Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on KISSOJA. Mikä on teidän mielestänne paras kissan lelu?

Vierailija
25.04.2023 |

Onko teillä vinkkejä minkälainen lelu kannattaa hommata kissalle? Tällä hetkellä kiisu leikkuu koiran pallolla ja tykkää noutaa sitä...

Kommentit (546)

Vierailija
61/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussinsulkijaa, höyheniä ja pakettinarua ei kannata jättää kissanleluksi valvomatta! Oma nuori kissani leikki vappupallon narun kanssa ja söi sitä melkoisen pätkän. Onni onnettomuudessa, että hoksasin heti narun kadonneen ja kissa pääsi hoitoon. Naru leikattiin vatsalaukusta seuraavana päivänä.

Nuo pienet jutut aiheuttavat helposti suolitukoksen, se on merkittävä riski.

Onko pussin sulkijoissa iso vaara? Tää on oleellinen kysymys, kissa on hulluna niihin ja niitä on asunnossa pitkin poikin. Kertokaa, kokeneet kissaihmiset.

Vierailija
62/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökillä sellanen vanha kataja ,siis oikea puu.Jumapliuta kun Vinkku pääsee hieromaan itseään siihen yms. Meno on ihan holtiton.Kotona ei oikein lelut maistu.Maatiaiskisu ja sellaset leikit. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaharja...pitää ain yrittää piilottaa se pytyn taakse, ettei kisu pääse kaatelemaan sitä.

Vierailija
64/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitollot ja piippurassit. Entisaikaan vedettiin perässä paperinpalaa naruun kiinnitettynä tai jotain lankarullaa ja kissa juoksi perässä.

Vierailija
65/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussinsulkijaa, höyheniä ja pakettinarua ei kannata jättää kissanleluksi valvomatta! Oma nuori kissani leikki vappupallon narun kanssa ja söi sitä melkoisen pätkän. Onni onnettomuudessa, että hoksasin heti narun kadonneen ja kissa pääsi hoitoon. Naru leikattiin vatsalaukusta seuraavana päivänä.

Nuo pienet jutut aiheuttavat helposti suolitukoksen, se on merkittävä riski.

Onko pussin sulkijoissa iso vaara? Tää on oleellinen kysymys, kissa on hulluna niihin ja niitä on asunnossa pitkin poikin. Kertokaa, kokeneet kissaihmiset.

Onhan niissä vaaransa. Ne on pieniä joten kissa voi sellaisen nielaista.

Lisäksi niistä voi saada suuhun haavoja, koska ovat kovia ja teräviä.

Vierailija
67/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippuside. Sitä on kiva läimiä menemään parketilla.

Vierailija
68/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tykkää putkiloista, sellaisista muovisista, kevyistä tiheäverkkoisista taipuisista putkista, joita ainakin joistain eläintarvikeliikkeistä saa monen värisinä. Hiiret ja pallot kissa jättää rauhaan, vaikka niitä on lattia täynnä. Edellinen kissa leikki pillimehujen pilleillä, joita toi mulle.

Vierailija
69/546 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserosoitin, pieni pehmeä jenkkifutis (pomppii arvaamattomasti sinne tänne), yllätysmunien yllätyskotelot, hyvin vajaaksi jätetyt pienet ilmapallot, kaikki narut. Kissanminttulelut innostavat vaihtelevasti, kunnes tuoksu laimenee. Virmajuuri (vai mikä se oli?) aiheuttaa kissoillani inhoreaktion ja toimii hyvänä karkotteena :D.

Leipäpussin sulkijat ovat myös hyvin innostavia, mutta en uskalla antaa leluksi. Ne sisältävät kuitenkin rautalankaa. Samoin tykkää ponnareista ja lahjanaruista, mutta syötynä ovat melko vaarallisia nekin.

Vierailija
70/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

biojäteastia

Vierailija
71/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laserkynä

Vierailija
72/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että kävyt ovat sopivia.

Vierailija
73/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sukalle vain ei löydy mistään paria, täytän sen kissanmintulla ja vedan varren solmuun, niin hyvä lelu on siinä.

Kuten on on todettu, kaikenlainen pieni kevyesti liikkuva.

Kun itse leikitän, niin yksi suosikkeja on nippuside. Olen oven toisella puolella ja kissa toisella ja härnäävästi työnnän sitä paksumpaa päätä kissan ulottuville, vedän pois, työnnän taas...

Ja pitäähän aina välillä olla pahvilaatikko tai paperikassi. Tosin ne eivät ole niinkään leluja kuin oleilupaikkoja.

Vierailija
74/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä kengännauha on ihan huippu, jos sitä jaksaa vähänkin heilutella.

Yksi kissani piti kovasti mehupilleistä, niistä joissa on "haitari" keskellä. Niitä vain ei taida enää saada?

Vierailija
75/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätkivä kalalelu

Vierailija
76/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani änkee tapletille kun pelaan vaikkapa pasianssi tyyppisiä pelejä, koittaa ottaa kiinni kortista.

Niinpä olen antanut pelata vauvoille tarkoitettua peliä, jossa tassun painalluksesta tulee palloja ruutuun Sound box sia.

Vierailija
77/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen teleskooppivarrella varustettu onkilelu sekä pieni pörröinen pallo ovat mun kissan suosikit.

Vierailija
78/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sätkivä kalalelu

Meidän leikattu kolli koittaa astua sitä sätkivää kalaa😁.

Vierailija
79/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta eli omistajalta kysyt, niin paras lelu on hiljainen ja sellainen, jolla kissa voi leikkiä itse. Pehmeät pallot esimerkiksi. Pienet pehmolelut.

Kissalta jos kysytään, niin parhaita on kovat pallot (kolisee kun niitä mäiskitään pitkin lattioita) ja sellainen rapiseva "pallo". Höyhenkepit ja onkilelut. Pahvilaatikot ja niistä irroitetut osoitetarrat (rutistettuna myttyyn). Rintaliivien irto-olkaimet. Varastetut hiuslenkit ja yöllä omistajan letitetyt hiukset.

Vierailija
80/546 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissoille kaikkein parhaita on olleet nauhat. Semmoinen metristä puoleentoista metriin pitkä nauha. Voi kävellä ja vetää sitä perässä tai voi istua lattialla ja nykiä sitä edestakaisin, kun kissa metsästää sitä.