Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urasuunnittelu?

Vierailija
25.04.2023 |

Varsinkin nuorempana olin mielestäni varsin kunnianhimoinen: Halusin mahdollisimman hyvän (alani) työpaikan jo opiskeluvaiheessa. Sittemmin kun tuli lapsia en enää jaksanut "kiipiä" vaan jäin samalle työnantajalle ehkä vähän liiankin pitkäksi aikaa - kunnes YT:t lopulta lakkauttivat koko osaston, jossa olin. Sen jälkeen pari määräaikaisuutta yhdessä paikassa, nyt toisessa. Nyt jälkikäteen mietin, olisiko pitänyt koko ajan hamuta jotain parempaa, vaihtaa parin vuoden välein, oikeasti "suunnitella ura".
Miten te muut: Oletteko osanneet/halunneet suunnitella uranne vai menneet sinne minne milloinkin päässeet? Uutisissahan kerrotaan myös, että esim. sekä opetus- että sote-alalla monet suunnittelevat alan vaihtoa: Työpäivän jälkeen väsyneenä moni varmaan mielessään miettii isoa irtiottoa vaan kuinka moni oikeasti (jaksaa) toteuttaa sitä konkreettista urasuunnittelua?
Entä oletteko ikinä hyödyntäneet ammatinvalintapsykologin tms. palveluita työuranne uuden vaiheen sujuvoittamiseksi? Itse aikoinaan YT:n kylkiäisenä sain "paketin", joka tarkoitti käytännössä kolmea turinatuokiota jonkin työelämäohjaajan pakeilla. Saldo: "Tunnut kovin itsevarmalta", sanoi daami minulle, joka noihin aikoihin piehtaroin totaalisen huijarisyndrooman kourissa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla