Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalialan ammattioikeuksien poistaminen

Vierailija
25.04.2023 |

Pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt poistaa ammattioikeudet Valvirasta ja opiskella uuden alan. Kuinka moni täällä on käynyt läpi prosessin? Onko tullut negatiivisia kokemuksia prosessin aikana tai jälkeen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsee poistaa oikeudet?

Vierailija
2/6 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulva työnantajasi varmaankin haluaa tarkistaa oletko oikeasti sosiaalialan ammattilainen, joten ammattioikeuksien poistaminen ei palvele etuasi mitenkään. Miksi siis haluat poistaa oikeudet? Sairaanhoitajien kohdalla ymmärrän, koska heidäthän voidaan lakisääteisesti pakottaa töihin. Sinulle siitä olisi vain haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nostanut työttömyyskorvausta, joten olen varmaankin siksi ollut piilossa Sote-alalta myös koko koronan ja koronarokotusten ajan, mutta jos olisin etuuksia tarvinnut, niin silloin tilanteeni olisi varmasti ollut erilainen.

Hankin tosin koronapassin vapaaehtoisesti, mutta en vain joutunut ottamaan rokotteita eturintamassa ja lyhyillä väleillä, kuten sote-töissä, eikä minua päästy kiristämään poikkeavan pitkäaikaisella toimeentulon menettämisellä, jos en olisi ottanut rokotetta tai irtisanoutuisin työstä.

Palaan sote-alalle vain omin ehdoin ja ehtoni ovat samat ihmisoikeudet kuin ei sote-alalla työskennellessäkin on! Minulla on edelleen tiedot Valvirassa, en ole niitä poistattanut, kun en joutunut suojautumaan ihmisoikeusrikkomuksilta nykyisessä, ei koulutustani vastaavassa, työssäni. Palaisin sote-alalle, jos palkka ja työntekijöiden ihmisoikeustilanne kohentuisivat, mutta muuten kärvistelkööt työvoimapulassa!

Vierailija
4/6 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsee poistaa oikeudet?

Pakkorokotukset.

Vierailija
5/6 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä alan työtä tai kuulua rekisteriin.

Vierailija
6/6 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulva työnantajasi varmaankin haluaa tarkistaa oletko oikeasti sosiaalialan ammattilainen, joten ammattioikeuksien poistaminen ei palvele etuasi mitenkään. Miksi siis haluat poistaa oikeudet? Sairaanhoitajien kohdalla ymmärrän, koska heidäthän voidaan lakisääteisesti pakottaa töihin. Sinulle siitä olisi vain haittaa.

Sen takia, koska en halua olla käytettävissä alan töihin millään muotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän