Kokemuksia tuetusta lomasta?
Kommentit (8)
Mun vanhemmat ovat olleet ja tykänneet. Samassa paikassa oli porukkaa tuetulla ja tukematta. Ovat eläkeläisiä, mutta varmaan sama meininki ikäryhmästä riippumatta.
Ihan hirveää oli mukaan pakotetun teinin näkökulmasta. Noissa ei siis ole teinille yhtään mitään. Teinin näkökulmasta on parempi olla vaan kotona kuin lähteä tuollaiselle.
Lapsuuteni parhaat muistot 👍 Kaksi kertaa oltiin eri urheiluopistoilla missä järjestettyä ohjelmaa. Oli lapsia ympäri Suomea 🙂
Olen käynyt monesti tuetulla lomalla. Mukavaa oli kun sai syödä valmiissa pöydässä. Ei tarvinnut ite kokkailla. Ohjelmaakin oli, mutta niihin ei ollut pakko osallistua. Jäinkin huoneeseen lepäämään, tai menin muualle, esim.nähtävyyksiä katselemaan tai vain kävelylle. Kylläkin ohjelman suunnittelijalle ikävää, jos kukaan ei tule. Menin kerran lenkille ohjaajan kanssa, ja olin ainoa. Hän oli vähän pahoillaan kun oli kovasti suunnitellut ohjelmaa, ja aika harva tuli niihin. En pidä ryhmäytymisistä mitä niissä aina järjestellään. Olenkin vain sen ensimmäisen kerran ns.luennolla, jossa esittäydytään. Olen hiukan ujo luonteeltani ja nämä ovat vaikeita minulle.
Tulen lomalle viihtymään, enkä pakottamaan itseäni sellaiseen mihin en pysty, enkä haluaisi. Siksikin tuetulla lomalla menen omia polkujani mieheni kanssa.
Nyt en ole jostain syystä päässyt lomalle. Liekkö hakijoita niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveää oli mukaan pakotetun teinin näkökulmasta. Noissa ei siis ole teinille yhtään mitään. Teinin näkökulmasta on parempi olla vaan kotona kuin lähteä tuollaiselle.
Joskus on siis hyvä kuunnella sitä teinienkin mielipidettä, eikä toimia salaa teinin selän takana ja sitten valittaa teinin vastahakoisuutta. Puhun siis omista kokemuksistani. Ymmärsin kyllä, että mahdollisuutta hienoon lomaan ei ollut, enkä sellaista kaivannutkaan. Ihan kotona olo, kunnolla oleminen, herkkujen syöminen ja se, että ei pakoteta tekemään kotitöitä tai tarvitse tehdä mitään olisi täysin riittänyt itselleni lomien sisällöksi.
Olen ollut tuetulla lomalla Haukiputaalla. Voin suositella, ihana paikka ja hyvää ruokaa valmiissa pöydässä.
On oltu, todi kiva oli