Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille muille jäänyt ajatuksiin jotain lapsuuden "arvoja" vaikka olette suvaitsevaisia`?

Vierailija
29.04.2023 |

Eli hätkähdätte jos näette tatuointeja, mustia ihmisiä tai homoseksuaaleja. Itseäni nuo ei haittaa yhtään , mutta joku sisällä aina herää sekunniksi asuttuani pienessä kylässä lapsuuteni.l

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että meillä kotona olisi edes puhuttu mainitsemistasi asioista. Ihan itse olen tullut siihen tulokseen etten pidä tatuoinneista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Karjalan evakkojen jälkeläisiä, jolla on yhä vaikutuksensa

Vierailija
4/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkki.

Vierailija
5/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä isän mielestä nazzit oli aika ok-jengiä kun pistivät kommareita turpaan. Niin kai sitten minunkin mielestä asia on näin.

Vierailija
6/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkään se luulo, että perskännit on ok. Nykyään tajuan jo, että kännääminen on noloa. Olen samanlaisista taustoista kuin Sanna Marin.

Vierailija
7/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän pitkään evakkokokemukset kulkeutuvat jälkipolville, vaikka niitä ei edes tarkoituksellisesti välitettäisikään.

Nimimerkki kaikki isovanhempani joutuivat pakenemaan Karjalasta.

Vierailija
8/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudenkodin arvoihin ei kuulunut tatuoinneista, ulkomaalaisista ym. hätkähtäminen. Me matkustimme ja näimme muutakin maailmaa kuin suomalaisen harmaan kaupungin takapihan.

Vierailija
9/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä saakaan vastata aloittajan kysymykseen? Vastasin aiemmin, etten luota ryssiin pätkääkään. Nyt kommenttini olikin poistettu? Senkin kaksinaismoralistiset snobit.

Vierailija
10/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkki.

Tästä aiheesta voisi kirjoittaa kirjan. 

Vierailija
11/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluminen. 

Vierailija
12/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän pitkään evakkokokemukset kulkeutuvat jälkipolville, vaikka niitä ei edes tarkoituksellisesti välitettäisikään.

Nimimerkki kaikki isovanhempani joutuivat pakenemaan Karjalasta.

Ikävä puoli oli että sodan jälkeen emme saa neet kuullaa touuksia.Oi jotenin tabu olla puhumatta kaikesta kokemasta. Ja ry-sän pelko.

Vierailija
13/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja myös nuorena kokemani kohtaamiset hevosurheilijoiden kanssa ovat juurruttaneet tietyn varovaisuuden heitä kohtaan.  Ei siis heidän rotunsa vaan käytöksensä.

Vierailija
14/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen perhe sinulla oikein oli? Olen köyhästä yh-perheestä ja kasvoin hyvin suvaitsevaksi. Siperia tosin on opettanut ja ole täysin erilainen kuin nuorena.

Vierailija
15/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä saa olla muttei varas.

Ahdistunut saa olla muttei valehtelija.

Raha ja seksi ovat henkilökohtaisia aiheita joista ei puhuta julkisesti.

Aina kun kuulee jonkun puhuvan intomielisesti jostain (haukkuvan, yllyttävän, ym.) pitää ensin miettiä kuka puhuja on ja toiseksi millä motiivilla puhuja puhuu.

Tässä taisikin olla lapsuuteni opit, joita siirrän omille lapsilleni.

Vierailija
16/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvalinta oli mielestäni vähän väärä. Ei tuossa ole mistään 'arvoista' kysymys, enemmänkin että mitä ennakkoluuloja perheessä oli eri asioita, ihmisiä jne. kohtaan ja vaikuttavatko ne sinun omaan ajatusmaailmaasi vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
17/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kummeksunta ja jonkinlainen "he ovat eri lajia" -tyyppinen suhtautuminen esimerkiksi päihdeongelmaisiin, juoppoihin ja narkkareihin, sekä kadulla itseään myyviin (toki kytköksissa päihteisiin lähes aina). Äitini varoi ja pelkäsi heitä sekä arvosteli kovin sanoin. Sama jäi minuun, eli en voi edelleenkään ymmärtää tuollaista elämää, vaikka hyväksyn toki heidät. Myös valtavaa ylipainoa kohtaan tunnen sellaista säälinsekaista kauhua. Isäni oli aina aika lihava, mutta nykymittakaavalla aika pesu :o. Hän oli myös äkäinen ja epäreilu, joten mulla jäi sellainen kammo "itsensä kehollista menettämistä" kohtaan. 

Keskeistä on tiedostaa nämä jutut. 

Vierailija
18/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesu=perus

Vierailija
19/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää näkemättä ja kuulemattakin epänormaaliksi, ja vaistomaisesti kiertää kaukaa.

Vierailija
20/28 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TW: Hassua, että ajattelin, että hyvin lihavalla ihmisellä ei ole kehoa. Hän on vain ajatuksensa ja tunteensa. Keho on välttämätön muotonsa menettänyt möykky, jossa tuo ihminen on kahleissa. Pudottamalla painoa ja liikkumalla sen kehon saisi veistettyä sieltä taas esiin, sellaiseksi kuin se on tarkoitettu. 

Ei liene ole epäselvää, että jonkinlaisista syömishäiriöistä olen kärsinyt itsekin. Tästä ajattelusta en tunnu pääsevän sisäisellä tunne- tai vaistotasolla oikein eroon, vaikka järki tietenkin osaa pyöritellä erilaisia ajatusrakennelmia ja valita niistä sen pätevimmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi