitä tuntikausia ja niistä tuli pitkiä ajatuksia täynnänolevia kirjeitä. Sain samanlaisia takaisinkin. Mutta sinä raapustaisit vartissa jotakin ja kirjepaperiin laittaisit rahaa satasen. Joo ei, en ostaisi.

ette tajua. siksi ne koristelutarvikkeet tarvii että se ei ole ruma. kirje on yli kolme sivua, jonka suunnittelen puhelimelle ja kirjoitan sen sitten puhtaaksi. siinä menee 15min.

Vierailija
42/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 50€, tilaa sillä mitä haluat. Jouluna toinen setti, jos innostus jatkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin 50€, tilaa sillä mitä haluat. Jouluna toinen setti, jos innostus jatkuu

kiitos, toinen asiallinen vastaus

Vierailija
44/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa lukea näitä, provo ap ja silti aikuiset ihmiset yrittää voittaa lapsen väittelyssä. :D

Vierailija
45/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa lukea näitä, provo ap ja silti aikuiset ihmiset yrittää voittaa lapsen väittelyssä. :D

Meinasitko, että joku ottaisi aloituksen todesta?

Vierailija
46/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana ihmisenå en ymmärrä kysymystä. Miten askartelu liittyy kirjeiden kirjoittamiseen ja kirjeet synttäreihin?

Mutta jos kysymys kuuluu, että ostaisinko omalle tai ystävän lapselle 100€ synttärilahjan, niin vastaus riippuu siitä, olisiko minulle 100€ jäljellä vielä sen jålkeen kun sähkölasku, lämmitys ja ruoka on maksettu. Todennäköisesti ei olisi. Ja nuo on kuitenkin pakko joka kuu maksaa, tai muuten ei syödä. Meillä eletään ihan rajalla kokok ajan, että riittääkö raha edes siihen vaatimattomaan minielämäön jota me eletään. Sellaisessa tilanteessa ei voi laittaa satasta johonkin synttärilahjaan.

tarkoitan, että aloittaisin kirjoittamaan kirjeitä uudestaan, ja kirjeet joita lähetän/mulle lähetetään on tosi koristeltuja ja ne koristelutarvikkeet saa askartelukaupasta. ne koristeet olisi mun synttärilahja

Ihan sama mitä tarkoitat. Mene töihin ja osta itse. Tai sitten printtaa netistä kuvia, leikkaat ja liimaat ne ihan itse. Prismasta ostat kirjepaperia.

en voi mennä kesätöihin, koska asun niin pienellä paikkakunnalla että täälä ei niitä riitä kaikille ja en kerkeä. eikä meillä voida printata. edelleen ette näköjään tiedä mitä kirjeitä meinaan

Et ehdi kesätöihin?

Milloin ehtisit kirjoittelemaan ja koristelemaan kirjeitäsi, jos et ehdi edes kesätöihin? Menet auttamaan mummoja ikkunoiden pesemisessä, siivoamisessa, rikkaruohojen kitkemisessä, kesäkukkien istuttamisessa, hoitamisessa ja vaikka peset autoja kympillä, sisältä imuroimisen, pyyhkimisen ja ikkunoiden pesun kanssa 20 e.

kirjoittaa voi missä vaan ja siinä kestää max 15min. harrastan 6 krt viikossa joten en kerkeä kesätöihin

Ok, eli suttaat kirjeitäsi vartissa. Onpa hienoja ja kivoja kirjeitä.

Kirjoittelin lapsena kirjeitä paljon, yksi kirjekaveri asui Itävallassa asti. Kirjoitin kirjeitä tuntikausia ja niistä tuli pitkiä ajatuksia täynnänolevia kirjeitä. Sain samanlaisia takaisinkin. Mutta sinä raapustaisit vartissa jotakin ja kirjepaperiin laittaisit rahaa satasen. Joo ei, en ostaisi.

ette tajua. siksi ne koristelutarvikkeet tarvii että se ei ole ruma. kirje on yli kolme sivua, jonka suunnittelen puhelimelle ja kirjoitan sen sitten puhtaaksi. siinä menee 15min.

Juu.

Vierailija
47/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko, että joku ottaisi aloituksen todesta?

Vähän näyttää siltä, jotkut tulistuu ihan kunnolla.

Vierailija
48/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ette enää ikinä saa kokea intiimiä kanssakäymistä t ap kakkaraita pikkareissa

Vierailija
49/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lapsilleni melko kalliita synttärilahjoja. 100 euroa on todella paljon askartelutarvikkeista, enkä normaalisti ikinä ostaisi noin kallista, mutta synttärilahjaksi ehkä voisin ostaa. Kirjeiden kirjoittaminen ja askartelu ovat hyviä harrastuksia.

Vierailija
50/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut lapsilleni melko kalliita synttärilahjoja. 100 euroa on todella paljon askartelutarvikkeista, enkä normaalisti ikinä ostaisi noin kallista, mutta synttärilahjaksi ehkä voisin ostaa. Kirjeiden kirjoittaminen ja askartelu ovat hyviä harrastuksia.

Minä voisin ihan helposti laittaa lasteni hyviin harrastuksiin satasen, enemmänkin ja saattaisinpa innostua siitä itsekin. Satanen on kuitenkin aika iso raha hukkaan heitettäväksi.

Vierailija
51/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarvita kun paperia hyvä laadukas kynä ja kirjekuorta ja postimerkkiä.

Noilla tavaroillasi( Askarelu) voit askarrella erilaisia kortteja eri vuoden aikoihin sopivia myös onnittelu , valmistujais kortteja, myös Osaanotto suruun kortteja ( hillittyä väriä sinistä valkoista kukkaa ja risti ( ei Välttämättä) Osaanotto Suruun Muistoa kunnioittaen joku Muisto värssy )

Se olisi kaksiosainen .

Voisit pitää kauniita kukkia , maisemia , Lapsille yksin kertaista.

Laittaa myyntiin joko luokka retkiänne varten , tai ihan itselle laittaa myyntiä nettiin Facebook sivuille sinun omaa tulevaisuutta Varten, olet 14- vuotias,

Et kaun enää asu Vanhempiesi luona, lähdet opiskelemaan sinulle tulee Oppikirjojen hankkiminen eteen , matkustuskuluja, vuokramaksu kuluja kaikkia mahdollisia kulutus eteen !

Kun lähtee maailmalle , alottaa Itsenäistä elämää miten paljon Kaikki maksaa jopa lääkäri käynnit .

No niitä ei ole Sinun vielä pitänyt tietysti maksaa mutta 18- kun täytät Kyllä hammashuolto muistaa ! Tulee laskua maksettavaksi.

Eli jospa pistäisit ne 100: n euron askartelu tarvikkeesi poikimaan ,

Sinun luokallesi tai Itsellesi rahaa Säästöön.

Mutta kyllä minä jos olisin Opettajasi antaisin sinulle , Pullasn ja papukaija merkin , Kyllä!

Joka vielä sähköisen elektroniikan vallitsessa, tätä maailmaa Haluaa vielä kirjoittaa perinteisen paperisen kirjeen on Kyllä loistava ajatus!

Siinä harjoittaa omaa äidinkielistä luku- että kirjoitus taitoaan.

Vielä jos löytäisit Ulkomaalta kirjeen vaihtokaverin olisi se piste I- kirjamen päälle tai kirsikka täytekakussa.

Saisit opiskella kieliäkin .

Suomessa Kotimaassamme on paljon Yksinäisiä, Sotiemme veteraaneja, joiden ilahduttavasti on kampanjoitu Lähetä kortti Sotiemme veteraaneille.

Oletko Sinä osallistunut tähän kamppanjaan?

Heidän rivinsä harvenee päivä, päivältä heidän keski - ikä lähenee 90- vuotta.

Myös alle 18- vuotiaita tyttöjä lähti, sotarintamalle ( 8-16- vuotiaita ) Heitä sanottiin Pikku Lotiksi, he auttoivat Lotta Svärdejä 18- täyttäneitä,

Erilaisissa tehtävissä sotarintamalla muonituksessa( ruokahuolto), korjaamaan valmistamaan varusteita.mm.

Lotta Svärd järjestö oli Maailman suurin vapaaehtoisjärjestö, sen toiminta lakkautettiin Maaliskuussa 1945.

Tässä kysyn, Eikö teidän koulussa, luokallasi ole ollut semmoista piirustus kilpailua, joiden parhaat piirustukset olisi valittu , ja ne olisi painettu ihan kirjapainossa vaikka joulukorteiksi ja laitettu myyntiin luokan hyväksi

Semmoiseen asiaan kun itse olen törmännyt, että jonkun koulun luokan oppilaat tai koulu olisi painattanut kortteja piirustus kilpailun tulosten mukaan..

Näyttelijä, kansanedustaja tai joku Edustus tehtävä Maailmalla, käyt luennoimassa vaikka Maailman Rauhasta.

Toivottavasti löydät kirjevaihto kaveriin.

KIRJEEN VAIHTAJA: Tämä on Myös ammatti, henkilö joka kertoo Maailmalle jonkun Maan suurista tapahtumista.

Suomen tunnetuin Amnattikirjeen vaihtaja on eläköitynyt Helena Petäjistö, joka oli Ranskan kirjeenvaihtaja.

Voit käydä lukemassa Google haulla ,lisää mitä ammatti kirjeenvaihtaja tekee.

Hyvää opiskelu intoa Sinulle ja Hyvää vappua!

Eikä ole kun enää kuukausi alkaa kesäloma!

📝

Vierailija
52/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok onko 52€ liikaa?

Vierailija
53/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapanani olisi ostaa lapselleni 100e synttärilahja, niin ostaisin askartelutarvikkeita, jos hän niitä pyytäisi. Jos taas yleensä ostan lahjan pienemmällä summalla, ei kirjeharrastus saisi minua korottamaan summaa, varsinkin jos lapsi harrastaa jo jotain muuta 6pv viikossa niin kuin ap kertoo tekevänsä. Jos harrastus taas olisi tärkeä juttu, voisin ostaa tavarat ihan muuten vaan tukeakseni harrastusta ja sitten synttärilahjaksi jotain muuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi