Ex vetkuttelee yhteisen talon myyntiin laittoa
Kauanko katselisitte tämmöistä toimintaa?
Tälöä hetkellä asuu siellä itse edullisesti, koska laina tauolla.
Olen hoputtanut myynnin kanssa, aina on joku syy, miksi ei vielä.
Mitä voin tehdä? Ottaa asiaan pesänjakajan jos ei ala muuten tapahtumaan?
Pitäisikö alkaa vaatimaan asumishyvitystä häneltä?
Kommentit (27)
Hanki hyvä lakimies (lakihenkilö-oletettu) ja pistä asioihin vauhtia. Sinulla on oikeus hyvitykseen miehen ilmaisesta asumisesta ja tahallisesta vitkuttelusta.
Asumishyvitystä voit alkaa vaatimaan vasta lopullisen avioeron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hanki hyvä lakimies (lakihenkilö-oletettu) ja pistä asioihin vauhtia. Sinulla on oikeus hyvitykseen miehen ilmaisesta asumisesta ja tahallisesta vitkuttelusta.
Aviopuolisoiden välinen elatusvelvollisuus on voimassa vielä ennen lopullista avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ilmainen asuka onkin vaimo? Hienosti taas leimasit että mies se on joka ilmaiseksi asustelee vaikka asiasta ei mitään mainittu.
Mitä se että ei enää katsele tuollaista toimintaa tarkoittaa? Katselemisen loppuminen varmaan tarkottaisi jotakin konkreettista tekemistä mutta mitä?
yhteisomistuksen purku käräjäoikeudesta
Vierailija kirjoitti:
Avioero on selvä.
Ositus tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Avioero on selvä.
Eli olet itsekin vitkutellut?
Osituskin on tekemättä.
Sitäkään ei suostu tekemään, ennen kun talo on myyty.
Lapsistakaan ei ole suostunut tekemään mitään sopimusta. Ei suostu lähtemään lastenvalvojalle.
Vierailija kirjoitti:
Osituskin on tekemättä.
Lapsistakaan ei ole suostunut tekemään mitään sopimusta. Ei suostu lähtemään lastenvalvojalle.
Senkin asian kanssa sinä olet vitkastellut, huoh.
Minä vitkuttelen kun toinen kieltäytyy?
Vierailija kirjoitti:
Osituskin on tekemättä.
Ja sinä olet ollut passiivisena tilanteen vietävissä ja nyt tuntuisi lohduttavalta syyttää kaikesta miestä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos et ole vieläkään ottanut riittävän kattavasti selvää mitkä ovat sinun oikeutesi ja mitä sinun olisi pitänyt tehdä.
Ainakin voit sopia pari tapaamista eri välittäjien kanssa, käydä näyttämässä taloa heille ja pyytää hinta-arvion. Jos mies ei suostu laittamaan nimeä papereihin alle, niin sitten vaan lakimies mukaan kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voit sopia pari tapaamista eri välittäjien kanssa, käydä näyttämässä taloa heille ja pyytää hinta-arvion. Jos mies ei suostu laittamaan nimeä papereihin alle, niin sitten vaan lakimies mukaan kuvioon.
Ihan jo niiden lastenkin takia olisi syytä ottaan yhteyttä juristiin.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi ei ja sinä niiasit kiitokseksi?
Voisko provo ap nyt kertoa olevansa mies, niin katotaan miten neuvot muuttuu...
Sain viime vuonna päätökseen lähes 4 vuotta jatkuneen piinan, kun ex meni naimisiin ja uusi osti osuuteni. Pitkä ja kallis prosessi oikeudessa.