Minulle tarjottiin hyvältä alueelta todella kivaa asuntoa mutta ilman parveketta, nyt kun mietin mitä parvekkeella edes tekee? En polta enkä istuta kukkia
Jotenkin vaan on tottunut että pitäähän asunnossa herranjumala olla partsi :D
Kommentit (28)
Olisihan parveke ihan kiva. Mutta olen asunut koko ikäni kaupungissa vanhoissa taloissa, ikinä ei ole ollut parveketta. Eli ilman pärjää aivan erinomaisesti, en ole ikinä osannut kauheasti kaivata.
Pihahommat sitten mökillä ja jos haluan istua ulkona, menen pihalle talon viereiseen puistoon.
En osaisi olla ilman parveketta vaikka onkin melkoinen vankileiri kissaverkon takia XD
Juon kesäisin aamukahvit siellä ja kissa tykkää katsella lintuja .
Ilmeisesti riippuu paljon ihmisestä, itse vietän keväisin ja kesäisin lähes joka illan lasitetulla partsilla istuen. Lisäksi meillä on siellä grilli ja kukkia ym mukavaa.
Siellä voi säilyttää polkupyörää, kun pihasta ja yleisistä varastoista ne pöllitään.
Yksiöni ainut ikkuna on auringon puolella ja ei ole parveketta.
Tähän aikaan vuodesta pärjää vielä jotenkin, kun ikkunan avaamalla pukkaa kylmempää ulkoa, mutta kesällä täällä on sauna. Kesällä täytyy käyttää valoja päivälläkin, koska kaihtimet on pakko pitää kiinni ja lisäksi edessä on vielä useammat verhot. Parveke estäisi suoran porotuksen ikkunaan.
Mulla on parveke merinäköalalla, mutta se on kyllä ihan turhake mulle. Kesällä liian kuuma, talvella kylmä. Pakko jotenkin sisustaa ja ärsyttävä siivota (pestä parvekelaseja ym). Sama näkymä on sisältäkin. Mutta minkäs teet, siinähän on sitten tyhjän panttina.
Muuten pärjäisin ilman parvekettakin, mutta kesähelteillä on pakko saada parvekkeen ovi auki, että asunto viilenee edes öisin. Tähän tosin riittää ranskalainen parvekekin.
Silloin jos kotona on hyvin vähän ei ehkä haittaa.
Mutta muuten kyllä parvekkeeton asunto on ankea. Voihan siellä juoda kesällä vaikka kahvit.
Pelkkä ikkunasta katselu on eri kuin katsella parvekkeelta.