Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kerrostaloasuntosi nimitaulussa tai summerissa tarkoituksella eri nimi kuin oma nimesi?

Vierailija
27.04.2023 |

Ajattelin pyytää, että edellisen asukkaan nimi saa jäädä nimitauluun ja summeriin. Josko exä ei löytäisi niin pian.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun vahingossa. Oikea nimeni on Moilanen, mutta ovessa lukee Schleßwig-Holstein-von-Trippentrop. Olivat vahingossa kirjoittaneet väärin.

Vierailija
22/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tehnyt ilmoitusta taloyhtiöön kun muutin kerrostaloon, annoin olla edellisen asukkaan nimen ovessa ja nimitaulussa. En kerta kaikkiaan viitsinyt, koska tiesin etten asu siinä vuotta pidempään.

Jos hukkaat avaimet niin eivät hevillä päästä sisään kun et ole asukaslistassa

En ollut niin huolimaton edes silloin että olisin avaimiani hukannut. En asunut siellä vuotta pidempään eli meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitto osoitehakuun kertoo heti osoitteen.

Olen laittanut osoitteeni salaiseksi, joten eipä löydy

Ap.

Muista myös trafin rekisterinumerohaku jos auto, ja puhelinliittymän kautta esto hakuihin. Se maistraatin osoitteen salaus estää vain maistraatin kautta haut.

Vierailija
24/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tehnyt ilmoitusta taloyhtiöön kun muutin kerrostaloon, annoin olla edellisen asukkaan nimen ovessa ja nimitaulussa. En kerta kaikkiaan viitsinyt, koska tiesin etten asu siinä vuotta pidempään.

Virallinen osoitteenmuutos ratkaisee. Se mitä isännöitsijällä lukee jossain paperikansiossa ei ratkaise mitään jos poliisin ottaa mukaan asiaan.

Jos hukkaat avaimet otat yhteyttä poliisiin? Ei taida vartiointiliikkeen 80e ovenavausmaksu riittää enää siinä vaiheessa.

Vierailija
25/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi jättää sun pyynnöstä edellisen asukkaan nimeä. Vaikket tekis omaa sisäänmuuttoilmoitusta taloyhtiölle, se pois muuttanut saattaa tehdä omasta puolestaan pois muuttoilmoituksen (katsos esim. saunavuorojen laskutukset jne.), joten siihen sun asunnon kohdalla luettelossa saatta pian olla tyhjä tila.

Jos asukas muuttaa pois, nimeä ei vaihdeta ennenkuin uusi asukas muuttaa siihen. Ei sitä nimitaulua tyhjennetä. Muuttoilmoitus ei liity tähän mitenkään.

Riippuu taloyhtiöstä miten hoitavat, mutta käytäntö tietysti ettei hyödytä käydä erikseen jos kuitenkin joku uusi muuttaa sinne hetikohta. 

Kylläpä liittyy poismuuttoilmoitus. Jos asukas tekee heti lähtiessään poismuuttoilmoituksen taloyhtiöön, lähtee huoltoyhtiö sen asukkaan nimen ovesta ja nimitaulusta pois ottamaan. Asukas ei enää asu siinä osoitteessa. 

Ja uuden asukkaan nimi tulee tilalle tai vaihdetaan entisen asukkaan nimen tilalle, kun tämä uusi tekee sen sisäänmuuttoilmoituksen. 

Ei taloyhtiöt asukkaiden vaihtumisesta mitään tiedä, ellei niille asioista ilmoiteta. Ja asukkaan on itse se ilmoitus tehtävä.

Huoltoyhtiöt ei todellakaan lähde poistamaan heti entisen asukkaan nimeä ovesta. Ja nykylain mukaan asukas voi itse päättää laitetaanko sukunimi oveen vai ei. Jos alaoven luona nimitaulu, niin siihekkään ei ole enää pakko laittaa sukunimeä. saunavuorolistoissa on nykyään vain asunnonnumero, ei nimeä. 

Vierailija
26/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin salaisiksi laitettuihin osoitetietoihin kommentti:

Pikkupaikkakunnilla, joissa jokainen uusi naama huomataan ja pistetään merkille, kytätään ja seurataan uuden tekemisiä, vahditaan bussilippujen laatukin, niin tosi naurettavaa sitten kun joku alkuperäisesti seudulla asuva laittaa osoitetietonsa salaisiksi, ettei ex-kaverit löydä. 

Ja monesti se joka näin salaisena asuu, niin asuu kuitenkin sitten niin huomiota herättävästi, että kaikki ne joilta se haluaa uuden asuinpaikkansa salata, kyllä saavat sen helposti selville. "Mulla on osoitetiedot salaiset, en siksi laitata omaa nimeäni asunnon oveen."

Yleensä nää tyypit on myös niitä, jotka aiheuttavat häiriötä. Ketä ne pakoilee? Velkojiaan?

Vierailija
27/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen osoitteenmuutos ratkaisee. Se mitä isännöitsijällä lukee jossain paperikansiossa ei ratkaise mitään jos poliisin ottaa mukaan asiaan.

Jos vartiointiliike tai huoltomies ei päästä minua omaan asuntooni talvipakkaella, niin poliisi on siinä tilanteessa aivan sopiva henkilö kertomaan että kuka asunnossa asuu. Heillä on pääsy maistraatin osoitetietoihin.

Jos hukkaat avaimet otat yhteyttä poliisiin? Ei taida vartiointiliikkeen 80e ovenavausmaksu riittää enää siinä vaiheessa.

Vierailija
28/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE exa löytää sut, jos asutte samassa kaupungissa, se saa kavereiltaan tietää missä sä asut. Tai sitten sun pitää olla ja pysyä siellä asunnossas ihan piilossa pitkän aikaa, ettei kukaan tiedä ja näe missä sä liikut ja asut.

Rivitalossa kun asuu niin oudot exät ei löydä, mulla ei ole nimilaattaa ovessa mutta postilaatikossa on.

Vierailija
29/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähny maahanmuuttajakämppiä joissa ei ole ovessa nimeä eikä alhaallakaan. Pakoilevat vastapuolta tai jotain heimoriitoja.

Vierailija
30/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Takeida Haisumuna

Vierailija
31/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi jättää sun pyynnöstä edellisen asukkaan nimeä. Vaikket tekis omaa sisäänmuuttoilmoitusta taloyhtiölle, se pois muuttanut saattaa tehdä omasta puolestaan pois muuttoilmoituksen (katsos esim. saunavuorojen laskutukset jne.), joten siihen sun asunnon kohdalla luettelossa saatta pian olla tyhjä tila.

Jos asukas muuttaa pois, nimeä ei vaihdeta ennenkuin uusi asukas muuttaa siihen. Ei sitä nimitaulua tyhjennetä. Muuttoilmoitus ei liity tähän mitenkään.

Riippuu taloyhtiöstä miten hoitavat, mutta käytäntö tietysti ettei hyödytä käydä erikseen jos kuitenkin joku uusi muuttaa sinne hetikohta. 

Kylläpä liittyy poismuuttoilmoitus. Jos asukas tekee heti lähtiessään poismuuttoilmoituksen taloyhtiöön, lähtee huoltoyhtiö sen asukkaan nimen ovesta ja nimitaulusta pois ottamaan. Asukas ei enää asu siinä osoitteessa. 

Ja uuden asukkaan nimi tulee tilalle tai vaihdetaan entisen asukkaan nimen tilalle, kun tämä uusi tekee sen sisäänmuuttoilmoituksen. 

Ei taloyhtiöt asukkaiden vaihtumisesta mitään tiedä, ellei niille asioista ilmoiteta. Ja asukkaan on itse se ilmoitus tehtävä.

Huoltoyhtiöt ei todellakaan lähde poistamaan heti entisen asukkaan nimeä ovesta. Ja nykylain mukaan asukas voi itse päättää laitetaanko sukunimi oveen vai ei. Jos alaoven luona nimitaulu, niin siihekkään ei ole enää pakko laittaa sukunimeä. saunavuorolistoissa on nykyään vain asunnonnumero, ei nimeä. 

No, tässä huoltoyhtiössä kyllä poistaa! Teillä ei, mutta täällä kyllä, jos asukas vain tiedon pois muuttamisestaan on antanut! Tietysti on niitä asuntoja, joiden ovissa on vuosikausia sitten pois lähteneen henkilön nimi.... aina vaan.

TEILLÄ ON NIIN JA MEILLÄ ON NÄIN!

Saunavuorolistoissa.... No, mut siis, oli kyse esim. saunavuorojen laskuttamisesta, katsos joissakin paikoissa niistä saunan käytöistä lähetetään kuukausittain lasku. Ai, teillä ei lähetetä, no, meillä lähetetään. LASKUTUS, ymmärrätkö sinä mitä se tarkoittaa......

Lisäksi sisäänmuuttoilmoituksessa on sekin pointti, että jos sattuu jokin isompi onnettomuus, vaikkapa useampaan asuntoon leviävä tulipalo, niin taloyhtiön kirjoissa olisi hyvä olla tieto, keitä missäkin asunnossa asuu...... Jos vaikka jotain uhreja syntyy.... 

Ai, mut se asuminen ei kuulu taloyhtiölle mitenkään, joo, se on yksityisasia.

Entäs jos et tee muuttoilmoitusta ja asunnossa laskutetaan vedenkäyttö asukasmäärän  mukaan... 

Sä saat tehdä ihan miten vaan ja kovasti tunnut tietävän laillisisista oikeuksistasi taas tässäkin asiassa... Hienoa!

Vierailija
32/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hukkaa avaimiasi, hyvin yksinkertaista.

Vierailija
33/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai taloyhtiön asukaslista ja nimitaulu nyt on eri asia kuitenkin.

Joka kerran kun olen mennyt katsomaan tyhjillään ollutta asuntoa, niin aina siinä joku nimi on ollut, sen edellisen asukkaan. Ei ne erikseen käy sitä ottamassa pois.

Vierailija
34/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kysyi, saako hän pitää tarkoituksellisesti entisen asukkaan nimen asuntonsa ovessa! Siis pyytäisi huoltoyhtiötä jättämään sen entisen asukkaan nimen oveen.... Mitä, löydätkö tähän jonkin laillisen perusteen.

Se oli kysymys!

Vierailija
35/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnilla, joissa jokainen uusi naama huomataan ja pistetään merkille, kytätään ja seurataan uuden tekemisiä, vahditaan bussilippujen laatukin, niin tosi naurettavaa sitten kun joku alkuperäisesti seudulla asuva laittaa osoitetietonsa salaisiksi, ettei ex-kaverit löydä. 

Ja monesti se joka näin salaisena asuu, niin asuu kuitenkin sitten niin huomiota herättävästi, että kaikki ne joilta se haluaa uuden asuinpaikkansa salata, kyllä saavat sen helposti selville. "Mulla on osoitetiedot salaiset, en siksi laitata omaa nimeäni asunnon oveen."

Yleensä nää tyypit on myös niitä, jotka aiheuttavat häiriötä. Ketä ne pakoilee? Velkojiaan?

Asun pikkupaikkakunnalla niin jos haluaa asua rauhassa ilman kyttääjä. Mullakin on salaiset tiedot, ei oo velkojia perässä.

Vierailija
36/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosia pukkaa nähtävästi 

Vierailija
37/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi nimitaulussa ja ovessa olla edellisen asukkaan nimi, se pitäisi poistaa. Toisaalta aloite pitää tulla asunnon omistajalta tai haltijalta, muuten se pysyy iän ajat. Jos et tee mitään, siellä se pysyy. Ellei entinen asukas huolehdi.

Taloyhtiön asukkaana sinulla on kuitenkin oikeus, olla laittamatta omaa nimeä ja pitää tyhjänä.

Vierailija
38/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai taloyhtiön asukaslista ja nimitaulu nyt on eri asia kuitenkin.

Joka kerran kun olen mennyt katsomaan tyhjillään ollutta asuntoa, niin aina siinä joku nimi on ollut, sen edellisen asukkaan. Ei ne erikseen käy sitä ottamassa pois.

Ehkä sen takia, ettei entinen asukas ole tehnyt poismuuttoilmoitusta.

Tässä talossa, jossa minä asun, on niin hyviä asukkaita ollut, että tekevät poismuuttoilmoituksen, joten huoltoyhtiö on käynyt nimikyltit tyhjäämässä ja uusi nimi tulee kun uusi asukas on muuttanut. Tosin tässä talossa on myös sellaisia komennusmiesten käytössä olevia kämppiä, joiden ovissa ei välttämättä näy mikä firma sitä kämppää vuokraa.... Mutta niissäkin joissakin on poismuuttaneen yksityisen asukkaan nimi hävinnyt kyltistä ennen kuin uusi asukas on tullut.

Näin menetellään meillä!

Vierailija
39/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosia pukkaa nähtävästi 

Sinulla vai?

Tulet tänne jauhamaan psykoosejasi... Miten sulle noi psykoosijutut on niin tärkeitä? Onko omakohtaista kokemusta laitoksessa olemisesta?

Vierailija
40/57 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vartiointiliike tai huoltomies ei päästä minua omaan asuntooni talvipakkaella, niin poliisi on siinä tilanteessa aivan sopiva henkilö kertomaan että kuka asunnossa asuu. Heillä on pääsy maistraatin osoitetietoihin.

Eli voisin tehdä osoitteenmuutoksen asuntoosi ja poliisien pitää sitten päästää minut sisään, koska olenhan maistraatin mukaan siellä kirjoilla. Vai alatko vääntämään vastaan vaikka on mustaa valkoisella?