Mitä suomalaisista kahviloista ei saa, mitä sinä ottaisit kahvin kanssa jos olisi tarjolla?
Meillä kaikki on niin pullataikina- ja leipäpainotteista. Aina jotain viljasta.
Kommentit (26)
Juustoja, esim. leipäjuusto sopii hyvin kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että löytäisin ranskalaisen canelé-leivoksen jostakin Helsingin kahvilasta! Virossa on, mutta Suomessa en ole nähnyt koskaan :( Jos joku tietää, saa vinkata.
Mun mielestä ollaan pielessä, jos suomalaisessa kahvilassa alkaisi olemaan kaikenmaailman herkkuja.. keskittyvät kotimaisiin ja siinäkin muutamaan kunnon tuotteeseen. Itse en arvosta, jos kahvilassa on kymmeniä tuotteita.
Ok? Aika monia "tuontiherkkuja" täällä muutenkin on kahviloissa...vai mitähän jäisi jäljelle jos tarjolla olisi vain alkuperältään suomalaisia leivonnaisia/kakkuja? :D
Tiedätkö edes mikä canelè on? Todella vaatimaton pikkuleivos, joka sopisi mielestäni hyvin suomalaiseen makuun. Jostain syystä nämä ovat levinneet muihin maihin samoin kuin esim. croissantit, mutta ei Suomeen tietääkseni.
Mielestäni loistava just kahvin kanssa, ja koska pieni, ei tarvitsisi edes maksaa mammonia.
Baklavaa voisin syödä. Myös oikeasta kermasta tehtyä kermakakkua suomalaisilla mansikoilla. Sacherkakkua, jossa on voita ja suklaata. Ei mitään jauhonparanteita ja lisäaineita. Aitoja aineksia :)
Mun mielestä ollaan pielessä, jos suomalaisessa kahvilassa alkaisi olemaan kaikenmaailman herkkuja.. keskittyvät kotimaisiin ja siinäkin muutamaan kunnon tuotteeseen. Itse en arvosta, jos kahvilassa on kymmeniä tuotteita.