Palkkatoive toimistoassistentin työhön?
Paljonko on sopiva palkkatoive toimistoassistentin työhön, ihan perustoimenkuvaan? Kokemusta sen alan tehtävistä ei ole, vaan kaupan kassalta, ja koulutus liiketalouden tradenomi.
Entäs asuntosihteerin palkkatoive, jos kysyvät?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Itse pyytäisin palkkaa 2600-2800, jos olisin AMK tutkinnon käynyt tradenomi.
Ihan älytöntä pyytää itse sellaista palkkaa, jolla ei elä. En siis ymmärrä miksi täällä ehdotellaan jotain 2000 palkkoja.
Mutta eikö työkokemuksen puute toisaalta laske tuota palkkatoivetta, vaikka olisikin AMK-tutkinto alla? Paljonko sitten merkonomi voisi pyytää? Palkkaavat varmaan mieluummin merkonomin, jos hänellä on työkokemusta takana. Eli se kokemus varmaan ratkaisee aika paljon, kuvittelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä 2900
Kyllä ne sen tinkii alasTai 3200 jos Pörssiyritys ja paljon vastuuta
Kuulemma jos pyytää liikaa palkkaa, niin se voi estää työn saannin? En ymmärrä miksi, sillä sehän on vain toive, kait he sitten ehdottavat toista palkkaa, jos tulisin valituksi.
Ap
No mulle kävi niin että en saanut paikkaa kun pyyntö oli liikaa. Haastattelu sujui hyvin ja tuntu siltä että paikka on minun ja työkokemukseni osuu nappiin. Lopuksi kun sanoin palkkatoiveen, pomo meni hiljaiseksi ja alkoi selittämään että niin, pitäähän sitä perhe pystyä elättämään. Pyysin huimat 2500 euroa. Työkokemusta yli 25v. Ilmeisesti halusivat tekijän jollain alle kahdella tonnilla. Toisessa paikassa jäin kakkoseksi haastattelussa, mutta samainen palkkatoive ei ollut ongelma. Tai voihan se olla että sen vuoksi jäin toiseksi.
Tradenomi! Voi voi. Pätevöidy lisää edes jollakin tai joillakin osa-alueilla. Miten on kielitaito? IT? PR? Levennä, syvennä vaikka etäkursseilla, kun hakee, tarjontaa on runsaasti, etenkin, jos jo ennestään osaa esim englantia. Suoritetun kurssin jälkeen on usein mahdollisuus saada diplomi ja arvosanat, jos maksaa sen tekokulut, esim 100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä pyytää itse sellaista palkkaa, jolla ei elä. En siis ymmärrä miksi täällä ehdotellaan jotain 2000 palkkoja.
Mutta eikö työkokemuksen puute toisaalta laske tuota palkkatoivetta, vaikka olisikin AMK-tutkinto alla? Paljonko sitten merkonomi voisi pyytää? Palkkaavat varmaan mieluummin merkonomin, jos hänellä on työkokemusta takana. Eli se kokemus varmaan ratkaisee aika paljon, kuvittelisin.
Työkokemus merkkaa. Itseltäni puuttuu kunnollinen tutkinto, mutta työkokemusta alalta 25v. Nykyisessä työpaikassa päihitin monet koulutetummat työkokemuksellani. -eri
Mikähän olis sopiva palkkatoive esim. tähän?
En ole ap.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/11927573?locations=Jyv%C3%A4skyl%C3%A…
Oletko pk-seudulla vai muualla, ja minkä alan firma suunnilleen (tyylillä Penan Pensseli/Microsoft/lakitoimisto)? Jos työtehtävät luokkaa kahvin keitto ja kopiointi Penan Pensselissä, laittaisin esim. 2200, jos myös taloushallinnon tehtäviä, matkavarauksia ja muuten monipuolista koordinointia pörssi-/IT-firmassa Helsingin keskustassa, voisi laittaa jo n. 3300.
Muista korostaa hakemuksessa sitä osaamista ja kokemusta, mitä sinulla on, esim. kokemusta kaupassa verkkokauppatilausten hallinnoinnista ja aikatauluttamisesta, vuoron tilitysten itsenäisestä hoidosta ja raportoinneista, monipuolisesta viestinnästä myös tavarantoimittajiin ja muihin sidosryhmiin. Jos olet toiminut esim. opiskemuaikaan ainejärjestössä ja suunnitellut ja toteuttanut tapahtumia, toiminut kokouksissa sihteerinä, vastannut myyjäistoiminnasta Nuo nyt jotain esimerkkejä, varmasti sait kiinni. Ja tietysti kaupassa omaksunut ja käyttänyt sujuvasti eri (kassa, Veikkaus ym.) järjestelmiä. Tsemppiä hakemiseen!
T. Nuorempana kaupassa, nykyisin pörssiyhtiössä päällikkötehtävissä ilman kys. alan korkeakoulututkintoa 😊
Jotain päälle 2000€, vaikka se jo sanottu 2200€. Jos ei kokemusta, se voi olla pikkuisen yläkanttiin. Mutta hirveän paljon alle 2000€ ei saisi mennä, tai muuten käyttävät vaan sua hyväkseen. Oikea range varmaan 1950-2150€.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Veikkaan että max 2200 e kk.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap.
Juoksisin tuo iloinen ja aurinkoinen tarkoittaa ettei sulle makseta mitään mutta saat tehdä kunnolla töitä. Tehtävät tuskin vaikeita.
Ja ilmoituksesta päätellen sun pitää olla nuorinta nätti.
Veikkaan että 2000 e kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä 2900
Kyllä ne sen tinkii alasTai 3200 jos Pörssiyritys ja paljon vastuuta
Kuulemma jos pyytää liikaa palkkaa, niin se voi estää työn saannin? En ymmärrä miksi, sillä sehän on vain toive, kait he sitten ehdottavat toista palkkaa, jos tulisin valituksi.
Ap
Joskus voi käydä niin että jos hakijan palkkatoive on merkittävästi muita korkeammalla niin tämä voi olla karsiva tekijä kun oletetaan että ei se kuitenkaan näin paljon ole valmis tinkimään, mutta jos hakija on muuten hyvä niin parin satasen heitosta voi aina neuvotella.
Ihan älyvapaa palkkatoive myös kertoo siitä että hakijan odotukset eivät ole kohdallaan tai ettei hän tunne alaa tarpeeksi. Mutta tällöin mielestäni puhutaan tyyliin tonnin tai kaksi käypää palkka korkeammasta pyynnistä.
Suosittelen ilmaisemaan palkkatoiveen niin ettei se ole tarkka luku. Esim sen sijaan että sanoo 2540€ kuussa voi sanoa vaikka että:
- Nykyisessä työssä saan 2200€ ja uskon että jos jään sinne niin palkkani nousisi ensi vuonna noin 2500 euroon. Tästä syystä toivoisin että palkka olisi noin 2400 ja 2600 euron välillä mutta olen valmis keskustelemaan asiasta.
Tai sitten sanoo haarukan, eli esim 2300-2600€ ja pyytää heidän tarjoustaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska tehtävänimike on joko toimistoassistentti tai asuntosihteeri, jotka viittaa siihen, ettei tradenomitutkintoa vaadita. Jos titteli olisi johdon assistentti tai jonkin sortin koordinaattori tms. erityisosaamista vaativa tehtävä, voisi palkka alkaa kolmosella yksityissektorilla.
Vierailija kirjoitti:
1870€ /kk on sopiva.
Ei kai sentään. Laitoshuoltajanakin tienaa paremmin.
1700-1900€/kk on realistinen palkka toimistoassarille.
Meillä tradenomi AMK assarin lähtöpalkka jotain 2600-2700.
Mieti joku hyvä haarukka ja kun haastattelussa kuulet työtehtävistä (onko isoja vastuita vai onko isoin vastuu kahvin keittäminen) niin valitset palkkatoiveen sitten sopivasta kohdasta sitä haarukkaasi suhteessa kerrottuihin vastuisiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap.
"Työ vaatii ajoittaista liikkumista yrityksen lähiympäristössä."
Eli ajokortti pitää olla? Ei onnistu sitten :/
Ei tähän kysymykseen oikeasti löydy vastausta googlettamalla. Tuli esiin pari keskimääräistä palkkaa sekä eräs palkkataulukko, jossa huomioitiin työkokemus mutta ei tullut ilmi miten koulutus vaikuttaa palkkatoiveeseen.
Toimistotyö (erto.fi)
Olisi kurja, jos työpaikan saanti kaatuisi tuohon palkkatoiveeseen. Olisin vain iloinen, jos toimistotyötä saisin kaupan kassan sijaan.
Ei kai ketään nykyään palkata kahvinkeittäjäksi. Luultavasti siellä Penan Pensselissä toimenkuva on hyvin laaja, vaikka palkkaa ei kummoisemmin pystytä maksamaan.
Entä miten suhtautuvat, jos palkkatoive on liian pieni? Esim. jos pyytäisi 2100 ja katsovat, että pyytääpä tuo vähän verrattuna muihin hakijoihin.