Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran viikkorahaa teinille?

Vierailija
28.04.2023 |

Minkä verran annatte ja minkä ikäiselle?

Luulun maksavani liian vähän, kun annan 10€.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kuukausirahan 50 euroa tilille. Se mitä jää käyttämättä siirtyy säästötilille seuraavassa kuussa.

Vierailija
2/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v lukiolaiselle 200-400€ kuussa ja 16v ammattikoululaiselle 50€ kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 10€/VK meillä ja jos ei tee pyydettäessä kotitöitä niin ei saa mitään sillä viikolla. 14-vuotias

Vierailija
4/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17v lukiolaiselle 200-400€ kuussa ja 16v ammattikoululaiselle 50€ kuussa.[/quote

Miksi eri summat?

Vierailija
5/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eri summat?

Molemmat saavat 50€ kuussa normaalia käyttörahaa. Sitten voi saada lukiobonuksen 50€ kuussa ja 100€ kuussa pitkän matikan opiskelusta. Lisäki opintomenestyksestä voi saada rahaa.

Vierailija
6/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mitään. Ostaa joululahjarahoillaan n 10 eurolla karkkia, juomaa tms viikossa (näen tililtä). Ostan ruuat, vaatteet, koulujutut kaikki hänelle. Vuodessa vaatteisiin ehkä 200 e, kännykkään tms mediaan 200e. Saa isovanhemmilta 500 e joululahjaksi, niitä käyttää sitten vuoden ajan ja säästää myös ajokorttiin.

Vierailija
7/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna mitään. Ostaa joululahjarahoillaan n 10 eurolla karkkia, juomaa tms viikossa (näen tililtä). Ostan ruuat, vaatteet, koulujutut kaikki hänelle. Vuodessa vaatteisiin ehkä 200 e, kännykkään tms mediaan 200e. Saa isovanhemmilta 500 e joululahjaksi, niitä käyttää sitten vuoden ajan ja säästää myös ajokorttiin.

Täsmennän, että en anna, eikä hän ikinä pyydä eikä tarvitse mitään vaan käyttää mässyyn säästöjään. Puhelimet ostan rikkoutuneiden tilalle. Yritän ostaa hänelle vaatteita, mutta "hän ei tarvitse" (poika).

Vierailija
8/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eri summat?

Molemmat saavat 50€ kuussa normaalia käyttörahaa. Sitten voi saada lukiobonuksen 50€ kuussa ja 100€ kuussa pitkän matikan opiskelusta. Lisäki opintomenestyksestä voi saada rahaa.

Vaikutat tosi mukavalta vanhemmalta.😬

Vierailija
9/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eri summat?

Kuulemma syydän rahaa liikaa, mutta opiskelu on nuoren työtä ja ahkeruudesta pitää saada palkkio.

Vierailija
10/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eri summat?

Nää on näitä vanhempia jotka eivät tajua, että niitä duunareitakin tarvitaan.

Vierailija
11/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vastikkeeton viikkoraha?

Miksi pitää maksaa siitä, että teini asuu, syö ja on ns. täysi ylläpito minun talossani tekemättä mitään?

Ihan työstäkäyvistä askareista on sovittu hinta:  siivouspalvelu imurointineen ja pölypyyhkimisineen koko asunto 10€/kk, pyykkihommat 5 €/kk, saunan puulämmitykset 2-3 krt/vko = 5€/kk (sisältää kaikki puun pilkkomisesta tuhkien poisvientiin ja kiukaan putsaukseen), lumityöt talvella ja nurmenleikkut kesätyönä jne.. 10€/kk.

Näin sitä oppii arvostamaan tekemääänsä työtä.

Vierailija
12/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eri summat?

Kuulemma syydän rahaa liikaa, mutta opiskelu on nuoren työtä ja ahkeruudesta pitää saada palkkio.

Se ammattikoulu selkeesti on sinun arvomaailmassa aika alhainen, kun sen käymistä, et laske ahkeruudeksi?

Vierailija
13/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 16 vuotiaalle ammattikoululaiselle ja 18 vuotiaalle lukiolaiselle molemmille 500 euroa/kk:ssa.

Sitten, kun valmistuvat niin olen luvannu valmistujais palkinnoksi 10000 euroa. Sen olen sanonut, että sen jälkeen en enää auta jatkossa rahallisesti vaan saavat itse pärjätä.

Vierailija
14/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eri summat?

Se ammattikoulu selkeesti on sinun arvomaailmassa aika alhainen, kun sen käymistä, et laske ahkeruudeksi?

Miksi ihmeessä laskisin? Jos valitsee mennä sieltä missä aita on matalin, saa sitten sen mukaan. Voihan joku pitää ahkeruutena, että jaksaa pelata videopelin läpi yhden yön aikana, mutta en sellaisesta halua maksaa.

Vierailija
15/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian vähän. Pitää olla myös kuukausiraha. Ja varmistettu onko vaatteita, kenkiä, muuta. Ei kannata heitteille jättää. Eri asia jos teini ostaisi väkeviä (tai liikaa mietoja) tai voimakkaita humehia, se ei varmaan ok.

Vierailija
16/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Vai että kotitöitä pitää tehdä saadakseen rahaa.

Kyllä se on elatusvelvollisuus 18 vuotiaaksi.

Teki kotitöitä tai ei.

Vierailija
17/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuko kirjoitti:

Miksi pitää maksaa siitä, että teini asuu, syö ja on ns. täysi ylläpito minun talossani tekemättä mitään?

Ihan työstäkäyvistä askareista on sovittu hinta:  siivouspalvelu imurointineen ja pölypyyhkimisineen koko asunto 10€/kk, pyykkihommat 5 €/kk, saunan puulämmitykset 2-3 krt/vko = 5€/kk (sisältää kaikki puun pilkkomisesta tuhkien poisvientiin ja kiukaan putsaukseen), lumityöt talvella ja nurmenleikkut kesätyönä jne.. 10€/kk.

Suomeksi sanottuna olet ulkoistanut lapsillesi sen työn mikä pitäisi myös kuulua teille ja viikkorahan maksaminen jos siihen on mahdollisuutta kuuluu ihan vain vanhempien vastuulle ilman vastiketta. Nuo kotityöt on sellaisia, että ne kannattaisi lapset opettaa tekemään ilman, että niistä pitää maksaa. Mitä luulet, että heille käy, kun muuttavat kotoa ja siihen saakka kotona on näistä töistä maksettu. Minkä kuvan se antaa lapsillesi, kun aikuistuu.

Vierailija
18/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Maksoi itse ruokansa ja koulukirjansa jostain hankkimillaan rahoilla.

Vierailija
19/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huuko kirjoitti:

Suomeksi sanottuna olet ulkoistanut lapsillesi sen työn mikä pitäisi myös kuulua teille ja viikkorahan maksaminen jos siihen on mahdollisuutta kuuluu ihan vain vanhempien vastuulle ilman vastiketta. Nuo kotityöt on sellaisia, että ne kannattaisi lapset opettaa tekemään ilman, että niistä pitää maksaa. Mitä luulet, että heille käy, kun muuttavat kotoa ja siihen saakka kotona on näistä töistä maksettu. Minkä kuvan se antaa lapsillesi, kun aikuistuu.

Just tämä. Me saatiin viikkorahaa lapsena 20 markkaa viikko ja saatiin se siitä huolimatta, että tehtiinkö kotitöitä vai ei. Ja kyllä me tehtiin ne kotityöt, kun meidät oli opetettu tekemään oma osuus niistä. Ja meillä myös vanhemmat teki noita kotitöitä eikä ulkoistanut niitä pelkästään lapsille. Itse näyttivät esimerkkiä. Vuorotellen aina tehtiin niitä.

Vierailija
20/44 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 16 vuotiaalle ammattikoululaiselle ja 18 vuotiaalle lukiolaiselle molemmille 500 euroa/kk:ssa.

Sitten, kun valmistuvat niin olen luvannu valmistujais palkinnoksi 10000 euroa. Sen olen sanonut, että sen jälkeen en enää auta jatkossa rahallisesti vaan saavat itse pärjätä.

Mitä kuluja heidän pitää itse kattaa tuosta kuukausirahasta? Tulevatko saamaan ajokortit vai pitääkö heidän osata säästää kuukausirahastaan autokoulua varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan