Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko velallisesta omistusasunnosta mahdollisuus päästä asoon?

Vierailija
27.04.2023 |

Onko kukaan saanut velallisesta omistusasunnosta huolimatta Aso -asuntoa ja ikää alle 55v?

Meidän olisi tarkoitus hakea Aso asuntoa koska nykyisellä korkotasolla omistusasuntomme tulee liian kalliiksi.
Korot tulee varmaan tästä vielä nousemaan.

Jos saisimme ason kuukaudessa kulut tippuisi varmaan 1000€. Mutta onko omistusasunto este haulle? Pitääkö oma asunto olla ennen myyty vai voiko laittaa myyntiin vasta jos saa ason? Kuitenkin jossain pitää asua väliaika..
Mitähän Helsingissä varallisuus saa olla perheellä n 2020 luvulla rakennetuissa asoissa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti koroistasi BUH HH EE EEEEH! pikkuporvari!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus saa olla ainakin joku 200 000. Eli käytännössä teillä ei saa olla varaa samankokoiseen omistusasuntoon. Nykyisen asunnon arvosta vähennetään velat pois ja siinä on teidän netto-omaisuus. Siis tietty kaikki kesämökit, sijoitukset jne lasketaan myös.

Vierailija
4/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, etten vastaa aloitukseen, mutta ihmettelen, miksi ette kustannussyistä mene ihan normaalivuokralle? Nyt on vuokralaisen markkinat.

Vierailija
5/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä vuokra-asunnot ovat kalliimpia kuin asot siksi ei vuokralle. Lisäksi asoissa yleensä rauhallisempaa.

Vierailija
6/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti koroistasi BUH HH EE EEEEH! pikkuporvari!

Nauti sinä luokkajaon kiristymisestä ja varallisuuden valumisesta rikkaille. Hyvässä yhteiskunnassa vähemmänkin tienaavalla on mahdollisuus hankkia oma asunto.

Vierailija
7/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ette varautuneet nouseviin korkoihin matalan korkojen aikana? Ai niin kun oli kiire matkustella ja tuhlata "ylimääräiset rahat". Minä tajusin että 0-korot eivät ole ikuisia ja sijoitin lainainhoitokulujen ja 6% koroilla lasketun lainanhoitokulujen välisen erotuksen koko 0-korkoajan ja nyt olen velaton. Ja sijoituksiinkin jäi oikein mukava pesämuna. 

Vierailija
8/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ette varautuneet nouseviin korkoihin matalan korkojen aikana? Ai niin kun oli kiire matkustella ja tuhlata "ylimääräiset rahat". Minä tajusin että 0-korot eivät ole ikuisia ja sijoitin lainainhoitokulujen ja 6% koroilla lasketun lainanhoitokulujen välisen erotuksen koko 0-korkoajan ja nyt olen velaton. Ja sijoituksiinkin jäi oikein mukava pesämuna. 

Todellisuudessa sinulla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse ja läjä puoliksi täytettyjä työhakemuksia.

Vierailija
9/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei saa samalta paikkakunnalta asoa, mutta saatte varmaan jos muutatte vaikka Keravalle (olettaen että asutte nyt esim. Helsingissä)

Vierailija
10/10 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa sinulla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse ja läjä puoliksi täytettyjä työhakemuksia.

Niinhän sä luulet. 500 000 € arvoinen asunto ja 50 000 € osakkeissa ja rahastoissa. Ja siksi noin vähän osakkeissa ja rahastoissa, kun maksoin asuntolainan pois. Vaikka sijoitusvarallisuus laskikin reilusti on tuo 50 000 € suomalaisittain aika hyvä koska mediaani osakkeita tai rahastoja omistavilla oli vuoden 21 lopussa vain 6300 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä