Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti(ujo), "kaveriton" ja absolutisti. Onko ankeampaa yhtälöä nuorelle?

Vierailija
29.04.2023 |

Opiskeluajoilta jäi käteen ystävä/pari jotka muuttaneet kaus. Yksin joutuu olemaan 99% ajasta paitsi silloin kun satutaan näkemään. Tykkään harrastuksestani, mutta sitäkin joutuu suurimmaksi yksin harrastamaan. Ne kerrat kun harrastuksiin voisi saada jotain seuraa, niin ovat juomaan menossa tai krapulassa. Illanviettoihin voisi päästä mukaan, mutta kun alkoholi ei maistu, niin mitä sitä sinne menisi. Juomattomuutta joutuu perustelemaan ja ujous aiheuttaa vaikeuksia ihmiskontakteihin.

Moni hauska asia jää väliin, kun elää kuin minä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivaavat samat asiat. Olen kuitenkin mennyt joihinkin juttuihin mukaan, kirjoitusryhmään, kuntosalille. Joku harrastusryhmä voisi olla sullekin hyvä.

Juomattomuuttani jouduin tosiaan selittelemään kun en lähtenyt mukaan ravintolaan.

Käyn kirjastossa ja pyydän jonkun tutun mukaan elokuviin. Käyn kahvilla kahviloissa usein yksin. Tykkään kuitenkin että ympärillä on jotain ihmisten aiheuttamaa kohinaa.

Vierailija
2/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole ainoa laatuasi. Teidän pitäisi kohdata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi olla introvertti, ja raitis. Kyllä vielä löydät kavereita.

Moni yksinäinen nuori haluaa juttukaveriksi samanikäisen, vaikka kaveri voisi olla joku vanhempikin. Voit myös kirjoittaa tänne Internetiin niin et tunne itseäsi yksinäiseksi.

Vierailija
4/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä raitiista elämäntavasta . Harrasteryhmistä voi löytyä mukavaa seuraa .

Vierailija
5/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hauska asia... tuo kertoo että trollaat.

Introna en pidä noita viinabileitä hauskana. Jos pitäisin, menisin sinne.

Vierailija
6/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on niin että suurin osa ihmisistä löytää kumppanin baareista ja monenmoisista tapahtumista, joissa nautitaan alkoholia. On tietenkin oma asia nauttiiko liikaa vai ottaako ollenkaan.

Sosiaalinen kanssakäyminen on kaiken avain.

Vierailija
7/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi illanviettoihin ei voi mennä mukaan, jos ei juo? Ei siellä tarvitse pilkkuun asti olla mutta mene vaikka muutamaksi tunniksi alkuun. Jos et halua selitellä juomattomuuttasi, ota alkoholiton drinkki. Oman kokemukseni mukaan yleensä joku on autolla liikenteessä muutenkin ja siinäkin hyvä syy.

Vierailija
8/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi olla introvertti, ja raitis. Kyllä vielä löydät kavereita.

Moni yksinäinen nuori haluaa juttukaveriksi samanikäisen, vaikka kaveri voisi olla joku vanhempikin. Voit myös kirjoittaa tänne Internetiin niin et tunne itseäsi yksinäiseksi.

Mikä tää introvertti ja raitis juttu on? Nyt vaan takkaan tuli ja punkkulasi tai siideri kouraan niin maailma on tunnin päästä paljon parempi paikka mielestäsi. Ihan hirveää ajatella että möllöttäisi yksin kotona kuivin suin.

Vierailija
9/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti (en ujo) ja kaveriton (omasta tahdosta) sekä absolutisti.

Lopetin alkoholin juomisen sen typeryyden vuoksi. Samalla annoin kaikille kavereille kenkää, joita ei voinut nähdä käytännössä muuten kuin dokaamassa. Ei jäänyt yhtään jäljelle. Mielummin yksin kuin huonossa seurassa. Löydän kyllä uusia kavereita ajan myötä, olen jo löytänyt. Paljon tuttuja harrastusten kautta, ettei aivan yksin tarvitse olla.

Vierailija
10/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi illanviettoihin ei voi mennä mukaan, jos ei juo? Ei siellä tarvitse pilkkuun asti olla mutta mene vaikka muutamaksi tunniksi alkuun. Jos et halua selitellä juomattomuuttasi, ota alkoholiton drinkki. Oman kokemukseni mukaan yleensä joku on autolla liikenteessä muutenkin ja siinäkin hyvä syy.

No koska hiprakassa ihmiset on tyhmiä, rasittavia ja haisevat. Harvoin kukaan jaksaa laittautua ja lähteä illanviettoon vain pariksi tunniksi.

Vierailija
11/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on niin että suurin osa ihmisistä löytää kumppanin baareista ja monenmoisista tapahtumista, joissa nautitaan alkoholia. On tietenkin oma asia nauttiiko liikaa vai ottaako ollenkaan.

Sieltä löytyy sellainen kumppani joka juo alkoholia. Mitä absolutisti tekee sellaisella?

Vierailija
12/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olet introvertti? Itse luulin pitkään olevani, kunnes ymmärsin, että olenkin ujo ekstrovertti. Jotenkin opin sitten pikkuhiljaa hyväksymään ujouteni ja aloin pyrkiä ihmisten kanssa jutuille. Small talk ei ole ikinä tullut minulta luonnostaan, joten opettelin hyviä fraaseja, joita voi tuntemattomille tietyissä paikoissa heittää. Pikkuhiljaa sitten alkoi löytyä ihan ystäviäkin.

Vierailija
13/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta siltä, että olisit introvertti jos kärsit yksinolosta. Ujo ja introvertti ei ole synonyymeja.

Itseäni ei nuorena kiinnostaneet päihteet, enkä kaivannut ollenkaan sellaisiin ympyröihin.

Minulla ei myöskään ollut koulun jälkeen kavereita.

Kävin paljon salilla, lenkkeilin yms. kuntoilin ja tykkäsin tehdä sitä yksin.

En koskaan ajatellut, että tuossa olisi ollut mitään ankeaa.

Vierailija
14/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä hyvin niitä voi löytää muualta. Itse löysin kumppanin sellaisesta, jonka kanssa kuljettiin usein samalla junalla töihin. Aloin moikkailla junassa ja joskus hän tuli ihan viereen istumaan ja juteltiin. Siitä lähtien istuttiin usein vierekkäin ja joskus vaihdettiin numeroitakin. Mutta toki se vaatii aina uskallusta tutustua uuteen ihmiseen. Ihan "moi" voi riittää.

Vierailija
15/20 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/20 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä löytyy sellainen kumppani joka juo alkoholia. Mitä absolutisti tekee sellaisella?

Ei kai sen absolutistin tartte alkaa juomaan jos puoliso juo. Ei siinä ole mitään järkeä jos puolisot ovat kuin identtiset kaksoset.

Vierailija
17/20 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile huumeita. Se voi auttaa jokaiseen ongelmaan.

Vierailija
18/20 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että olen samanlainen kuin ap. 

Kerran kuitenkin rohkenin mukaan illanviettoon. Oli hauskaa -ihan ilman alkoholia- ja löysin niistä bileistä puolisonkin, joka myös on raitis. Sittemmin olen käynyt muutamia kertoja vain nauttimassa seurasta, vaikka yleensä tykkäänkin olla vain itsekseen kotona.

Vierailija
19/20 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kuitenkin mennyt joihinkin juttuihin mukaan, kirjoitusryhmään, kuntosalille. Joku harrastusryhmä voisi olla sullekin hyvä.

Juomattomuuttani jouduin tosiaan selittelemään kun en lähtenyt mukaan ravintolaan.

Käyn kirjastossa ja pyydän jonkun tutun mukaan elokuviin. Käyn kahvilla kahviloissa usein yksin. Tykkään kuitenkin että ympärillä on jotain ihmisten aiheuttamaa kohinaa."

Mikään noista ei ole mikään "alkoholin korvike". Ei ihminen elä noin

Vierailija
20/20 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että olen samanlainen kuin ap. 

Kerran kuitenkin rohkenin mukaan illanviettoon. Oli hauskaa -ihan ilman alkoholia- ja löysin niistä bileistä puolisonkin, joka myös on raitis. Sittemmin olen käynyt muutamia kertoja vain nauttimassa seurasta, vaikka yleensä tykkäänkin olla vain itsekseen kotona.

Paskanjauhaminen luonnistuu sulta oikein hyvin. Olet patologinen valehtelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä