Ymmärtäkää nyt. Toiset eivät halua lapsia ja toiset haluavat. Ei ole yhtä oikeaa tapaa elää.
Jatkuvasti saa lukea miten lapsettomat ja lapselliset kinastelevat ja perustelevat miksi se oma elämäntapa on parempi ja pyrkivät alentamaan toista. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että olemme kaikki erilaisia ja haluamme eri asioita? Toiset tulevat onnellisiksi lapsiperhe-elämästä, toiselle se on painajaismainen ajatus. Kukaan ei voi omalla kokemuksellaan perustella miksi toisen elämä on huonompaa. Jos sinut tekee maailman onnellisimmaksi asia X, niin se on vain sinun kokemukseksi, kaikki muut ihmiset eivät tunne ja ajattele samoin. Ihan järjetöntä vääntää näistä asioista, ei ole oikeaa tapaa elää, jokainen luo elämänsä omannäköisekseen.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien veroja voisi nostaa. Heillä elämä paljon helpompaa.
Olisit käyttänyt kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ovat yleensä itsekkäitä ihmisiä. Perheelliset joutuvat aina olemaan kaikki juhlapyhät töissä.
Tämä on niin totta. Lapsettomat voisi joustaa lomien pitämisessä, että perheelliset saisi olla esim. heinäkuulla lomalla.
Miksi perheellisten pitäisi olla heinäkuussa lomalla?
Silloin perheenjäsenilläkin lomaa. Lapsettomien kuuluu joustaa ja antaa muiden olla silloin lomalla.
Mun lapsilla on koulusta lomaa kesäkuun alkupuolelta elokuun melkein puoleenväliin, ei pelkkä heinäkuu. Tosin yksi lapsista oli perhepäivähoitajalla joka oli heinäkuun sulki, silloin toivoin lomat heinäkuulle. Muuten riittää kunhan saan pitää vapaani koulujen loma-aikojen sisällä ja enintään kahdessa erässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ovat yleensä itsekkäitä ihmisiä. Perheelliset joutuvat aina olemaan kaikki juhlapyhät töissä.
Tämä on niin totta. Lapsettomat voisi joustaa lomien pitämisessä, että perheelliset saisi olla esim. heinäkuulla lomalla.
Silloin perheenjäsenilläkin lomaa. Lapsettomien kuuluu joustaa ja antaa muiden olla silloin lomalla.
Lässyn lässyn. Kuspäiden kanssa ei lomista neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Perheettömien kuuluu joustaa työpaikoilla. Esim ylityöt.
Mehän tehdään jopa teidän työt, perheelliset "sairastaa" useammin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Kyllä perheettömälläkin voi olla omia menoja eikä hän ole tilivelvollinen sinun ja lastesi menoista jotka olet itse vapaaehtoisesti hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tätä samaa. Naurattaa kun joku lapsellinen (palstalla) vaahtoaa ettei lapseton voi tietää mitä on elää lapsen kanssa, kannattaa koittaa, ei voi tietää, mitä jos tykkääkin, itse tykkään. Siihen voisi sanoa että ethän sinä tiedä mitä on elää lapsettomana vaikka 35-vuotiaana jos on lisääntynyt sitä ennen. Kokeile, et voi tietää, anna lapsesi huostaan ja unohda ne, saatat yllättyä, tämä on sinullekin parasta elämää koska minä tykkään tästä.
Jaa millähän lailla se on erilaista elää lapsettomana 35-vuotiaana kuin 30-vuotiaana? Eipä kovin merkittävästi erilaista. Lapsiperheet yleensä kyllä tietää mitä on elää ilman lapsia, ja ovat tehneet valinnan haluta lapsia. Tätä ei voi millään jankkauksella muuttaa. Se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa ettei kaikkien todellakaan tarvitse tai edes pidä tehdä lapsia jos kokee ettei niitä halua, eikä sille tarvitse olla mitään muuta perustelua kuin ettei halua.
Ei se ole välttämättä huono asia, että ihmiset joutuvat testaamaan omaa vakaumustaan joskus. Ja sekään ei ole hyvä asia, että puuttumattomuuden sateenvarjon alla kaikenlaista pahuutta saa levittää vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole välttämättä huono asia, että ihmiset joutuvat testaamaan omaa vakaumustaan joskus. Ja sekään ei ole hyvä asia, että puuttumattomuuden sateenvarjon alla kaikenlaista pahuutta saa levittää vapaasti.
Kaikenlaista pahuutta? Miten tuo nyt liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Menisit ensin edes töihin, sit vasta jutellaan ylitöiden tekemisestä.
Ihmiset vierastaa asioita mitkä on poikkeavia tai luonnotonta. Lisääntymishalu on jokaisella lajilla päämääränä ja jos ei halua lisääntyä niin onhan se jotenkin omituista ja ehkä puuttuu jokin tietty ominaisuus silloin.
Kaikki saa elää elämäänsä miten haluaa, mutta se on eri asia onko se luonnollista ja siksi saa osakseen ihmettelyä ja kummastelua
Logiikka ja muitten kunnioittaminen ja ymmärtäminen on tällä palstalla myrkkyä. On täällä ihan asiallistakin porukkaa, mutta se määrä on vähäistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu veedduun täältä trollaamasta, u r b å!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta miksi lapseton haluaisi lomailla samaan aikaan kuin lapsiperheet? Mä menin aina heinäkuuksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä on vaatia lasten perusteella saada valita lomansa. Kiertävät lomat toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vierastaa asioita mitkä on poikkeavia tai luonnotonta. Lisääntymishalu on jokaisella lajilla päämääränä ja jos ei halua lisääntyä niin onhan se jotenkin omituista ja ehkä puuttuu jokin tietty ominaisuus silloin.
Kaikki saa elää elämäänsä miten haluaa, mutta se on eri asia onko se luonnollista ja siksi saa osakseen ihmettelyä ja kummastelua
Ihmettele ja kummastele ihan rauhassa mun puolesta, minä elän sillä aikaa elämääni.
Ei tietenkään ole yhtä oikeaa kaikille, mutta harvemmin kenellekään on useampaa oikeaa tapaa.
Siis esim lapsettomaksi/perheettömäksi/yksin vasten tahtoaan jäänyt ihminen tuskin elää elämäänsä sillä itselle oikealla tavalla vaikka lapsettomana/perheettömänä/yksin eläminen onkin jollekin toiselle se ainoa oikea tapa elää.
Silti vaikka sinkkuuttaan/yksinäisyyttään surevaa moititaan asennevammasta vaikka just tälla palstalla, että sehän on ihan paras tapa elää ja kerrotaan kuinka itse nauttii joko ihan erakkoelämästä (jonka itse valitsi) tai sitten siitä, että saa olla välillä viikonlopun tapaamatta ketään tai vaikka että lapset on mummolassa.
Lopputulos on yleensä se, että sinkkuudestaan/yksinäisyydestään kärsivä haukutaan itsekkääksi, tyhmäksi ja turhasta valittajaksi joka ei vaan ymmärrä kuinka nautinnollista se oma elämä onkaan yksinäisenä. Tuokin muistetaan yleensä mainita, että ei ole vain yhtä oikeaa tapaa elää ja siksikin sen yksinäisen/lapsettoman pitäisi olla hyvillään ettei (enää) ole mikään pakko pariutua ja hankkia lapsia vaan yksineläminen on täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei teidän esimies määrää niitä vuoroja tasaisesti kaikille?
Täähän riippuu ihan siitä onko perheetön vai perheellinen. eri
Sitten marssitte luottamusmiesten pakeille ja kerrotte epätasa-arvoisesta kohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tätä samaa. Naurattaa kun joku lapsellinen (palstalla) vaahtoaa ettei lapseton voi tietää mitä on elää lapsen kanssa, kannattaa koittaa, ei voi tietää, mitä jos tykkääkin, itse tykkään. Siihen voisi sanoa että ethän sinä tiedä mitä on elää lapsettomana vaikka 35-vuotiaana jos on lisääntynyt sitä ennen. Kokeile, et voi tietää, anna lapsesi huostaan ja unohda ne, saatat yllättyä, tämä on sinullekin parasta elämää koska minä tykkään tästä.
Jaa millähän lailla se on erilaista elää lapsettomana 35-vuotiaana kuin 30-vuotiaana? Eipä kovin merkittävästi erilaista. Lapsiperheet yleensä kyllä tietää mitä on elää ilman lapsia, ja ovat tehneet valinnan haluta lapsia. Tätä ei voi millään jankkauksella muuttaa. Se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa ettei kaikkien todellakaan tarvitse tai edes pidä tehdä lapsia jos kokee ettei niitä halua, eikä sille tarvitse olla mitään muuta perustelua kuin ettei halua.
Mutta jos minä sanon että sinä olisit juuri nyt onnellisepi lapsettomana, niin annatko lapsesi pois jotta voit kokeilla tätä minun oikeaa tapaani elää? Sen on sovittava myös sinulle, kun se on paras tapa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Emmä ainakaan joutunut olemaan kaikkia juhlapyhiä töissä kun lapset oli pieniä.
Se on oma valinta. Olisit itsekin valinnut viisaammin.