Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eläimet hyvä syy erota?

Tykkään eläimistä mutta...
29.04.2023 |

Kun mentiin yhteen, mulla ei itsellä ollut eläimiä, mutta miehellä oli 2 koiraa ja 3 kissaa. Eläinrakkaana ihmisenä en tätä pahana pitänyt, sillä itselläkin on eläimiä ollut kanoista koiriin ja hevosiin. Nyt yhteenmuutosta 1 vuosi ja elämä on ollut kamalaa. Koirat kusee ja paskoo sisälle päivittäin siitäkin huolimatta, että saavat ulkoilla niin paljon, kuin haluavat ja lenkitetään monta kertaa päivässä. Kissoista 1 paskoo ympäri kämppää ja toinen kusee mihin huvittaa. 1 käyttäytyy normaalisti ja tekee tarpeensa minne pitää (laatikoita on 4 eripuolilla taloa ja siivoan ne päivittäin. Kaikki paskasiivous on mun vastuulla. Kuset, yrjot, paskat, vähän ripulia päälle ja hattuhyllykkön kissankusemat miehen hatut kolmannen kerran pesuun. Puhe ei auta, mies sanoo, että "herätät mut niin siivoan" tai " ilmoita, kun on jätökset, niin siivoan". Juupa juu, sen päivän, kun näkis. Liinavaatteet useamman kerran viikossa pesuun, kun nää "isän pikku puppelit" nukkuu sängyssä, ihanaa hiekkaa ja toisinaan koiran yrjöä jokapaikassa. Pitäiskö erota muutoin hyvästä miehestä? Olen ehdottanut erilleenmuuttoa ja kertonut syyn, mutta se tuntuu olevan aivan ylitsepääsemätön ajatus. Nytkin katson juuri ulkoa tulleen koiran tuoreita paskakökkäreitä ja ottaa päähän niin, että henki ei meinaa kulkea kumppanin viettäessä aikaa ystävänsä autotallissa moottoripyöräänsä rassaten. Ehkä otan kuvan ja laitan viestillä, että tuleppa siivoamaan. Ennen yhteenmuuttoa en näitä hommia huomannut ja mies hoiti elukkansa yhdessä exänsä kanssa. Exän ottamia, kun ovat. No eipä ole ex eläimiään ottanut, kuin 2 kertaa yhden koiran yhteenmuuton jälkeen.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eläimistä, mutta... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, etkö käynyt asunnossa ollenkaan, kun seurustelitte.

Mutta ei ole eläimillä kaikki kunnossa kyllä.

6kk seurusteltiin, siistiä oli aina, kun yhdessä oltiin. Mies taisi vain tehdä enemmän asian eteen ja koirat oli exällä joka toinen viikko.

Oikeesti? Onko tällainen systeemi koirille hyväksi? En hirveästi eläimistä ymmärrä, mutta ...

Vierailija
42/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla jämäkkä ja ilmoittaa miehelle, että nyt loppuu minun osaltani tämä paskan lapiointi! Joko mies vie eläimet koulutettavaksi jotta oppivat sisäsiisteiksi tai sinä muutat muualle.

Koska asutte omakotitalossa, olisiko mahdollista rajata takapiha korkealla aidalla, jolloin koirille muodostuu iso juoksupiha ja ne voisi päästää takaovesta vapaasti ulkoilemaan mihin aikaan päivästä tahansa?

Piha jo aidattu ja saavat olla niin paljon, kun haluavat pihalla. Siksi ongelma onkin niin ääreisärayttävä. Pahimmillaan toinen koira tulee suoraan pihalta vääntämään kakat olohuoneen lattialle ja ihan suoraan silmiin katsoen. Mutta joo. Kiitos palstalaiset, olen jo varma päätöksestä, että takaisin omaan kotiin. Hoitakoot mies eläimensä ja asukoon paskan keskellä, mutta itse en tähän enää lähde. Erotahan ei tarvii, mutta oman kodin haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eläimet pitää opettaa sisäsiistiksi, jos ottaa pennun. Muuten se on tuollaista.

Vierailija
44/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kissa joka oksentaisi joka päivä, jos saisi syödä vapaasti oman mielensä mukaan 😅 Siltä puuttuu jokin ähkymutteri kissa-aivoistaan. Hotkii omat ruuat, häätää muut pois kupeilta ja syö niiden ruuat, sitten oksentaa ähkyssään ja yrittää syödä ne uudelleen. Kerjää keittiössä ja syö ihmistenkin ruuat, jos erehdyt jättämään ilman vartiointia. Käytiin eläinlääkärissä monesti ja kissa on fyysisesti terve, vika on tällä yksilöllä "vain korvien välissä" ja ahmimisoksentelu loppui vaihtamalla pateeseen, pienentämällä annoskokoa ja antamalla useita päivän aikana. Ruokinta tapahtuu eri huoneessa, niin muutkin saavat syödä rauhassa. Tämä kissa on aikuisena saatu niin ell arvioi sen olleen pentuna todella nälissään tai aivoista puuttuu jokin ruokahalun säätelymekanismi. Harmittaa noiden eläinten puolesta jos mies ei jaksa niitä hoitaa.

Hyi helevetti.

Vierailija
45/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna tekisin eron ja eläinsuojeluilmoituksen. Eläimet voi selvästi pahoin.

Tämä! Tee heti se ilmoitus. Noilla eläimillä ei ole asiat hyvin, eikä mies osaa niistä huolehtia. Niiden pitää päästä parempaan kotiin.

Vierailija
46/46 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso koti miehellä on ja kuinka isoja koirat ovat? Eläimiä on aikas paljon. Tulevatko ne toimeen keskenään? Stressi sotkee vatsan toimintaa ihmisilläkin.

Liikutetaanko eläimiä riittävästi?

Laiskemmanpuoleiset lemmikinomistajat yrittävät korvata liikunnanpuutetta rakastamalla ruualla. Eli käytännössä ylensyöttämällä. Jos ruoka-annokset ovat mielettömiä, niin lemmikkien suolten toimintakin on holtitonta, se on ihan luonnollista.

En ole vielä törmännyt koiraan, joka ei pyrkisi pitämään pesää puhtaana. Jos sisäsiisteys ei onnistu, niin hoidossa on jokin isosti pielessä tai stressi sotkee vatsan toimintaa.

Pesää puhtaana? Ette kai te nyt asu missään koiran pesässä tai kopissa? Koirat on ulkona ja niillä on KOPPI.

Se on sanonta. Koirat ovat luonnostaan sisäsiistejä, kunhan saavat siihen mahdollisuuden. Tietysti olosuhteiden pakosta oppivat ulostamaan vaikka sinne pieneen koppiin, jos muuta ei ole. Minulla on koira, joka ei suostu pissimään eikä kakkimaan edes omalle pihalle, vaan vasta kymmenien metrien päähän kodista.

Se on kumma että naapurin pihankäynnin kolattuun penkkaan oppivat kyllä, vaikka sileää lumipenkkaa ennen tätä on ollut kilometri. Mikä v....ttu siinä on että heti kun auratussa lumipenkassa on jonkun tontin sisäänkäynti niin siihen sitten ku...taan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän